Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten nopeuttaa aamutoimia?

Laiska jaska
21.09.2020 |

Miten toivoton aamuntorkku voisi nopeuttaa/helpottaa aamutoimiaan? Olen keksinyt itse vain kahvinkeittimen laittamisen valmiiksi, aamupalan tekemisen jääkaappiin ja vaatteiden valitsemisen illalla.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nukkumaan ajoissa, ei aamujen pelastamiseen muuta keinoa ole. Aamut paranivat kummasti, kun alkoi nukkumaan tarpeeksi.

Vierailija
2/22 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala pätkäpaastolle ja luovu aamupalasta. Terveys kiittää ja aamut todellakin helpottuvat. Puhun kokemuksesta.

Mitä muuta teet aamulla kuin pukeudut ja syöt? Pakkaa laukku illalla valmiiksi, yksinkertaista meikkiä, käy pesulla jo illalla, leikkauta tukka pese ja pidä -malliin. Älä yritä lukea uutisia. Pidä huoli, että koti jää illalla siistiin kuntoon, silloin ajatuskin kulkee selkeämmin ja tavarat löytyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on huippuunsa hiotut aamutoimet, kun kello soi, välittömästi ylös ja pesulle, kahvinkeitin päälle, vaatteet päälle, meikit naamaan, kahvikuppi tassuun mukaan ja pihalle. Autolla 5min töihin.

Vierailija
4/22 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuseksissä kortsu nopeuttaa, kun ei valu sen jälkeen.

5/22 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksymällä sen että olet mahdollisesti yövirkku, jotenka vaihda elämäntyyliä ja duunia siihen sopivaksi.

Ei tarvitse väkisin elää kuplassa minkä muut aamuvirkut ovat luoneet.

Itsellä toimii paljon paremmin yörytmi, eikä tarvitse joka päivä herätä naama norsunvtulla...

Vierailija
6/22 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun vähintään 8 h yössä

Illalla valmiiksi vaatteet, kamat ja työeväät.

Mies tietää mun aamukoomasta, eikä aamuisin ota puheeksi hankalia asioita ja pysyy pois tieltä.

Aamulla kello soi ekakerran 20 min ennen ylösnousua, jolloin laitan kirkasvalolampun ja radion päälle. Toka soitolla nousen ylös.

Siitä sitten automaattiohjauksella:

- vesipannu tulelle

- vesilasi ja vitamiinit

- vessa

- kasvojen ja hiusten pesu ja kasvorasva

- pikakahvi mukiin maidolla

- eväät laukkuun

- meikkaus ja hiustenlaitto kahvia juoden

- hammaspesu

- korut

- vaatteet

- kamat kantoon ja bussiin

- bussissa torkun ja kelaan päivän suunnitelman

- töihin päästyäni olen kokonaan hereillä ja syön aamupalan kahvin kanssa.

Ylösnoususta bussiin menee aikaa 40min.

Vierailija
7/22 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku vaatteet päällä niin säästät aamulla pukemiseen menevän ajan. Opettele syömään nopeasti, ahmi kerpele, Kahvit vedät ykkösellä alas. Rööki ja aamukakka vie minkä vie. Kaikkea ei voi nopeuttaa.

Vierailija
8/22 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta meikkaaminen ja juo aamukahvi vasta töissä.

Vierailija
9/22 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä aamutoimet kokonaan väliin, ja porhalla työpaikalle luonnon tilassa. Kaikki lutraaminen on ihan  turhaa.

Vierailija
10/22 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla suihkuun, jolloin pesee hiukset ja aamulla vain nopea intiimipaikkojen pesu tai pikasuihku, jos on yöhikoilija.

Vierailija
11/22 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torkutus pois. Osta tavis herätyskello ja laita se ulottumattomiin, jolloin on pakko nousta heti.

Vierailija
12/22 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mahdollisuus on tehdä matkalla syötävä aamiainen. Eli joku pirtelö, joka kuitenkin tankkaa tarpeeksi.

