PIKA-APUA! Mistä nano-sim pre-paid?
Moi,
tietääkö joku, saako Suomesta ostettua nano-sim-korttia prepaidinä?
Kiitos!
Kommentit (10)
Kannattaisi olla varma asiastaan ennen kuin menee muita tyhmäksi haukkumaan. Tee vaikka edes yksi google-haku niin näet että netti on täynnä tietoa ja kokemuksia asiasta. Jengi on leikellyt SIM-kortteja nanoiksi nimenomaan iPhone 5:sta ja vastaavia varten vaikka kuinka paljon.
Micro-SIMin (tai Mini-SIMin) voi leikata nanoksi ja hyvin toimii. Leikkurilla tulos on varmempi. Itsekin voi leikata, mutta siinä voi kyllä mokata.
Kaikkia microsimmejä ei voi leikata. Osassa korteista piiriosa on liian suuri, mutta uudemmat microsimmit ovat kontakteiltaan nanosimmin kokoisia.
T: micron nanoksi itse leikannut
tallinnan matkalla menin Viru-keskuksen alakertaan Elisan liikkeeseen ja ne leikkasivat minulle leikkurilla ipad miniin sopivan nano-simin normaalista mikrosimistä. Prepaid siis, latasin samalla 40€ saldoa siihen. