Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PIKA-APUA! Mistä nano-sim pre-paid?

Vierailija
18.11.2013 |

Moi, 

tietääkö joku, saako Suomesta ostettua nano-sim-korttia prepaidinä?

Kiitos!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olette tyhmiä kun sekoitatye nanon ja micron. Et voi nimenomaan leikellä sitä piiriosaa. Nano simiä ei siis saa prepaidina

Vierailija
2/10 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi olla varma asiastaan ennen kuin menee muita tyhmäksi haukkumaan. Tee vaikka edes yksi google-haku niin näet että netti on täynnä tietoa ja kokemuksia asiasta. Jengi on leikellyt SIM-kortteja nanoiksi nimenomaan iPhone 5:sta ja vastaavia varten vaikka kuinka paljon.

Micro-SIMin (tai Mini-SIMin) voi leikata nanoksi ja hyvin toimii. Leikkurilla tulos on varmempi. Itsekin voi leikata, mutta siinä voi kyllä mokata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia microsimmejä ei voi leikata. Osassa korteista piiriosa on liian suuri, mutta uudemmat microsimmit ovat kontakteiltaan nanosimmin kokoisia.

T: micron nanoksi itse leikannut

Vierailija
4/10 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tallinnan matkalla menin Viru-keskuksen alakertaan Elisan liikkeeseen ja ne leikkasivat minulle leikkurilla ipad miniin sopivan nano-simin normaalista mikrosimistä. Prepaid siis, latasin samalla 40€ saldoa siihen. Hyvin toimii. käyn siellä usein joten tarviin reissuilla. Suomessa minulla on normaali wi-fi verkko käytettävissä, muuten veloittavat eu-alueella 54 senttiä/mb joten dataroaming pois päältä ellei todella tarvitse.

Vierailija
5/10 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärrältä saunalahden nano-sim.

Vierailija
6/10 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 09:21"]Kaikkia microsimmejä ei voi leikata. Osassa korteista piiriosa on liian suuri, mutta uudemmat microsimmit ovat kontakteiltaan nanosimmin kokoisia.

T: micron nanoksi itse leikannut
[/quote]

et vain tainnut osata ;)

Vierailija
7/10 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyt jossain dna, elisa tms. liikkeessä sen sim kortin kanssa, niillä sellanen leikkuri, jolla leikkaavat sen sim-kortin pieneksi

Vierailija
8/10 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kiitos, ostan siis micro-sim pre paidin ja meen sen kanssa liikkeeseen? 

Käsitin, että tavallisen kokoisesta sim-kortista saa micro-simin kokoisen, mutta saako nano-simin?

Vierailija
9/10 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole nano-sim prepaidkortteja. Kysyntä on kuitenkin niin rajallista sekä prepaid-liittymille että yhden valmistajan laitteisiin sopiville korteille. Tietysti ikävä turisteille ja expateille, joilla on Applen laite, mutta hei, Applen tavoithan onkin, että viestisitte vain toisille Apple-käyttäjille heidän palvelujensa kautta (iMessage ja Facetime).

Tavallisesta sim-kortista ei saa nano-simiä leikkaamalla, koska se piiriosa on pienempi kuin mini- tai micro-simissä. Nano-simhän on nimenomaan Applen keino sitoa tietyn liittymän käyttäjä omiin laitteisiinsa. Myös Applen laitteissaan ensimmäisenä käyttöönottama micro-sim jäi tosiaan sillä tavalla puolitiehen, että sitä saattoi adapterin kanssa käyttää myös laitteissa, joissa oli mini-sim-paikka.

Vierailija
10/10 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin ostin vasta DNA:n prepaid liittymän R-kioskilta, jossa on myös nano-sim.