Miten muut suhtaudutte vanhempanne uuteen puolisoon, joka on syytinkiläinen?
Olin 17 kun mies muutti äitini luo. Nyt lähes 20 vuotta myöhemmin alkanut kuvottaa koko kuvio. Äijä juo ja polttaa enemmän kuin tienaa ja koko elintaso perustuu äitini ahkeruudella hankkimaan tulotasoon. Siellä suunnitellaan jo asunnon myyntiä, jotta olisi enemmän juomarahaa.
Vaikka kuinka yrittäisi keskittyä omaan elämään, niin kyllä heidän oleminen vaan häiritsee.
Kommentit (13)
Ahaa, kiitos tiedosta. Itse yrittäisin suhtautua asiaan niin, että äitisi saa aikuisena ihmisenä itse päättää miten elämänsä pilaa ja yrittäisin vaan hyväksyä sen osana hänen itsemääräämisoikeuttaan. Minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa syytinkiläinen? Juoppoa tupakoitsijaa?
Hän on siis pummi, joka asuu äitini tiluksilla. Ap
Tilukset... sellaista sanaa ei käytetä mistään ”punainen tupa ja perunamaa”-idyllistä.
Pitää olla tammi-/ koivukuja ja kartano.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, kiitos tiedosta. Itse yrittäisin suhtautua asiaan niin, että äitisi saa aikuisena ihmisenä itse päättää miten elämänsä pilaa ja yrittäisin vaan hyväksyä sen osana hänen itsemääräämisoikeuttaan. Minkäs teet.
Varmaan siksi tein tämän avauksen, että välit ovat ehkä juuri ja juuri pelastettavissa. Mutta hyvin todennäköisesti tulevat viilenemään. Pahintahan tässä on se, että miehen käytös on ylimielistä ja isällistä. Ei vaan nappaa enää tän ikäisenä ja mun uus puoliso ei tykkää yhtään hänkään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Syytinki on yleensä maatilan sukupolvenvaihdoksen yhteydessä vanhemmalle annettu oikeus asumiseen ja elatukseen tilan jatkajan kustannuksella. Nykyään harvinaisempi.
Voiko siis kysyä näin, että onko jollain elämänlaatu parantunut kun on laittanut välit poikki? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syytinki on yleensä maatilan sukupolvenvaihdoksen yhteydessä vanhemmalle annettu oikeus asumiseen ja elatukseen tilan jatkajan kustannuksella. Nykyään harvinaisempi.
Vanha suomalainen tapa käyttää puhekielessä tätä sanaa tässä yhteydessä.
Sä et voi puuttua äitisi rahankäyttöön. Jos se haluaa omaisuutensa pistää menemään juoppoon ukkoonsa niin se on sen oikeus. Jos et kestä tilannetta, niin pysy erossa kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri noin ja siitä on meidän suvussa huonot muistot ja kokemukset. Pariskunta , joka sai miltei velattoman tilan ja ja toisen osapuolen vanhemmat elättääkseen syytinkiä vastaan, käyttivät vanhuksien kaikki varat leveään omaan elämiseensä. Vanhukset olivat heidän armoillaan täysin, kun pelkäsivät et joutuvat lähtemään kotoaan.
Pelkäätkö perinnön luisuvan käsistäsi?
Voin kertoa, ettei niillä maalaistaloilla ole mitään arvoa nykyään. Perintönä vaan rasite.
Meillä kävi todella huonosti. Näin jälkiviisaana olis kannattanut laittaa välit poikki. Äidin testamentin takia jouduttiin vielä katseleen sitä loista 5v äidin kuoleman jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa, ettei niillä maalaistaloilla ole mitään arvoa nykyään. Perintönä vaan rasite.
Koko yhteydenpidosta alkanut muodostua enemmän rasite kuin ilo. Vai kuka haluaa saada kännipuheluita klo 23 ja loukkaantumiset perään kun ei ole aikaa puhua? Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan arvoalueella tuo asunto on. Ei siinä ole mitään väärää jos minua haittaa tuo kuvio, että mies haluaa juoda äitini keräämän omaisuuden. Ap