Uskomatonta! Laihduttamisesta
Kyselin täällä joskus, että auttaako laihduttamiseen, jos aloittaa vain pelkän kävelyn joka päivä vähintään 5 km, mutta ei tee muita muutoksia elämässään. Aika skeptisiä oltiin ja arveltiin, että ehkä muutama kilo tippuu.
No nyt on 3 kk mennyt ja paino tippunut 80 kilosta 71 kiloon!!
viikon kävelymäärä on minimissään ollut 35km ja max. 55 km.
saapa nähdä miten muutaman lisäkuukauden jälkeen..kun vielä saisi tippua ainakin 65 kg. Kävely on ollut tasaista ja ei mitään hikilenkkiä.
Ruokailut on olleet aivan samoja ( tosin en ole mikään makean/ roskaruuan ystävä koskaan ollut)
Ajattelin että kirjoitan tämän kannustukseksi muillekin! Pelkkä liikunnan lisääminen auttaa!
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 22:18"]
Onnee vaan aloittajalle. Helpollapa olet kiloista päässyt.
Itse olen syönyt 800-1000 kcl/vrk jo viiden vuoden ajan. Kiloklubissa laskettu sekä finelissä.Pallurat vihreällä
Päivittäin: spinningpyöräilen 30 min. Iltajumppa noin 30 min. painoilla ja muilla vehkeillä (mulla on kotikuntosali). Kävelen koiran kanssa todella reipasta vauhtia+juoksuspurtteja 60 min. Työmatkat kävellen yht. 30 min. Työ fyysistä, jalkojen päällä koko päivän ja ihmisten nostelua.
Paino nousee vuosi vuodelta. Lääkäreitä ei kiinnosta. Laihojen kiusaamista en enää kuuntele- turha tulla mulle selittämään itsensä pettämisistä ym. skeidasta.
Mut onnee vaan, että joillain on noin helppoa.
Ei mulla muuta.
[/quote]
paljonko muuten painat? onko kilpparivajis?
88 kg. Hypotyreoosi on, syön Thyroxiinia kohta maximimäärät, 150-200 µg/vrk. T4V kuitenkin vain noin 11. Eli ei siitäkään oikein apua ole ollut. T.19
19+20 päästätttekö kroppaanne lepotilaan ollenkaan? Laihtumista tapahtuu vielä tuntien päästä liikkumisesta, joten vähintään 1 lepopäivä ilman rääkkiliikuntaa pitää olla. Kroppa ei ehdi laihtua, kun rääkkäätte sitä liikaa. Urheiljat syövät paljon ja treenaavat paljon,mutta jokainen huippu-urheilijakin pitää lepopäivän toisinaan.
Siis lepopäivä viikossa minimi, t 24.
Ap, mulla on samantapainen kokemus: kun aloin pyöräillä työmatkat (10 kg suunta), paino putosi 10 kg kahdessa kuukaudessa. Ruokavalioon en tehnyt muutoksia. Olenkin vakaasti sitä mieltä että liikunnan merkitystä laihtumisessa vähätellään rankasti. Kun ne liikkumalla kulutetut kalorit ei ole koko totuus.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 22:37"]
19+20 päästätttekö kroppaanne lepotilaan ollenkaan? Laihtumista tapahtuu vielä tuntien päästä liikkumisesta, joten vähintään 1 lepopäivä ilman rääkkiliikuntaa pitää olla. Kroppa ei ehdi laihtua, kun rääkkäätte sitä liikaa. Urheiljat syövät paljon ja treenaavat paljon,mutta jokainen huippu-urheilijakin pitää lepopäivän toisinaan.
[/quote]
No niin. Siinäpä se taas ensimmäinen viisastelija, pätijä ja haukkuja pääsi aiheeseen! AINA samaa sontaa. Kohta ilmestyy seuraava hönö: "mutta mutta mutta kun ootte SILLÄ SÄÄSTÖLIEKILLÄ".
Kertokaapa oi viisaiden viisaat: eivätkös ne kaikki afrikkalisetkin pitäis olla mitä pahimmalla säästöliekillä, kun oikeen vuositolkulla ovat syöneet liian vähän. Säästixen teorian mukaisesti afrikan pitäisi olla täynnä läskejä mustia!
Onnea!
Kävely itsessään tuskin kilotolkulla laihduttaa pelkän kulutuksen ansiosta, mutta liikunta on AINA plussaa. Tulee parempi mieli, raitis ilma tekee ihollekin hyvää, ja ehkä ruokailutottumukset on huomaamatta vähän muuttuneet? Kun on iloisella mielellä on ehkä kiva syödä kevyemmin vaikka ei asiaa sen kummemmin ajattelisikaan.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 22:37"]
[/quote]
No niin. Siinäpä se taas ensimmäinen viisastelija, pätijä ja haukkuja pääsi aiheeseen! AINA samaa sontaa. Kohta ilmestyy seuraava hönö: "mutta mutta mutta kun ootte SILLÄ SÄÄSTÖLIEKILLÄ".
Kertokaapa oi viisaiden viisaat: eivätkös ne kaikki afrikkalisetkin pitäis olla mitä pahimmalla säästöliekillä, kun oikeen vuositolkulla ovat syöneet liian vähän. Säästixen teorian mukaisesti afrikan pitäisi olla täynnä läskejä mustia!
[/quote]
En minä puhunut säästöliekistä mitään, vaan siitä, että kroppa tarvitsee lepoa. Olet varmaan huomannut, että nälänhätää kärsivillä on lähes poikkeuksetta pullea vatsa. Heidän ravinnonpuutteensa on vain jo niin ilmeinen, että kroppa syö kaikki rakennusaineet kehosta. Urheiljatkaan eivät treenaa joka päivä, se on ihan faktaa.
[quote
En minä puhunut säästöliekistä mitään, vaan siitä, että kroppa tarvitsee lepoa. Olet varmaan huomannut, että nälänhätää kärsivillä on lähes poikkeuksetta pullea vatsa. Heidän ravinnonpuutteensa on vain jo niin ilmeinen, että kroppa syö kaikki rakennusaineet kehosta. Urheiljatkaan eivät treenaa joka päivä, se on ihan faktaa.
[/quote]
MINÄ haluan sanoa VIIMEISEN sanan. Koska olen laiha ja ihana ja laiha ja tenkin laiha (luuviulu).
Viimeisen sanan.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 23:04"]
[quote
[/quote]
MINÄ haluan sanoa VIIMEISEN sanan. Koska olen laiha ja ihana ja laiha ja tenkin laiha (luuviulu).
Viimeisen sanan.
[/quote]
Jaa, sano sitten, mutta minä en ole laiha. T. 28. Sainpas viimeisen sanan.
On kokeiltu lepoja ja mättöpäiviä ja karppausta ja ja ja....
Ei mitään vaikutusta mihinkään suuntaan.
Sinänsä en enää välitä, niin monta vuotta ollut jo tällainen, että se ja sama, kuollaan sitten nuorena ja hyvinsyöneenä xD
-20-
Viimeinen sana! Minä sanon viimeisen sanan koska olen laiha, ihana, laiha ja etenkin laiha (nälkäkurki).
Ap, siistiä! Ja olet vielä liikkunut tuolla tavalla kevyesti ja pitkäkestoisesti, jolloin rasvanpolton pitäisi olla parhaimmillaan. Kovempi treeni ei polta rasvaa vaan kehittää kroppaa ja kuntoa eli malta käppäillä vielä vaan, jos haluat laihtua lisää.
HIeno juttu. Minulla ei ole vaikuttanut mitään painoon, vaikka otin koiran, jonka kanssa ulkoilen noin 2 tuntia yhteensä päivässä. Ennen en kävellyt juuri yhtään. Paino on pysynyt tasaisessa 75 kilossa yhtä lailla koiranulkoilutuksen kanssa kuin ilman.
1. lopeta huijaaminen. Jos kirjaat ruokia ylös, se keksikin on kirjattava, vaikka se olisi ihan pieni...
2. Lopeta ihmedieetit. Muuta ruokavaliotasi pysyvästi terveelliseksi. Vähennä sitä sokeria ja pastaa lautaselta vähäsen äläkä korvaa sitä millään, tai korkeintaan parilla salaatin lehdellä.
3. Oli dieetti mikä hyvänsä, mättöpäivä tuhoaa sen. Laske kaloritkulutuksesi viikkotasolla, älä päivätasolla.
4. Älä odota ihme-laihtumista. Nopeasti pudotetut kilot tulevat nopeammin takaisin. 500-700 grammaa viikossa on ihan hyvä tahti, se on jo kaksi - kolme kiloa kuukaudessa. Älä vaihda dieettejä jatkuvasti vaan ota yksi ja pysy siinä. Syö monipuolisesti, jos allergiat ei estä. Monta kertaa päivässä syöminen annetaan usein ohjeeksi, mutta itselläni toimii paremmin yksi lämmin ateria jossa syödään kunnolla ja muutama kevyt välipala, aamupala suht. täyttävä, ei raskas.
Sä syöt liian vähän, kropa kokoajan ketoosissa, reeni ei tehoa kunnolla.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 22:21"]
19, täällä kohtalotoveri =D
Aivan sama mitä tekee ja mitä syö, miten liikkuu ja mitä dieettiä noudattaa, mitään ei vaan tapahdu.
Pitäis vissiin lopettaa syöminen kokonaan.
[/quote]
Kokeilin jo sitäkin. Olin sairaalassa, ravinnotta, keittistipassa yli kaksi viikkoa. Hoitajien leuat loksahti kun mentiin puntaroimaan mut: ei kiloakaan hävinnyt, melkeimpä olin lihonut.
T:19