Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huumeäidit

Vierailija
20.09.2020 |

Hei olen ns. tuleva huume äiti.
Ennenminkin olen ollut satunnaiskäyttäjä ja olen raskausaikana retkahtanut kaksi kertaa (subutex, amfetamiini) joista kerroin kiltisti neuvolassa. Kaikki muutu seulat on olleet puhtaita. Sikiö on kuitenkin kehittynyt normaalisti.

Olen ollut siinä uskossa että saan pitää lapsen ja olen ollut useissa palavereissa sossutätien ym. kanssa.

Olen nyt kuitenkin alkanut pelkäämään että lapsi otetaankin sitten minulta pois. Olen kuullut ohimennen "... maidontuotannon lakkauttaminen" ym. muuta ikävää supinaa.

Auttakaa ja kertokaa minkälaisia merkkejä on ilmassa kun lapsi otettiin huostaan synnyttyään tai miten saitte pitää.

Ikinä ei saa edes suoraan kysymykseen kuin salamyhkäisiä vastauksia. Tulen tässä vielä niin sekopäseksi että kohta pelkään retkahtavani jo sen takia. Haluan todella lapsen ja antaa hänelle hyvän elämän. AUTTAKAA!!!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan huostaan ja hyvä niin. Kun et edes raskausaikaa kykene olemaan vetämättä kamaa, niin lapsen on todellakin parempi jossain muualla kuin luonasi.

Vierailija
2/16 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne supinaihmiset päätä siitä asiasta. Kuinka vanha olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaan huostaan ja hyvä niin. Kun et edes raskausaikaa kykene olemaan vetämättä kamaa, niin lapsen on todellakin parempi jossain muualla kuin luonasi.

No, ei todellakaan oteta vaan tuetaan ja seurataan tarkemmin.

Vierailija
4/16 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monestihan päihdeäidit pääsee ensikotiin, jossa vahditaan ja autetaan alkuun. Onko ollut edes tuosta puhetta? Senhän pitäis olla vaihtoehto ennen huostaanottoa.

5/16 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiö on todettu terveeksi Käy edelleen neuvolassa ja ota vastaan kaikki mahdollinen tuki, että pysyt kokonaan irti huumeista ja alkoholista jäljellä olevan raskausaikasi.

Ei huostaanottoja tehdä kevyin perustein. Tsemppiä ja iloista odotusta!

Vierailija
6/16 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemman oikeudet on niin vahvat, että heissä voidaan osoittaa vikoja ja puutteita hyvinkin äärinmäiseen rajaan saakka, eikä heiltä lapsia viedä. Tuolla asuu tavaton määrä lapsia päihde-ja mielenterveysperheissä.

Vierailija
7/16 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ketään johon luotat, jolle voit puhua? Mene esim. Sekaisin chattiin juttelemaan jonkun kanssa anonyymina. Veikkaan, että sulla raskaushormonit ja tilanteen kuormittavuus aiheuttaa ahdistusta ja pelkäät asioita, jotka ei ole lähellekään todennäköistä. Olisi tärkeää, että saat stressiä ja ahdistusta purettua, että olo ei kärjisty enempää.

Vierailija
8/16 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse: lapsi tai huumeet.

Vierailija
9/16 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt oikein kuulosta siltä että pystyisit antamaan lapselle hyvän elämän.

Vierailija
10/16 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko provo? Missä aloittaja?

Vierailija
11/16 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amfen käyttö aiheuttaa helposti psykoosioireita

Vierailija
12/16 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne supinaihmiset päätä siitä asiasta. Kuinka vanha olet?

Olen 18

-ap

Vierailija
13/16 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole mikään satunnaiskäyttäjä vaan täysi narkki. Myönnä edes itsellesi. Vain pahasti addiktoitunut ihminen käyttää huumeita / viinaa raskaana.

Vierailija
14/16 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siitä miten lapsen hoidat. Aluksi olisi hyvä tajuta mikä on omaa kuumotteluasi, hermoiluasi ja epäröinnistä johtuvaa vainoharhaisuutta. Sossut epäilevät sinua, mutteivät ole tuominneet, raskautta seurataan. Hoida asiasi lapsen edun mukaisesti. Pyydä sellaista apua, jota oikeasti tarvitset. Älä ole tekemisissä ihmisiin, jotka liittyvät menneisyyteesi jos se on riski raskaudelle ja lapselle.

Toiseksi olisi varmasti eduksi, että yrität hyvin tulla juttuun niiden sossujen kanssa. Sossut eivät yleensä ole mitään älykköjä ja nyt on myös tuurista kiinni minkälaisten naisten kanssa palaveeraat. Tule toimeen.

Hyvä, että olet pystynyt selvästi vähentämään huumeiden käyttöä. Erittäin tärkeää olisi päästä vähitellen tai kerralla kuiville ja se, ettet tee pahaa lapselle. Niin saat sen myös pitää. Tsemppiä teille! <3

-aika tavallinen äiti

Vierailija
15/16 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei todellakaan oteta vaan tuetaan ja seurataan tarkemmin.

Aika jännä miten ei oteta.

Vierailija
16/16 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet toiminut todella vastuullisesti kun olet kertonut tilanteestasi.

Pyydä ensikoti paikkaa, tää on paras tuki, sillä henkilökuntaa on jatkuvasti paikalla, tarvitset apua, jotta voit sopeutua ns. normaaliin elämään, samalla saat itse todistettua että pystyt olemaan päihteetön, jolloin lapsen huostaanottoon ei ole mitään syytä.

Itse olen ollut samassa tilanteessa, vieläpä saman ikäisenä ja uskon että tulet pärjäämään.

Jätä kaikki kaverit jotka käyttää, sekin että sinut edes nähdään viettävän aikaa "huonossa seurassa" on jo sossulle huolenaihe ja voi olla myös itsellesi vaara retkahtaa.

Ole valmis laittamaan koko elämä uusiksi lapsen takia.

Hanki tukea vauvan hoitoon, lastensuojelun kautta, jos muuten ei ole tukiverkostoa.

Kun lapsi kasvaa hommaa koulutus ja työpaikka.

Se missä järjestyksessä asioita tekee ei ole olennaista, vaan se että tekee ne asiat jotka tietää olevan lapselle parhaaksi.

Jos retkahdat niin edelleen jatka samaan malliin, puhu avoimesti. Edes huostaanotto ei tee huonoa vanhempaa, vaan silloinkin kyseessä on lapsen etu, jos päihteiden käytöstä tulee ongelma, ei sitä ongelmaa kuulu lapsen elää, vaan vanhemman olisi hyvä kyetä sanomaan, että vanhemmuus on liian raskasta juuri nyt. Huostaanoto ei ole lähtökohtaisesti ikuinen. Yritä parhaasi, se riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän