Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi julkisiin saa edelleen mennä ilman maskia?

Vierailija
20.09.2020 |

Kun on kymmeniä ihmisiä ahtaassa tilassa, pitäisi olla itsestäänselvää että kaikilla on maski. Finnair onkin jo vaatinut maskin käyttämistä jo pidemmän aikaa, mutta esim. HSL ja VR eivät. On vain pelkkä suositus, jota vain vähemmistö noudattaa.
Nyt pitäisi ottaa mallia muista maista, ja tehdä maskin käyttäminen julkisissa pakolliseksi. Esim. Lontoon metrossa voi saada jopa 3000 punnan sakot jos jää kiinni ilman maskia, ja Suomeen olisi hyvä saada samankaltainen systeemi.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ihmiskunta on kaikin tavoin menny jo niin viemäristä alas, ettei olisi mikään menetys, vaikka mahdollisimman moni painelis Pietarin porteille koronan kautta .. Pikemminkin siunaus ..

Vierailija
22/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajelkaa taksilla tai kävelkää, jos julkisissa pelottaa. Saatanan raskasta tämä maskipakko-vuohotus. 

T. Päivittäin julkisilla kulkeva

Kenties et ole vielä kohdannut noita flunsaisia ihmisiä, jotka myös julkisilla kulkevat.

Miksi he eivät suojaa kasvojaan vaikka nenäliinalla kun rykivät ja pärskivät.

Ja julkisilla on pakko kulkea töihin. Minä olen sinkku, eikä minulla ole autoa, enkä pysty valitsemaan bussia tiettyyn aikaan päivässä, koska minun täytyy noudattaa työaikoja.

Iltaisin kyllä viivyttelen aina töiden jälkeen bussiin menoa, en menee niihin kaikkein täysimpiin busseihin.

Mutta arkipäivisin lähes kaikki bussit ovat täynnä aina klo 15 jälkeen.

Miten vajaa pitää olla, jos kuvittelee kaiken yskän olevan flunssaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajelkaa taksilla tai kävelkää, jos julkisissa pelottaa. Saatanan raskasta tämä maskipakko-vuohotus. 

Ei, vaan toisinpäin. Jos sinua ei huvita ajatella muita ihmisiä sen vertaa että käyttäisit maskia, aja taksilla tai kävele.

Ymmärräthän, että jos tartuntamäärät lähtevät kasvuun niin yhteiskunta on taas isoissa ongelmissa? Kyse ei ole pelkästään taudista, vaan yhteiskunnan kantokyvystä.

-ap

En rupea hysteerikkojen pillin mukaan tanssimaan. Se väistyy, joka pelkää. Isompi uhka hysteria on kuin muutama lisätartunta. 

Se väistyy, joka omalla olemisellaan vaarantaa muut. Normaali varovaisuus ja muiden huomioon ottaminen eivät ole mitään "hysteriaa".

Kuvaile yksityiskohtaisesti, miten täysin oireeton koronatestistä negatiivisen tuloksen saanut ihminen vaarantaa muut. Maskipakon vaatiminen ei muuten ole normaalia varovaisuutta ja muiden huomioon ottamista. Se on nimenomaan hysteriaa. 

Vierailija
24/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan toisinpäin. Jos sinua ei huvita ajatella muita ihmisiä sen vertaa että käyttäisit maskia, aja taksilla tai kävele.

Ymmärräthän, että jos tartuntamäärät lähtevät kasvuun niin yhteiskunta on taas isoissa ongelmissa? Kyse ei ole pelkästään taudista, vaan yhteiskunnan kantokyvystä.

-ap

En rupea hysteerikkojen pillin mukaan tanssimaan. Se väistyy, joka pelkää. Isompi uhka hysteria on kuin muutama lisätartunta. 

Se väistyy, joka omalla olemisellaan vaarantaa muut. Normaali varovaisuus ja muiden huomioon ottaminen eivät ole mitään "hysteriaa".

En minä ketään vaaranna. Matkustan aina vain täysin terveenä ja istun aivan rauhallisesti paikallani olematta minkäänlaisessa kontaktissa kanssamatkustajien kanssa. 

Vierailija
25/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Minun pitää käydä töissä. Kaikki tämä puhe vääristämisestä ja muista vaihtoehdoista saa vaikuttamaan siltä että siellä busseissa on paljon turhia hupimatkaajia vähentämässä turvavälejä. Jos sinä voit valita niin älä mene julkisilla, älä ainakaan aikaan kun siellä on paljon muitakin. Turha mistään muiden turvallisuudesta sönköttää jos itse hupimatkailee maski naamalla.

Vierailija
26/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenties et ole vielä kohdannut noita flunsaisia ihmisiä, jotka myös julkisilla kulkevat.

Miksi he eivät suojaa kasvojaan vaikka nenäliinalla kun rykivät ja pärskivät.

Ja julkisilla on pakko kulkea töihin. Minä olen sinkku, eikä minulla ole autoa, enkä pysty valitsemaan bussia tiettyyn aikaan päivässä, koska minun täytyy noudattaa työaikoja.

Iltaisin kyllä viivyttelen aina töiden jälkeen bussiin menoa, en menee niihin kaikkein täysimpiin busseihin.

Mutta arkipäivisin lähes kaikki bussit ovat täynnä aina klo 15 jälkeen.

HSL:n busseissa on selkeät tarrat joissa sanotaan että matkustathan vain terveenä. Eli ehkä ne pärskijät ovat sokeita tai lukutaidottomia.

Ihmisten, joilla ei ole autoa, on pakko kulkea busseilla.  Suurin ongelma on paikallisbussit isoissa kaupungeissa.

Ja ne ovat aamusin ja iltapäivisin todella ruuhkaisia, koska ne ovat täynnä sekä koululuaisia, opiskelijoita että töihin menijöitä.

Aina on joukossa joku, joka yskii, siitä ei pääse mihinkään.

Sitten ovat ne päiväbussit, joissa kulkee monenlaista ihmistä lähiöistä keskustaan asioille.

Niissä yskivät eniten miehet aivan vapaasti pärskytellen joka suuntaan, nenäliinat ovat näille miehille tuntemattomia ylellisyyksiä tuollaiseen käyttöön.  Nippa nappa niistävät nenänsä nenäliinaan.

Julkisissa siis kulkee ihmisiä laidasta laitaan, eri ammatinedustjista, koululaisista ja syrjäytyneistä ja juopoista lähtien.

Maskin idea on siinä, että se estää maskin käyttäjää levittämästä pisaroita ympäriinsä pienessä tilassa muihin ihmisiin.

Muuta meritystä sillä ei ole. Kevyellä maskilla ei voi juuri itseään suojata.

Vierailija
27/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset nyt vaan ovat itsekkäitä eikä sille voi mitään. Luulen että yleisimpiä syitä miksi maskia ei käytetä on sen epämukavuus, meikin sotkuuntuminen ja hinta. Joillakin on tietysti astma tms. oikea syy olla ilman maskia, mutta suurimmalla osalla on kyse vain siitä minäminä-asenteesta.

Ja sitten jos taudin vakava muoto osuu omalle kohdalle, ollaan kuitenkin vaatimassa hoitoa.

Vierailija
28/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski-hullu taas vauhdissa.

Vierailija
29/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa miten käy kun mies vapettaa maski päässä:

https://www.instagram.com/p/CE_ACVpIVMX/

Vierailija
30/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset nyt vaan ovat itsekkäitä eikä sille voi mitään. Luulen että yleisimpiä syitä miksi maskia ei käytetä on sen epämukavuus, meikin sotkuuntuminen ja hinta. Joillakin on tietysti astma tms. oikea syy olla ilman maskia, mutta suurimmalla osalla on kyse vain siitä minäminä-asenteesta.

Ja sitten jos taudin vakava muoto osuu omalle kohdalle, ollaan kuitenkin vaatimassa hoitoa.

