Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mokasin tänään pahasti työharjoittelussa!

Vierailija
20.11.2013 |

Oon harjoittelussa vanhusten hoitokodissa. Tänä aamuna menin ihan uudelle osastolle siellä, jossa en tuntenut asukkaita. Ohjaaja sanoi mulle, että mene laittamaan tuo yksi ukki valmiiksi aamiaispöytään. Yritin kysellä, että mitä minun pitää hänelle tehdä, mutta vastaukseksi tuli, että pue vaatteet ja kato vähän, mitä apuvälineitä sillä on ja käytä järkee.

No, menin laittamaan papparaiselle vaatteet ja kengät jalkaan. Hän nousi ketterästi sängystä omin avuin ja sanoin, että lähetään aamupalalle. Käveltiin käytävällä ja katoin, että aika horjuvaa on papan kävely, mutta silloinkaan ei hälytyskellot soineet. Pappa pääsi kuitenkin turvallisesti aamupalapöytään.

Myöhemmin olin korjaamassa aamiaisastioita, kun samainen papparainen tuli luokseni rollaattorin kanssa ja osoitti sitä ja kysyi, että tiedätkös, mikä tämä on? Kauempana näin ohjaajani just sen näköisenä, että oli käskenyt papan tulla näyttämään sitä rollaattoria minulle.

Hävettää! En tosiaankaan huomannut sitä rollaattoria siellä huoneessa. Olis pitänyt olla tarkempi! Mitä jos ukki olisi kaatunut käytävällä matkalla aamupalapöytään? Ohjaajakin varmaan pitää mua nyt huolimattomana typeryksenä. :(

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 22:10"]

Mitä välilä työn laadulla, jos kerran eivät maksa sulle palkkaa?

[/quote]

Hehheh, olipa hyvä vitsi. 

Kun ihmisläheisestä työstä on kyse, niin tietysti haluan tehdä parhaani, että toimisin mahdollisimman turvallisesti ja riskitilanteet vältettäisiin. En halua aiheuttaa niille vanhuksille ainakaan tahallani ja tyhmyyttäni mitään vahinkoa. :)

-ap

Vierailija
22/30 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaajan typeryyttähän tuo oli. Jos kysytään, niin tulisi antaa kunnon vastaus eikä nakata vain jotain sinne päin. Koko homma kuulostaa vähän uuden tyypin simputtamiselta, varsinkin tuo, että pistetään pappa näyttämään rollaattori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 22:21"]

Ohjaajan typeryyttähän tuo oli. Jos kysytään, niin tulisi antaa kunnon vastaus eikä nakata vain jotain sinne päin. Koko homma kuulostaa vähän uuden tyypin simputtamiselta, varsinkin tuo, että pistetään pappa näyttämään rollaattori.

[/quote]

Jep, kannattaa olla tarkkana ap ettet liiaksi nöyrry ja alistu. Vaikka olisitkin noviisi niin ei simputtaa kuulu. Päinvastoin, pitäisi olla kunnon ohjausta.

Vierailija
24/30 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hjaajallesi rakentavaa palautetta ohjauksen laadusta.

Vierailija
25/30 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaajan moka, hänen kuuluisi valvoa tekemisiäsi.

Teen opetustyötä ja jos annan tehtävän jossa opiskelijan pitää tehdä päätöksiä seuraan taustalla työnkulkua. Jos joku asia näyttää menevän ei-toivotusti annan ohjausta. En oleta että opiskelija toimii ammatillisesti koska hän vasta opettelee niitä taitoja.

Luulin kirjoitustasi lukiessani että pappa kaatuu ja lonkka vähintäin murtui. Jos näin olisi käynyt syy ei olisi ollut sinun vaan ohjaajan ja papan. Pitää potilaallakin olla suuta sanoa jos kerran tolkuissaan on.

Vierailija
26/30 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla on sadisteja ja ohjaajasi taitaa kuulua heihin.

Vierailija
27/30 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin läksy tässä taitaa olla se, että voit kohdata työssä pahantahtoisuutta, tiedostamatonta tai tahallista. Ennen kaikkea, miten tulet toimeen, jos kohtaat tällaista asiatonta syyttelyä.

Vierailija
28/30 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut Sinun vikasi Ap, ohjaajasi on sinusta vastuussa. Olen myös sitä mieltä, että nyt reippaasti palautetta ohjaajallesi. Kerrot ettet vielä osaa näitä asioita, ja tarvitse tarkempimuotoista ohjausta, etkä vain suurpiirteisiä ohjeita.

Toki on tärkeää tehdä myös parhaansa, eikä kysyä jokaista pikkuseikkaa ohjaajalta. Tsemppiä työssäoppimiseen!

Vierailija
29/30 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuossa kertoo ohjaajan asenteesta tuo ohje, että käytä järkees. Sillä ilmeisesti hän olis voinut selittää kaikki tapahtuneet virheet sun syyksi. Joo, olihan siinä sanottu myös että kato mitä apuvälineitä siellä on, mutta sähän vasta harjoittelet eikä silloin välttämättä vielä ihan kaikki mee yhtä automaattisesti kuin pitkään tehneillä ammattilaisilla. Hyvä ohjaaja olis tarkkaillu sun toimia vaikka sieltä sivusta tai vähintään antanu paremman ohjeistuksen. Mutta toki, virheistä oppii. Mitään kauheeta ei onneksi tapahtunut.

Myös vähän pistää silmään toi tapa selvittää virhe - laitetaan se asukas asialle, vaikka eihän sun kouluttaminen tai huomauttaminen ole hänen asia vaan ohjaajan. Kuulostaa vallankäytöltä, ei hyvä.

Tsemppiä harjoitteluun ja töihin, teet arvokasta hommaa!

Vierailija
30/30 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin asiatonta nöyryyttämistä tuollainen rollaattorin sarkastinen esittely. Ei kuulosta kivalta työyhteisöltä, eikä ammattiimaiselta reagointia ohjaajalta. Ei asiakasta laiteta asialle, eikä laiteta tuollaiseen asemaan apuohjaajaksi harjoittelijaan nähden. Nyt on kyllä ohjaajan ammattitaito hukassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi