Pää hajoaa yksinäisyyteen
Ero pari vuotta sitten, sitten esikoinen muutti pois kotoa ja nyt puoli vuotta etätöitä yksin kotona. Nuorempi lapsi on erityislapsi, jota ei voi jättää yksin kotiin, eli en edes pysty normaalina arkena lähtemään mihinkään. Olen niiin kypsä tähän tilanteeseen =(
Kommentit (23)
Puhelin on keksitty. Siis sillä voi soittaakin.
Vierailija kirjoitti:
Soitankin, mutta ei joka päivälle riitä uutta soittokaveria. Koko päivän ainoa aikuiskontakti voi olla puolen tunnin Teams palaveri.
Ap
Kovasti tsemppiä! Tiedän, miten erityisarki voi näivettää ihmissuhteita, vaikka oma erityinen on jo isompi. Ja sitten nämä eristyshommat vielä päälle. Onko mitään mahdollisuuksia lämmittää suhteita vanhoihin ystäviin tai sukuun? Tai ehkä vertaisryhmistä seuraa tai ainakin tukea? Jaksamista paljon nyt joka tapauksessa!
Voisiko lapsen kanssa alkaa harrastamaan jotakin? Tai käydä erilaisissa vertaistukiryhmissä?
Vierailija kirjoitti:
Soittaminen ei kyllä korvaa aitoa kontaktia toisen ihmisen kanssa. On se parempi kuin ei mitään, mutta yksinäisyyttä sillä ei korjata. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soittaminen ei kyllä korvaa aitoa kontaktia toisen ihmisen kanssa. On se parempi kuin ei mitään, mutta yksinäisyyttä sillä ei korjata. -eri
Öh. Mulla ei ole edes soittokontaktia kehenkään. Aikuiset lapset laittavat joskus whatsappiin jotain, tai vastaavat minun viestiini jos ehtivät.
Mutta en ole yksinäinen. Olen oppinut nauttimaan yksin olosta ja siitä, että saa tehdä kaikkea vapaasti, omalla aikataululla, ihan keskenään. Sivulliset ihmiset ovat jopa rasite, mitä on pakko välillä sietää. Kun esim. olen jossain luontokohteessa yksin, minua pelkästään ärsyttää, että siihen tulee joku pariskunta tai porukka säksättämään.
Tarkoitan sivullisilla siis henkilöitä, ovat ovat paikalla/lähellä minua/samassa tilassa, mutta meillä ei ole kontaktia, emmekä ole tekemisissä mitenkään. Useimmat ihmiset nimittäin käyvät ulkona kaksittain tai porukassa. Ehkä olet huomannut. 😏
Jos minulla ei ole oikeaa sydänystävää tai kumppania, olen mieluummin yksin.
Vierailija kirjoitti:
myös netti. Aloitus samalla tekstillä johonkin treffipalstalle niin saa jutteluseuraa ja muutakin jos haluaa.
Ei kannata kuvitella että muilla yksinäisillä on helpompaa, vilkaise kadulle, ei siellä ketään ole. Ihmiset muutenkinn selaa koko ajan nettiä, siellä ne on.
Tsemeliä ap, itsekkin pariuduin pari vuotta sitten pitkäaikaisen sättäysystäväni kanssa, ollaan jo iäkkäämpiä, pari vuotta ensin meni ihan vaan viesteillä kun toinen oli omaishoitaja ja toinen ulkomailla töissä, aina ne viestit piristi niinn sittenpä mentiin yksiin
Vierailija kirjoitti:
Heitä se erityislapsi vaikka roskikseen ja tule luokseni, pyllistä ja anna persereikää.
M40
Tässä se taas nähdään miten helppoa on naiselle seuran löytäminen, joka ketjuun ilmaantuu joku vapaaehtoinen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh. Mulla ei ole edes soittokontaktia kehenkään. Aikuiset lapset laittavat joskus whatsappiin jotain, tai vastaavat minun viestiini jos ehtivät.
Mutta en ole yksinäinen. Olen oppinut nauttimaan yksin olosta ja siitä, että saa tehdä kaikkea vapaasti, omalla aikataululla, ihan keskenään. Sivulliset ihmiset ovat jopa rasite, mitä on pakko välillä sietää. Kun esim. olen jossain luontokohteessa yksin, minua pelkästään ärsyttää, että siihen tulee joku pariskunta tai porukka säksättämään.
Tarkoitan sivullisilla siis henkilöitä, ovat ovat paikalla/lähellä minua/samassa tilassa, mutta meillä ei ole kontaktia, emmekä ole tekemisissä mitenkään. Useimmat ihmiset nimittäin käyvät ulkona kaksittain tai porukassa. Ehkä olet huomannut. 😏
Jos minulla ei ole oikeaa sydänystävää tai kumppania, olen mieluummin yksin.
Senkun dissaat, alapeukuttaja. En vois välittää vähempää. Just tuommoisia ihmiset ovat. Mieluummin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Voimia sinne. Moni on koko elämänsä yksin.
Täytyy olla todellinen luuseri jos on koko elämänsä yksin.
Olen jaksanut tän erityislapsen kanssa hyvin juuri töissäkäymisen takia, mut nyt sekin on tavallaan pois ja ei tiedä miten pitkään tätä jatkuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heitä se erityislapsi vaikka roskikseen ja tule luokseni, pyllistä ja anna persereikää.
M40
Tässä se taas nähdään miten helppoa on naiselle seuran löytäminen, joka ketjuun ilmaantuu joku vapaaehtoinen..
Miehetkin osaa pyllistää ja tarjota persereikäänsä, voivat pyllistellä vuorotellen toisilleen. Molemminpuolinen ilo ja nautinto!
Munn pää hajoaa tähän liiikaan viinaan jonka joudun kokoaika uhraaamaan omaan kehoooni.
Vierailija kirjoitti:
Olen jaksanut tän erityislapsen kanssa hyvin juuri töissäkäymisen takia, mut nyt sekin on tavallaan pois ja ei tiedä miten pitkään tätä jatkuu.
Ap
Jos olet koronan takia etätöissä, niin ei tätä loputtomiin tule jatkumaan.
Joku täällä jo ehdottikin jotain erityislasten vanhemmille tarkoitettua vertaistukiryhmää, sellaista suosittelen kyllä lämpimästi. Jos ei sijainnin/koronan takia onnistu livetapaamiset, niin samassa tilanteessa olevien kanssa jutteleminen etänäkin voisi auttaa. Sieltä voisi saada ihan konkreettisiakin vinkkejä yksinäisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJos olet koronan takia etätöissä, niin ei tätä loputtomiin tule jatkumaan.
Joku täällä jo ehdottikin jotain erityislasten vanhemmille tarkoitettua vertaistukiryhmää, sellaista suosittelen kyllä lämpimästi. Jos ei sijainnin/koronan takia onnistu livetapaamiset, niin samassa tilanteessa olevien kanssa jutteleminen etänäkin voisi auttaa. Sieltä voisi saada ihan konkreettisiakin vinkkejä yksinäisyyteen.
En tarvi mitää vertaistukiryhmää vaan ihan tavallisia aikuiskontakteja livenä.
Ap
Mihin yksinäisyyteen? Et ole koskaan yksin ja sinulla on 2 lasta.
Täällä jos vertaistukea Ap kaipaat.
Voimia sinne. Moni on koko elämänsä yksin.