Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et opeta lastasi henkilökohtaisesti kiittämään?

Vierailija
20.09.2020 |

Lapsi saa vuosittain lahjalähetyksiä kummeilta, kavereilta ha sukulaisilta.
Osa lapsista opetetaan itse soittamaan ja kiittämään ja osoittamaan, että lahja oli tervetullut ja arvostaa elettä.

Miksi osa ei tee näin? Miksi lahjan saaja ei edes kouluikäisenä itse soita ja kiitä?
Kyllä kouluikäinen sen jo osaa.
Jääkö kiitos soitto tekemättä, jos lahja on epämieluisa?
Jätän epämieluisat lahjojen lähetykset väliin itsekin, kun ovat liian kalliita siihen nähden, koska tuottavat pettymyksiä sajalle ja antajalle, jota ei kiitetä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittämättömyys kostautuu.

Moni ihminen, moni lapsi, moni aikuinen ei koskaan saa mitään lahjoja. 

Ei saa mieluisia eikä edes epämieluisia.

Monilla ihmisillä ei ole ketään joka välittäisi.

Herätys

Vierailija
2/13 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on kyllä aina laittanut kiitos-tekstiviestin perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ei ole koskaan saanut lahjalähetystä kavereilta!

Lisäksi lahjasta kiitetään vain kerran eli siinä vaiheessa, kun lähettäjä ottaa yhteyttä ja kertoo lahjan lähettäneensä. En ymmärrä, miksi pitää kiittää moneen kertaan.

Vierailija
4/13 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään soita, jos lahja tulee postissa tai en saa sitä suoraan henkilökohtaisesti. En itse vastaavassa tilanteessa myöskään odota kiitosta.

Lahja annetaan, koska sen antaminen tuottaa iloa. Siksi ylitsevuotava kiitollisuus ei kuulu mielestäni asiaan. Toki kiitän ja olen opettanut lapsia kiittämään, mutta en jaksa sitä ylimääräistä rumbaa, mitä soittamisesta tai muusta tulisi.En pidä suomalaisessa kulttuurissa siitä, että kaikesta pitäisi olla niin helv***n nöyrä ja kiitollinen. On ihmisen omalla vastuulla, tunteeko hän kiitollisuutta saamastaan asiasta vai ei.

Vierailija
5/13 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille lapsille ei ole suotu edes sitä kyllin hyvää vanhempaa.

Vierailija
6/13 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Parasta oli, kun siskoni kanssa lähetettiin lahja 15-vuotiaalle sukulaispojalle. Pitkiin aikoihin ei kuulunut mitään, joten kysyttiin sitten äidiltään onkohan kuori tullut perille. Äitinsä sitten kiitteli poikansa puolesta.

Vierailija
7/13 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi ei ole sinulle sen arvoinen, että vaivaantuisit tapaamaan tätä?

Vierailija
8/13 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi taaskaan synttäreille, mutta laitan lahjan postissa. No, ei se mitään ja kiitos lahjasta. Sinä et koskaan ehdi juhliin, mutta meidän pitäisi kiittää kahteen kertaan?

Vierailija
9/13 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten monta kertaa pitää kiittää?

Tämä on minulle ihan epäselvää, joten varmuudeksi lasten puhelimista lähtee joka päivä kiitostekstarit isovanhemmille, kummeille ja niille sukulaisille, joiden he tietävät olevan olemassa. Onhan se kummista kiva saada joka päivä kiitokset lahjasta! Luojalle kiitos meillä on nykytekniikka, joka mahdollistaa mahdollisimman epähenkilökohtaisen yhteydenpidon.

Vierailija
10/13 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen on vastuussa yhteydenpidosta, ei lapsi joka usein on vielä ujo tuollaisissa jutuissa että pitää soittaa jollekin muulle aikuiselle kuin omalle vanhemmalle. Hyvin harvan lapsen tiedän soittavan koskaan kenellekään muulle aikuiselle kuin omalle vanhemmalle.

Jos se lahjan antaja soittaa vaikka itse lapselle että lähetän sinulle postissa lahjan kun en pääse sinun synttäreille, niin luultavasti lapsi silloin sanoo että kiitos. Jos se lahjan antaja soittaa minulle että lähetän lapselle lahjan postissa niin sanon kiitos, ja kun paketti saapuu, laitan viestin että nyt se paketti tuli ehjänä perille, kiitos. Lapsi ei kiittele enää kolmatta kertaa.

Vierailija
11/13 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itsekään soita, jos lahja tulee postissa tai en saa sitä suoraan henkilökohtaisesti. En itse vastaavassa tilanteessa myöskään odota kiitosta.

Lahja annetaan, koska sen antaminen tuottaa iloa. Siksi ylitsevuotava kiitollisuus ei kuulu mielestäni asiaan. Toki kiitän ja olen opettanut lapsia kiittämään, mutta en jaksa sitä ylimääräistä rumbaa, mitä soittamisesta tai muusta tulisi.En pidä suomalaisessa kulttuurissa siitä, että kaikesta pitäisi olla niin helv***n nöyrä ja kiitollinen. On ihmisen omalla vastuulla, tunteeko hän kiitollisuutta saamastaan asiasta vai ei.

Jätänpä lähettämättä lahjat, kun on niin kovin työlästä. Toivottavasti et saa enää yhtään lahjalähetystä talouteesi.

Vierailija
12/13 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsi ei ole sinulle sen arvoinen, että vaivaantuisit tapaamaan tätä?

Missä tämä luki?

Vierailija
13/13 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähetä enää lahjoja enkä soita.