Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi julkisiin saa edelleen mennä ilman maskia?

Vierailija
20.09.2020 |

Kun on kymmeniä ihmisiä ahtaassa tilassa, pitäisi olla itsestäänselvää että kaikilla on maski. Finnair onkin jo vaatinut maskin käyttämistä jo pidemmän aikaa, mutta esim. HSL ja VR eivät. On vain pelkkä suositus, jota vain vähemmistö noudattaa.
Nyt pitäisi ottaa mallia muista maista, ja tehdä maskin käyttäminen julkisissa pakolliseksi. Esim. Lontoon metrossa voi saada jopa 3000 punnan sakot jos jää kiinni ilman maskia, ja Suomeen olisi hyvä saada samankaltainen systeemi.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ampukaa nyt joku tuo ap.

Miksi? Koska haluan että julkisten käyttäminen on kaikille turvallista ja että julkinen liikenne ylipäätään pystytään pitämään käynnissä?

-ap

Vierailija
2/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on olemassa maskisuositus, joka ei velvoita yhtään ketään pitämään minkään valtakunnan rättiä naamallaan, vaan se on täysin oman harkinnan varassa.

Jos kokee tarpeelliseksi laittaa julkiseen mennessään maskin, sen laittaa, ja jos taas ei koe tarpeelliseks, tai ei vaan pysty, sitten on laittamatta.

DEAL WITH IT.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikeassa.

Se on surullista, mutta kun Suomessa ei ole maskipakkoa, niin ketään ei voi määrätä pitämään maskia julkisissa.

Maskin tarpeellisuutta busseissa ja muissa julkisissa eivät ymmärrä ne, jotka eivät niissä päivittäin itse kulje.

Jatkuvasti nyt flunssa aikaan, ihmiset yskii täysissä paikallisbusseissa aivan estoitta.

Eivät varo ollenkaan.  Ei käytetä hihaa suojana, puhumattakaan että olisi nenäliinaa.

Räkä ja muut pisarat lentää täysillä pitkin bussia.

Seuduilla jossa koronaa on, tuo maskin käyttö pitäisi busseissa pakollista.

Vierailija
4/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pidemmälle syksyyn edetään, sitä useampi työmatkapyöräilijä siirtyy bussiin ja tungos pahenee entisestään.

Mutta ihmisille pitäisi antaa valinnanvapaus tässä; joko pitää turvaväliä tai maskia. Eli jos kulkee sellaiseen aikaan bussilla että voi helposti pitää 2m väliä muihin koko matkan ajan, silloin saisi olla maskitta.

Vierailija
5/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelkaa taksilla tai kävelkää, jos julkisissa pelottaa. Saatanan raskasta tämä maskipakko-vuohotus. 

T. Päivittäin julkisilla kulkeva

Vierailija
6/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on oikeassa.

Se on surullista, mutta kun Suomessa ei ole maskipakkoa, niin ketään ei voi määrätä pitämään maskia julkisissa.

Maskin tarpeellisuutta busseissa ja muissa julkisissa eivät ymmärrä ne, jotka eivät niissä päivittäin itse kulje.

Jatkuvasti nyt flunssa aikaan, ihmiset yskii täysissä paikallisbusseissa aivan estoitta.

Eivät varo ollenkaan.  Ei käytetä hihaa suojana, puhumattakaan että olisi nenäliinaa.

Räkä ja muut pisarat lentää täysillä pitkin bussia.

Seuduilla jossa koronaa on, tuo maskin käyttö pitäisi busseissa pakollista.

Eilenkin Helsingissä olin bussissa jossa joku keski-ikäinen mies yski menemään niin, että toinen käsi lepäsi selkänojan päällä ja toinen sivulla. Ei tehnyt elettäkään sen eteen etteivät yskökset olisi levinneet muiden päälle.

Vierailija
7/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkuti vinkuti.

Vierailija
8/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pahemmin kuullut yskiviä ihmisiä kevään, kesän ja alkusyksyn aikana. Ja kuljen julkisilla päivittäin.

Pakko toisi järkyttävän jäteongelman ja lisää ongelmia koska liian moni käyttäisi maskia väärin.

Ei pakkoja.

Lopettakaa länkyttäminen.

Vierailija
9/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ampukaa nyt joku tuo ap.

Miksi? Koska haluan että julkisten käyttäminen on kaikille turvallista ja että julkinen liikenne ylipäätään pystytään pitämään käynnissä?

-ap

Maskipakko tekisi julkisista minulle vaarallisempaa. Et taida sittenkään haluta kaikille turvallista.

Vierailija
10/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pidemmälle syksyyn edetään, sitä useampi työmatkapyöräilijä siirtyy bussiin ja tungos pahenee entisestään.

Mutta ihmisille pitäisi antaa valinnanvapaus tässä; joko pitää turvaväliä tai maskia. Eli jos kulkee sellaiseen aikaan bussilla että voi helposti pitää 2m väliä muihin koko matkan ajan, silloin saisi olla maskitta.

😂🤣

Vierailija
11/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ampukaa nyt joku tuo ap.

-ap

Se on turvallisempaa ilman maskia. Eikä maskittomuus julkista liikennettä pysäytä. Hyvin on pyörinyt jo puoli vuotta koronasta huolimatta ilman maskipakkoa. t. astmaatikko

Vierailija
12/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän mielummin turvavälit. Se kun on paljon tärkeämpi kuin maski. Miten saisi ne kaikki muut pois ruuhka-aikaan julkisista? Etenkin ne maskinaamat jotka ei enää turvaväleistä välitä.

Vierailija
13/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajelkaa taksilla tai kävelkää, jos julkisissa pelottaa. Saatanan raskasta tämä maskipakko-vuohotus. 

Ei, vaan toisinpäin. Jos sinua ei huvita ajatella muita ihmisiä sen vertaa että käyttäisit maskia, aja taksilla tai kävele.

Ymmärräthän, että jos tartuntamäärät lähtevät kasvuun niin yhteiskunta on taas isoissa ongelmissa? Kyse ei ole pelkästään taudista, vaan yhteiskunnan kantokyvystä.

-ap

Vierailija
14/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenties et ole vielä kohdannut noita flunsaisia ihmisiä, jotka myös julkisilla kulkevat.

Miksi he eivät suojaa kasvojaan vaikka nenäliinalla kun rykivät ja pärskivät.

Ja julkisilla on pakko kulkea töihin. Minä olen sinkku, eikä minulla ole autoa, enkä pysty valitsemaan bussia tiettyyn aikaan päivässä, koska minun täytyy noudattaa työaikoja.

Iltaisin kyllä viivyttelen aina töiden jälkeen bussiin menoa, en menee niihin kaikkein täysimpiin busseihin.

Mutta arkipäivisin lähes kaikki bussit ovat täynnä aina klo 15 jälkeen.

Vierailija
15/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se auttaa, että joku koronaa pelkäävä maskillinen jää pois joukkoliikenteestä? Samalla tavallahan ne maskittomat hönkivät virusta siellä, oli maskillinen paikalla tai ei.

Vierailija
16/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan toisinpäin. Jos sinua ei huvita ajatella muita ihmisiä sen vertaa että käyttäisit maskia, aja taksilla tai kävele.

Ymmärräthän, että jos tartuntamäärät lähtevät kasvuun niin yhteiskunta on taas isoissa ongelmissa? Kyse ei ole pelkästään taudista, vaan yhteiskunnan kantokyvystä.

-ap

En rupea hysteerikkojen pillin mukaan tanssimaan. Se väistyy, joka pelkää. Isompi uhka hysteria on kuin muutama lisätartunta. 

Vierailija
17/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenties et ole vielä kohdannut noita flunsaisia ihmisiä, jotka myös julkisilla kulkevat.

Ja julkisilla on pakko kulkea töihin. Minä olen sinkku, eikä minulla ole autoa, enkä pysty valitsemaan bussia tiettyyn aikaan päivässä, koska minun täytyy noudattaa työaikoja.

Iltaisin kyllä viivyttelen aina töiden jälkeen bussiin menoa, en menee niihin kaikkein täysimpiin busseihin.

HSL:n busseissa on selkeät tarrat joissa sanotaan että matkustathan vain terveenä. Eli ehkä ne pärskijät ovat sokeita tai lukutaidottomia.

Vierailija
18/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se auttaa, että joku koronaa pelkäävä maskillinen jää pois joukkoliikenteestä? Samalla tavallahan ne maskittomat hönkivät virusta siellä, oli maskillinen paikalla tai ei.

Jokainen hysteerikko vähemmän ihmisten ilmoilla on helpotus kaikille. 

Vierailija
19/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on oletettavasti toimivat jalat. Taksia voi käyttää, vaikka ei sellaisia olisikaan. 

Vierailija
20/77 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

En rupea hysteerikkojen pillin mukaan tanssimaan. Se väistyy, joka pelkää. Isompi uhka hysteria on kuin muutama lisätartunta. 

Se väistyy, joka omalla olemisellaan vaarantaa muut. Normaali varovaisuus ja muiden huomioon ottaminen eivät ole mitään "hysteriaa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän