Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten haastemies toimittaa haasteen?

Vierailija
20.09.2020 |

Maksaako se jotain minulle? Voinko olla ottamatta sitä vastaan?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaa ja kysyy ootko kotona.

Vierailija
2/24 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittaa ja kysyy ootko kotona.

Jos en vastaa? Miten sitten toimii? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

XDDDDD No ööö ei maksa XDDDD Tulee ovelle, allekirjoittaa lapun ja laittaa päivämäärän. Saattaa vaihtaa pari sanaa tilanteesta, ja sitten häipyy.

Vierailija
4/24 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli työpaikalle. Soitti ensin.

Vierailija
5/24 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

XDDDDD No ööö ei maksa XDDDD Tulee ovelle, allekirjoittaa lapun ja laittaa päivämäärän. Saattaa vaihtaa pari sanaa tilanteesta, ja sitten häipyy.

Ei pääse alaovesta. Ja entä jos pääsiskin niin jos en avaa ovea? Kuinka pitkään voin pakoilla haastemiestä? Entä jos lapsi avaa ja en oo kotona? Pitääkö sen antaa se mulle käteen? Ap

Vierailija
6/24 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli työpaikalle. Soitti ensin.

Vastasit? Mulla liikkuva työ, vaikee töissä saada mua kii.

Vierailija
7/24 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pääse alaovesta. Ja entä jos pääsiskin niin jos en avaa ovea? Kuinka pitkään voin pakoilla haastemiestä? Entä jos lapsi avaa ja en oo kotona? Pitääkö sen antaa se mulle käteen? Ap

Sinun täytyy vastaanottaa haaste itse. Et voi pakoilla haastemiekkosta pitkään, lappu toimitetaan sinulle tavalla tai toisella, ennemmin tai myöhemmin. Kasva aikuiseksi ja ota vastaan se lippulappunen, hommaa juristi ja hoida asiasi kuntoon.

Vierailija
8/24 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tiedän aiheesta? Koska olen saanut tiedoksiannon haastemiekkosen kautta, yhden kerran elämässäni. Asia on riidanalainen ja koskee k.u.s.e.t.u.s.laskua, jota en tietenkään ole maksanut.

Mitään haasteita en ole ikinä saanut enkä ole ollut ulosotossa. Alaikäisenä tuli maksukehotus ulosotosta, kun sain tarkastusmaksun XD.

Vierailija
9/24 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista tiedoksiantoa yrität pakoilla?

Jos kyse on esimerkiksi velkomusasiasta, niin ei kannata, maksat vain viivästyskorkoa sitä pidemmältä ajalta, mitä pidempään välttelet asian selvittämistä. Muutenkaan et voi pakoilla ikuisesti, joten kannattaa hoitaa asia järjestykseen mieluummin ennemmin kuin myöhemmin.

Vierailija
10/24 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse on esimerkiksi velkomusasiasta, niin ei kannata, maksat vain viivästyskorkoa sitä pidemmältä ajalta, mitä pidempään välttelet asian selvittämistä. Muutenkaan et voi pakoilla ikuisesti, joten kannattaa hoitaa asia järjestykseen mieluummin ennemmin kuin myöhemmin.

Ei oo velkaa, ei oo kyse rahasta ollenkaan. Yritän viivyttää avioeroa. Ap

Vierailija
11/24 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin tuotiin ovikelloa soittamalla. Ei ilmoitettu etukäteen. Oli kyllä aikaisemmin ilmoitettu haasteen olevan oikeustalolla odottamassa, ja tarkoitukseni oli kyllä mennä sinne. Mutta haasteentuoja ehti ensin.

Vierailija
12/24 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yrität viivyttää?

Vierailija
13/24 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yrität viivyttää?

Koska oon hankala ihminen. Kettuuntunut exääni. Eipähän pääse heti naimisiin uuden kanssa. Ap

Vierailija
14/24 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin tuotiin ovikelloa soittamalla. Ei ilmoitettu etukäteen. Oli kyllä aikaisemmin ilmoitettu haasteen olevan oikeustalolla odottamassa, ja tarkoitukseni oli kyllä mennä sinne. Mutta haasteentuoja ehti ensin.

Lisään tähän vielä, että jos nyt olisin samassa tilanteessa, en ottaisi haasteentuojaa vastaan. Mutta silloin tilanne oli niin äkillinen.

Vierailija
15/24 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tahdot pakoilla haastemiestä?! En ole hullumpaa kuullut.

Mulle soitti ja haaste tuli postissa.

Vierailija
16/24 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku Ankassa Aku yritti pakoilla haastemiestä. Oven eteen laitettiin pönkkä yms. Haastemies tuli moottorisahalla seinän läpi. Aku pakeni katolle ja sieltä sähköjohtojen varassa pois. 

Vierailija
17/24 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä tapahtui joskus 30 vuotta sitten, niin ok. Jos nykypäivänä, niin bs. Haastetta ei todellakaan postiteta, se tuodaan aina henkilökohtaisesti.

Vierailija
18/24 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aku Ankassa Aku yritti pakoilla haastemiestä. Oven eteen laitettiin pönkkä yms. Haastemies tuli moottorisahalla seinän läpi. Aku pakeni katolle ja sieltä sähköjohtojen varassa pois. 

XDDDDDDD mitä pahaa aku oli tehnyt???

Vierailija
19/24 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidänkin alaovi on lukossa mutta silti vain jotenkin pääsi sisään.

Vierailija
20/24 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä tapahtui joskus 30 vuotta sitten, niin ok. Jos nykypäivänä, niin bs. Haastetta ei todellakaan postiteta, se tuodaan aina henkilökohtaisesti.

Kyllä voi laittaa postissa. Siihen pistetään mukaan palautuskuori, jolla voi vahvistaa saaneensa haasteen tiedoksi. Jos sitä ei palauteta, niin sitten kutsutaan oikeustalolle hakemaan haaste henkilökohtaisesti tai tuodaan kotiin tai työpaikalle. Käytännöt vaihtelevat esimerkiksi kaupunkien ja haja-asutusalueiden välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme