Lapsella kiistaa koulussa toisen lapsen kanssa, miten toimitaan?
Lähtisittekö selvittelemään asiaa kahden kesken? Mielestäni lastani kohtaan tehdyt syytteet ovat aiheettomia ja samansuuntaista olen kuullut muidenkin lasten kertoneen vanhemmilleen. Tämän kiistakumppanin äiti on kuitenkin hyvin topakka nainen, joka uskoo lastaan. Lähtisittekö selvittelemään asiaa pelkästään kahden kesken (kuten hän ehdottaa) vai ottaisitteko aina ulkopuolisen puolueettoman kolmannen osapuolen mukaan? Itse ottaisin mieluusti esim. opettajan aina mukaan tällaiseen.
Kommentit (8)
Jos koulussa sattunut niin sitten opettajalle ilmoitus.
Koulu selvittää. Näin on ohjeistettu meidän koulussa. Oikeusmurhan tai vanhempien riitelyn mahdollisuus on olemassa. Koulu tutkii asian huolellisesti, eikä halua vanhempia sotkemaan tai tappelemaan. Meillä koulussa on hermosttu, kun vanhemmat on sotkeeneet ja juorunneet.
Kiitos vastauksista, otan yhteyttä kouluun ja kerron saamastani kutsusta selvittää asiaa kahden kesken. Onhan se puolueeton maaperä ja dokumentaatio hyvä jo senkin takia, että muuten lapsen ongelmista voidaan aina jatkossakin syyttää meitä.
Jos juttu menee kivakoulusysteemin läpi, tutkimukset ovat tosi tarkkoja. Siellä harvoin tulee oikeusmurhia.
miksi ette voi ensin jutella kahdestaan tai lasten kanssa nelistään?
Puolueeton osapuoli mukaan, muuten asia ei etene välttämättä mihinkään. Enkä lähtisi puolin tai toisin vielä leimaamaan kumpaakaan.
Meillä nimittäin oli sellainen tilanne, että lapsemme kertoi koulussa tapahtuvasta syrjinnästä ja ilkeilystä meille ja otimme toki yhteyttä kouluun sekä vanhempiin. Toiset tytöt vakuuttelivat yhteen ääneen, että " Emme varmasti ole tehneet mitään tuollaista ja XXX itse kiusaa jne." Lapsemme leimautui itse hankalaksi, kunnes yksi opettajista oli muutaman kerran "salakuunnellut" tyttöjen touhuja ja paljastui, että meidän tyttömme oli puhunutkin totta. Vielä kiinni jäätyäänkin toiset kehtasivat valehdella ja selitellä.. Lapset osaavat olla niin ovelia, että huh sentään.
koulussa tapahtunut, selvitetään koulussa. Jonkun topakan curling-mamman kanssa ei kannata vääntää onko pikku prinsessa ollut vähän tuhma. Se on niin nähty!
Opettaja ehdottomasti mukaan, koska tapahtumat sijoittuvat kouluun.