Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita 55+vuotiaita? Jotka miettivät työelämän jättämistä?

Vierailija
20.09.2020 |

35-40v työelämässä alkaa mulle riittää.
Laskeskelen pks asunnon myymistä ja muuttamista maalle edulliseen kakkoskotiin.

Tuleva eläke pienenee tietty paljon. Mutta kaikkea ei voi rahassa mitata.

Montaa vuotta ei näitä sunnuntaiangsteja jaksa enää.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45, onnistuin elämässä sen verran että olen turvannut tulevaisuuteni nyt rahallisesti. Tällä hetkellä olen työtön koska työnantajani siirsi työt suomen ulkopuolelle.

En oikeastaan enää viitsisi hakea uutta työtä, enkä mitään te toimisto hässäkkääkään.

Toisaalta en haluaisi kertoa tutullekaan että ei enää tarvitse työskennellä, sitten on vain yllätysystäviä jono oventakana.

Mikä olisi hyvä alibi tuttaville, kun ei enää käy työssä. Te toimistollehan ei tarvitse selittää mitään katoaa vain tuen hakijoista.

Vierailija
42/50 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 45, onnistuin elämässä sen verran että olen turvannut tulevaisuuteni nyt rahallisesti. Tällä hetkellä olen työtön koska työnantajani siirsi työt suomen ulkopuolelle.

En oikeastaan enää viitsisi hakea uutta työtä, enkä mitään te toimisto hässäkkääkään.

Toisaalta en haluaisi kertoa tutullekaan että ei enää tarvitse työskennellä, sitten on vain yllätysystäviä jono oventakana.

Mikä olisi hyvä alibi tuttaville, kun ei enää käy työssä. Te toimistollehan ei tarvitse selittää mitään katoaa vain tuen hakijoista.

Et tarvitse mitään alibia. Jos joku kysyy, sanot vaan niinkuin asia on että työ siirtyi pois Suomesta etkä ole sen jälkeen ollut töissä. Eihän se kenellekään kuulu ettet ole, etkä halua enää ollakaan työelämässä. Meinaatko että ystävät alkavat pyydellä rahaa jos tunnustat että pärjäät ilman työntekoa? Sellaiset "ystävät" tuskin ovat sen arvoisia että heille kannattaa edes ovea avata. Voit myös sanoa uteliaimmille ja nenäkkäimmille että rahaa on juuri sen verran että pärjäät sillä itse. Ei saa olla liian kiltti eikä laverrella kaikille yksityisasioistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa lopettaa jos mahdollista . Minusta on tosi törkeää esim.lottovoittajien jäädä töihin kun muutkin tarttis kipeämmin hyvätuloista ja mukavaa työtä, sillä ei kai kukaan hyvää duunia muuten lopeta.

Vierailija
44/50 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka maanantaiaamu joo, joka tilipäivä ei.

N59

Vierailija
45/50 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi se minimieläke, joka pitäisi sitten eläkeiässä saada, että olisitte valmiita tekemään ratkaisun?

Vähintään 2600 €/kk brutto ja voisin harkita.

N59

Vierailija
46/50 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano, että olet yrittäjä ja teet töitä kotoa käsin.

Vierailija
47/50 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastaan 48, mutta odotan Useimmiten vain lähestyvää viikonloppua tai sitä, että pääsee toimistolta pois. Työni on ihan ok, samoin kollegat, mutta en yksinkertaisesti jaksa enää. Eikä minua huvita työstä tulevat jatkuvat ja loputtomat vaatimukset, en saa niistä mitään tyydytystä itselleni enää. Kaipaan vain rauhaa, ulkoilua, rentoa oloa ilman jatkuvaa aikataulutusta.

Vierailija
48/50 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 58v.työtön lähihoitaja.

Kyllä, meitä lähihoitajiakin voi olla työttöminä. Jäin yt- neuvotteluissa työttömäksi, 16- vuoden jälkeen, media-alalta.

Te- toimisto kehoitti (pakoitti), opiskelemaan lähihoitajaksi, karenssin uhalla. Kävin lähihoitajakoulutuksen Diakissa, vihasin alaa, se tuli selväksi työharjoitteluissa. Valmistuin, tein muutaman pätkän vanhustenhoivapaikoissa, en sopeutunut alalle. Inhoan vaippojen vaihtoa, ulosteiden hajua, kiirettä, hosumista. Huonoja työyhteisöjä,

3-vuorotöitä. Miksi kaikki työttömät pakoitetaan hoitoalalle? Tuloksena huono hoito, pakolla koulutetut ns. hoitajat, joita vanhustenhoito ei voisi vähempää .

Vierailija
49/50 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 56 ja sain juuri uuden tavoittelemani työpaikan. Nythän tästä vasta työt alkavat. Pääsen etunenässä kehittämään ja suunnittelemaan uutta hyvässä porukassa. Tavoitteena jatkaa vähintään 10 vuotta.

Toivottavasti kehität jotain järkevää etkä mitään pedagogista hömppää...

Vierailija
50/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytön kohta 59-v. Ja kyllä todellakin haluaisin pois työstäni!

Mutta mies on jo lopettanut työnsä eli on koko ajan korona. Miten ihmeessä jaksaisin olla koko ajan hänen kanssaan kotona, kotona ja kotona?

En oikeastaan halua nähdä ketään. Haluan muuttaa mökille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi