Joskus mietin, olenko ameeba vai ihan normaali ihminen.
Täältä AV:lta saa päivittäin lukea useita erilaisia ärsytyksen aiheita. Nyt etusivulla on nähtävissä ärsytystä esim. nirsoista syöjistä, irtosuhteista sekä uusperheistä.
Mun on suorastaan vaikea ymmärtää, miten ihmiset voivat ärsyyntyä vaikkapa irtosuhteista. Mulle on ihan sama, jos joku haluaa irtoseksiä jonkun kanssa. Jos ehkäisy on kunnossa ja homma hoidetaan asiallisesti, asia on ihan osallistujien oma asia. Tai vaikkapa nirsoilu. Voihan se tilapäisesti olla ärsyttävää, jos pitää tarjota ruokaa yhdelle tai usealle nirsolle, eikä mikään meinaa käydä, mutta vaikkapa ravintolassa mulle on aika yksi lysti, mitä joku syö tai on syömättä.
Olenkin ajatellut, onko tunne-elämässäni jotain vikaa, kun en ärsyynny tällaisista asioista; olenko kenties niin väsynyt ja kulahtanut ihminen, että voimani eivät riitä reagoimaan asioihin, joiden pitäisi ärsyttää, vai onko tämä ihan normaalia? Ja huom. olen ihan oikeasti miettinyt, tämän aloituksen tarkoituksena ei ole epäsuorasti alleviivata, että olen hieno ihminen.
joo, mä luulen että näissä on paljon vaan viihdearvo. lietsotaan itseä närkästykseen ihan ajantappomielessä ja sitten tullaan palstalle hakemaan hengenheimolaisia tai vastaanväittäjiä. kuluu kivasti aika.
mut jos oikeasti ärsyyntyy esim. muiden irtosuhteista tai syömisistä, mielestäni se kertoo että henkilö on aika sosiaalinen tyyppi, jolle muiden tekemiset on tärkeitä. sehän on tavallaan sympaattista, että välittää niin paljon.
itse en niin välitä, mutta minä olenkin vähän erakko. ei sekään välttämättä kovin hyvä ole.