Se vakava muoto voi iskeä myös maski naamalla kulkevalle. Mikään suoja ei ole sataprosenttinen. Mutta todennäköisyys vakavalle muodolle täysin terveellä on niin pieni, ettei sitä riskiä kannata oikein edes huomioida. Todennäköisemmin kuolee vaikka siihen, että se bussi ajaa päällesi. 

Vierailija
31/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Minun pitää käydä töissä. Kaikki tämä puhe vääristämisestä ja muista vaihtoehdoista saa vaikuttamaan siltä että siellä busseissa on paljon turhia hupimatkaajia vähentämässä turvavälejä. Jos sinä voit valita niin älä mene julkisilla, älä ainakaan aikaan kun siellä on paljon muitakin. Turha mistään muiden turvallisuudesta sönköttää jos itse hupimatkailee maski naamalla.

Miten maskin käyttäminen bussissa muka estäisi sinua käymästä töissä?

Vierailija
32/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Miten maskin käyttäminen bussissa muka estäisi sinua käymästä töissä?

Joutuisin sairaalaan astmakohtauksen vuoksi. t. eri

Vierailija
33/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ensin kuljetaan reteästi julkisilla ilman maskia ja selitetään että korona on pelkkä flunssa, ja sitten kun paska osuu omaan tuulettimeen niin ollaan vaatimassa hoitoon pääsyä.

Vierailija
34/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ensin kuljetaan reteästi julkisilla ilman maskia ja selitetään että korona on pelkkä flunssa, ja sitten kun paska osuu omaan tuulettimeen niin ollaan vaatimassa hoitoon pääsyä.

Samanlailla te maskinaamat haluatte hoitoa, jos sairastutte. Hölmö syyttää muita sellaisesta, mitä tekee itsekin. 

Vierailija
35/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos saan koronan ulkomailta tulleelta työkaveriltani, en saa mennä tarvittaessa sairaalahoitoon, koska kuljin bussimatkan ennen tartuntaa ilman maskia? Harvinaisen vajaaälyinen logiikka. 

Vierailija
36/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se maskipakko, ja maskien hysteerinen käyttäminen ole muuallakaan estänyt tartuntoja, vaan ovat olleet esim. jenkeissä paljon kovemmat lukemat, kun meillä koskaan ..

Vierailija
37/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kuvaile yksityiskohtaisesti, miten täysin oireeton koronatestistä negatiivisen tuloksen saanut ihminen vaarantaa muut. Maskipakon vaatiminen ei muuten ole normaalia varovaisuutta ja muiden huomioon ottamista. Se on nimenomaan hysteriaa. 

Jos olet oireeton ja aina ennen bussiin nousemista käyt testissä ja saat negatiivisen tuloksen, niin et vaaranna ketään.

En kuitenkaan parhaalla tahdollakaan suostu uskomaan, että jokainen bussilla kulkeva maskiton on ennen bussimatkaa käynyt testauttamassa itsensä.

Vierailija
38/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen bussi maskinaamoille ja joka toinen elämänkoululaisille + astmaatikoille.

Vierailija
39/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos saan koronan ulkomailta tulleelta työkaveriltani, en saa mennä tarvittaessa sairaalahoitoon, koska kuljin bussimatkan ennen tartuntaa ilman maskia? Harvinaisen vajaaälyinen logiikka. 

Jos saat työkaveriltasi koronan, ehdit kulkea bussilla tartuttavana monta kertaa ennen kuin saat oireita. Ja jos olet ilman maskia suoraan jonkun edessä, takana tai vieressä niin varmasti myös tartutat jonkun.

Jos sinua siis ei kiinnosta suojata muita matkustajia itseltäsi, miksi sinua sitten kiinnostaisi hankkia hoitoa itsellesi?

Vierailija
40/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ampukaa nyt joku tuo ap.

En oikein ymmärrä sinun kommenttia. Miksi vastustat sitä, että julkisissa käytettäisiin maskeja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi