Onko täällä muita 55+vuotiaita? Jotka miettivät työelämän jättämistä?
35-40v työelämässä alkaa mulle riittää.
Laskeskelen pks asunnon myymistä ja muuttamista maalle edulliseen kakkoskotiin.
Tuleva eläke pienenee tietty paljon. Mutta kaikkea ei voi rahassa mitata.
Montaa vuotta ei näitä sunnuntaiangsteja jaksa enää.
Kommentit (50)
Lopettaisin työt heti, jos eläkekertymäni olisi tarpeeksi iso.
Vierailija kirjoitti:
Olen 56 ja sain juuri uuden tavoittelemani työpaikan. Nythän tästä vasta työt alkavat. Pääsen etunenässä kehittämään ja suunnittelemaan uutta hyvässä porukassa. Tavoitteena jatkaa vähintään 10 vuotta.
Olen kehittänyt ja suunnitellut viimeiset 5 vuotta ja joka vuosi kokenut aikaisempaa paremmin, että teen pelkkää paskaa, koska parempaa ei saa tehdä.
61 ja puoliso haluaa, että jäisin töistä pois. Haluaisin kuitenkin kunnon eläkkeen, kun riskinä on, että saatan elää vanhaksi. Tykkään käydä töissä, ilman sitä elämä olisi tyhjää ja merkityksetöntä. Toisaalta, jos kuolen jo kohtapuoleen, jää eläkepäivät näkemättä ja olen maksanut eläkemaksuja 35 vuotta turhaan.:O
Ihan samat mietteet mutta olen 48. Kämppä myyntiin ja maalle. Viiden vuoden sisään tavoite.
Vierailija kirjoitti:
Olen 56 ja sain juuri uuden tavoittelemani työpaikan. Nythän tästä vasta työt alkavat. Pääsen etunenässä kehittämään ja suunnittelemaan uutta hyvässä porukassa. Tavoitteena jatkaa vähintään 10 vuotta.
Juuri teidän kaltaistennen narsisti-idioottien vuoksi nuoremmat eivät saa tilaisuuksia. Ei tajuta ahneuksissa luovuttaa. Ei niin millään.
Olen 50++ ja olen ajatellut, että jään töistä pois 55-57 vuotiaana. Ole ollut ikäni työelämässä ja säästetty puolison kanssa, joten jäämme kyllä ennen eläkeikää pois. Jos vain elonpäiviä on. En ei koko elämä ole työ. Eiköhän ole muiden vuoro kohta tehdä.
Olen kohta 40 ja voisin hyvin olla lopun ikää käymättä töissä jos vain rahaa olisi. Työt on ihan turhaa pskaa siis ainakin ne mitä minä teen.
Meinaatteko siis työkkärirahaa sitten eläkeikään asti vai miten?
Itse tein tuon ratkaisun 58 vuotiaana.
Karenssia tulee luultavasti maksimiaika, eli yli 6 kk.
Olen 55 v. ja vaihdoin juuri työpaikkaa. Ei paljon huvittais työnteko enää, mutta se eläke ja toimeentulo mietityttää minuakin.
Toisaalta ”downsiftauksella” ja säästöillä eläis kyllä...
Duunit olen aloittanut 17 vuotiaana ja työttömänä en ole ollut koskaan...
Ollaan vasta 49-vuotiaita, mutta on alettu miettimään downshiftaamista.
Meillä on kolme lasta, joista kaksi on täysi-ikäisiä ja molemmat opiskelee. Ollaan rakennettu omakotitalo vuonna 2005 hyvälle paikalle kasvukeskukseen. Alkuun oli sikarankkaa, kun korot olivat niin korkealla. Pahimmillaan vedettiin 2000 € lyhennystä, jossa puolet meni korkoon. Kun korot laskivat, niin lainan maksu on vaan lasketeltu loppuun, vaikka sitä oli alkuun melkeen 300.000 €. Se alku oli niin kitumista, että kun totuttiin siihen, että yhtäkkiä korkoa meni joku hikinen 100 €, niin lainahan lyheni. Mutta siinä alussa kun oli yli 300 € päivähoitomaksuja, harrastuksia ja se kauhea laina...
Ollaan molemmat nyt peritty vanhempamme, olivat suuria ikäluokkia ja varsinkin miehen vanhemmilla oli reilusti yli miljoonan euro-omaisuus. Oma isäni pääsi Nokialla kahdesti markkamiljonäärin tienesteihin, eli sieltäkin tuli hyvät rahat, jotka on sijoitettu.
Kun perinnöt tulivat - valitettavan aikaisin, niin olis helppo ollut maksaa asuntolaina pois ja pitää hauskaa, matkustella yms. mut päädyttiin sijoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri teidän kaltaistennen narsisti-idioottien vuoksi nuoremmat eivät saa tilaisuuksia. Ei tajuta ahneuksissa luovuttaa. Ei niin millään.
Meille palkattiin se nuorempi, joka jäi äitiyslomalle 5 kk myöhemmin. Sijaiseksi otettiin 61v ihan siksi, että haluttiin joku, joka on 3 vuotta töissä. Niin moni tekee sen toisen lapsen ennen kuin esikoinen on 3v, joten se 61v jäi vanhuuseläkkeelle siinä vaiheessa, kun se työtä ja tilaisuuksia kaivannut nuorempi palasi perhevapailta.
Vierailija kirjoitti:
Lopettaisin työt heti, jos eläkekertymäni olisi tarpeeksi iso.
Paljonko olisi tarpeeksi iso sulle?
Tämä on yksi vaikea asia itselleni määrittää.
Täällä myös yksi mutta sillä erotuksella että minä olen 48 ja ei kiinnosta tippaakaan enää. Työ on Itsessään ihan mukavaa, mutta työkavereistani en pidä oikein kenestäkään.
Vierailija kirjoitti:
Et tainnut kuulua tuohon aloituksen kohderyhmään.
Mies jää 57-vuotiaana työeläkkeelle ja jään silloin myös pois työelämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäs iässä itse aiot luovuttaa ja tyytyä pieneen eläkkeeseen?
Ainahan down-shiftaaminen on mielessä, mutta on vielä niin kalliita, toteutumattomia haaveita, että täytyy vain yrittää jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen terve, hyväkuntoinen ja pitkäikäisestä suvusta. Pitäisikö sinusta minun loisia yhteiskunnan elätettävänä 30-40 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Olen kohta 40 ja voisin hyvin olla lopun ikää käymättä töissä jos vain rahaa olisi. Työt on ihan turhaa pskaa siis ainakin ne mitä minä teen.
No just sama, voisin vaikka heti nyt nelikybäsenä hypätä pois kyydistä jos olisi rahaa loppuelämäksi. Mutta ehkä vain kymmenisen vuotta pärjäisin omilla varoillani ja sitten ollaan taas että mitäs sitten kun eläkkeeseenkin vielä 15+ vuotta eikä enää kukaa huoli töihinkään. Siinä vain työkkärin hyppyytettävänä olla vanhana kääpänä.