Olenko nipo vai onko Cheek todellakin 8v poikien
musiikkia? Sanoitukset ei mun mielestä ole millään lailla lapsille sopivia eikä musiikkivideotkaan. Olenko ainoa nipo? jotenkin ne sanoitukset tuon 8 vuotiaan suussa on liian aikuismaisia...
Nyt toivoo levyä jouluksi enkä tiedä ostanko...
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 01:05"]
Hyi helvetti, yritin katsoa tuota Anna mä meen -videota. Vaikka katsoin äänettömällä (lapset nukkuu) niin tuli sellainen halpa olo jo noista alun toisiaan nuolevista silikoniblondeista ja Cheekin ylimielisestä naamasta. Ilmeisesti C oli videolla tosimies, kun pystyi jättämään tuollaisetkin "haluttavat" naiset. Siinä vaiheessa en enää jatkanut kun ukko kurvaili jollain peniksenpidennysautolla kallioille. Jotenkin minulla oli aiemmin Jonne Aaronista aikuistunut kuva, mutta näköjään sekin oli tuolla paskavideolla...
[/quote]
Joo, äänettömällä kannattakin kuunnella.. Silleen saa ihan parhaan kuvan biisistä..
No mikäs on biisin Sokka irti biisin sanoma? :D Mielenkiinnolla jään odottelemaan sun syväanalyysiä siitä :D
Ja musiikki on musiikkia, lasten tulee siitä nauttia, mutta on ihan hölmöä verrata tätä omiin 70.80-luvulla omiin saatuihin musiikkikokemuksiin. Jokaisella laspella on melkein pääsy omassa kännykässään youtubehen ja näin ollen myös musiikkiviedeoihin. Tällöin tulee ottaa huomioon myös ne, toisin kuin omassa lapsuudessa.
On kuitenkin aikuisen vastuulla mitä pieni lasi fanittaa ja arvostaa, minkälaisen maailmankuvan hän saa ja mitä pitää arvossaan. Ennen oli ennen nyt on nyt, nyt on tarjolla paljon lapsille sopivaa musiikkia, räpistä Puhuva Kone, toisita tyyli suuntauksista Isac Elliot tai Robin. Minun aikana ei ollut kuin Jonna Tervomaa ja Minttu sekä Ville tai Mikko Alataloa.
Nyt kun on valinnanvaraa, voi miettiä mitä lapselle ostaa ja mitä kotona kuullaan. Valitseko sen kesymmän versioin vai ostatko Perti Nygärdia tai Cheekkiä.
Musiikista voi nauttia, se ei ole tämän päivän ongelma. Ongelma on se ettei monikaan vanhemmista ole edes vaivautnut kuulemaan esim. Cheekin sanoituksia vaan sokeina fanittavat näitä naisten alistamis biisejä lastensa kanssa ja vielä kehtaavat sanoa miten hieno mies Cheek on.... Miehestä en siviilissä tiedä mutta laulujen sanoitukset ei naisia arvosta.
Voi teitä..
Tärkeämpää on valita missä "piireissä" lapsenne pyörii. Toki myös "huonoja ja vääriä" kokemuksia tarvitaan, jotta niihin osaa varautua ja käsitellä, mutta nämä sanoitukset ja kappaleiden "syvemmät sanomat" merkitsevät teille paljon enemmän kuin lapsillenne.
Mun mielestä oli osuvasti sanailtu että "rullaan reikä päässä ku JFK" ja ku kaverin lapsi kysy mitä se tarkoittaa, niin kaveri valisti lastaan että "kun sulla alkaa koulussa historian tunnit niin ole tarkkana niin ymmärrät sitten vanhempana mikä tässä riimissä oli ajatus" :)
Cheek on just hyvä ja ihana,komee ja mitä muuta kaikkee maailman ihanin mies. Ja niillä jotka haukkuu Cheekkii ei oo varaa sanoo mitää!!!
No kyllä kiroilee, just yhdessä biisissä sanoo vitun homo (kuka muu muka).
En ajatellu että cheek oolis pahasta, mietin että olisko niitä sopivampia ton ikäselle niinkuin esim. Robin tai Isac Elliot? Poika tykkää siis näistäkin mut se ei ole coolia kavereiden kesken...
Erikoista, että niin monen mielestä Cheekin sanoitukset on ok ja lapsille sopivia. Mun mielestä EI todellakaan ole!!! Kirosanojakin pahempaa on oikeastaan se vastemielinen maailmankuva, joka niistä teksteistä välittyy. Alla hieman esimerkkejä:
"Joo, no moi sullekin. Oothan sä nätti, mut voi helvetti.
Mul hajoo kasetti. Toi sun setti on raskast, ku pykivä netti.
Joo, joo, joo, ohan sul hyvät tissit ja hymyilet ku missi. Hymyilet ku missi!
Tän ei ollu tarkotus olla edes dissi, mut et pääsis tälle tasolle edes hissil. Hissil!
Vaik en pannu pillei pussiin, oot hullu jos luulet et lähen sun messiin.
Oot hullu! Hullu, hullu, hullu! Just ku Jussi, jonka vaimoa Lothar nussi.
Tulin dokaa ja bailaa, mutten painaa, et saa mailaa!
Aah, himaan yksin nyt lähen täält, sori vaan mut oon pyrkiny vähentää."
"Tehny rimmaamalla rahaa, jonka sin vaan annan sataa
Satsaan kieseihin, kuteisiin ja kenkiin ja ostan sikana vaan kamaa
Hippi kuules nyt, Guccit, Yy-äs-ällät ja burberryt
Monte Napoleonelt, Champs Elyseeltä ja Sloan Streetiltä mulle nyt
Mennään tosta vaan isoilla valoilla, rokataan isoja lavoja
Ollaan sikoja starjoja ja pokataan kivoja panoja
Dokataan litroja hanoista, jos välil mogataan ollaan pahoillaan
Mut jos haluut testaa kisakuntoo sano koska vaan, niin voidaan aloittaa"
"Jo junnuna, kun oltiin Lahessa kännää,
Joka ilta riivas octopussy - kaheksan ämmää.
Herrasmieshenkeen otan tästä kaiken irti."
"Jehu, nauraa hahaahahaahaa, kuinka helppoo on tarakkaa saada.
Jehu, vetää kapakas naamat, kaljaa taas kaataa ja varastaa naaraat.
Jehu, rakastaa maata darrassa vaan ja painaa suuhunpantavaa naamaa."
"Boom shakalaka, tulta saatana!"
Ja tiedoksenne, munkin lapsi valitettavasti tykkää Cheekistä. Ei ole kokonaan kielletty kuuntelemasta (koska miten sitä voisikaan), mutta TODELLAKIN kerron, että laulujen arvomaailma ei ole ihailtava!
No, kommentoikaas nyt Cheek-fanit noita tekstejä!
Yök yök yök Tän pojun pelkkä lättänaamakin ällöttää. Juu kyl nyt heittarit heittaa ja kateelliset kukkahatut tärisee, mut tää käriseväääninen, naisia huoritteleva, kokoomusmuorien mannekiini ja wannabekovis sais painua Lahen ghettoihin takas. Ei hyvää päivää..
Cheek on hyvä ja ei se oo sen biiseis ihan tosissaan
Cheek on hyvä ja ei se oo sen biiseis ihan tosissaan
Hienoa että joku uskaltaa arvostellakkin suomen kultapojua :)
Kannattaa takoa kun rauta on kuuma. Aikuiset maksaa loppupelissä ne levyt. Antin ja Annan fanit oli tuohon vyötäröön asti pitkiä joten sama kait tällä. Hyvä niin
Toi ensimmäinen lainattu verse ei ole Cheekin räppäilyä vaan Spektin, eli eri herra kyseessä.
Ja näin 30-vuotiaana miehenä muistelin omia musiikkikokemuksiani lapsuudesta, niin vasta noin kolmannella luokalla kiinnitin edes jotain huomiota sanoihin (vaikka saatoin osata sanat ja ehkä laulaa mukanakin, niitä pahemmin sisäistämättä, esim. Metallica, 2Pac, Kaija Koo, Popeda).
Enemmänkin huomion kiinnitti melodiat, rytmi ja tarttuvat kertosäkeet.
Hauskasti muistan nolostuneeni pienenä kun automatkalla perheen kanssa auton radiosta tuli Kersantti Karoliina, ja pidin sitä itse silloin jostain syystä "rivona/tuhmana".
Ei sitä vanhempani tai pari vuotta nuorempi siskoni huomioinut, mutta jostain syystä jäänyt tilanne mieleen.
Antakaa lasten nauttia musiikista, mahdollisimman paljon erilaisesta, mutta älkää pakottako kuuntelemaan miyään tiettyä tyylisuuntaa tai artistia vasten lapsen tahtoa. Tärkeintä varmasti huolehtia vain kuulosta, eli ei kuulokkeita liian nuorena&liian paljon ja volyymiä rajoitetusti.
Cheek on alle 10vee ikäisille varmasti ihan ok :)
Spektiä sitten vain paljon nuoremmille tai muutaman vuoden vanhemmille ;)
T.Ihan normaali nuorimies musta tais sittenkin kasvaa