Vierailija
13/22 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti, kun kello on soinut, ylös ja kahvi tulemaan. Sitten suoraan KYLMÄÄN suihkuun. Illalla kunnon pesu, joten aamusuihkun tarkoitus on vaan herättää. Voi ensin tuntua kaamealta, mutta siihen tottuu. Itse alussa valoin vain jalkoja ja käsivarsia kylmällä, mutta vähitellen lisäsin alueita. Nyt voin mennä suoraan kylmän suihkun alle. Herättää ja virkistää.

Vierailija
14/22 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt itsekukin haluaa tai joutuu aamulla tekemään vaihtelee yksilöittäin. Itse pakkaan repun illalla joten aamuksi jää:

- herääminen

- vessakäynti

- hampaiden pesu

- inkiväärishotti

- pukeminen

ja ulos ovesta. Välillä teen mukaan otettavan kahvikupin, jolloin noiden listattujen väliin tulee kahvinkeittoon liittyvät rutiinit.  Vedenkeittimeen vesi ja käynnistys. Irtosuodatin take away mukin päälle puruineen. Liraus vettä suodattimeen. Suodatin täyteen. Kahvi mukaan.

Normaalisti olen 10-12 minuutissa autossa.

Vierailija
15/22 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sellaisia rutiininluomissovelluksia. Ota joku sellainen, johon saat listattua rutiinit ja niihin jokaiseen erikseen käytettävän ajan. Ei mene haahuiluksi aamulla, kun järjestyksessä teet ja näet, paljon kannattaa mihinkin käyttää aikaa. Sitten kun saat selkäytimeen, niin menee tottumuksesta. Tietty tarkoittaa sitä, että ei voi sovellella. Eli sama aamiainen, että aikaa syömiseen mene sama aika, laittautumisessa myös jokin tietty rutiini jne.

Vierailija
16/22 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorokaudessa on 1440 minuuttia. Taidat olla todella tärkeä ja kiireinen ihminen kun siitä ei liikene varttituntia aamupalan syömiseen rauhassa.

Aikaa on ihan riittävästi. Kun sen käyttää järkevästi.

Vierailija
17/22 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun ylipäänsä on tarpeen matkustaa toimistolle:

- edellisenä iltana voileivät valmiiksi jääkaappiin

- herätys 6.40

- herätys 6.50

- herätys 7.00

- nousen sängystä ja menen vessaan

- hampaiden pesu, kasvojen huuhtelu

- varaherätys 7.10.

- vaatteet päälle

- läppäri, kalenteri ja eväsleivät laukkuun

- ulkovaatteet päälle

- ovesta ulos ja bussipysäkille 7.20

Toimistolla teevesi kiehumaan, kone käyntiin, eväsleipien syönti ja teen juominen töitä aloitellessa

Vierailija
18/22 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole tätä ongelmaa aamuvirkku kun olen. Kumppanilla on. Heräämisestä töihinlähtöön kuluu noin 1,5 h. Lisäksi hän tarvitsee pari tuntia enemmän unta kuin minä. Ajatelkaa: joka ikinen vuorokausi 3 h "hukkaan". Mitä kaikkea siinä ajassa voisikaan tehdä! Mutta minkäs teet?

Vierailija
19/22 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei ole tätä ongelmaa aamuvirkku kun olen. Kumppanilla on. Heräämisestä töihinlähtöön kuluu noin 1,5 h. Lisäksi hän tarvitsee pari tuntia enemmän unta kuin minä. Ajatelkaa: joka ikinen vuorokausi 3 h "hukkaan". Mitä kaikkea siinä ajassa voisikaan tehdä! Mutta minkäs teet?

Pientä puolisooni verrattuna. Hän nousee yleensä vähän minun jälkeeni mutta noin yhdeksään mennessä. Aamiaisen ja aamutoimet hän lopettelee 14-15.

Vierailija
20/22 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese hampaat istuessasi pöntöllä, meikaa/aja parta, lue aamulehti ja syö aamupala vasta töissä.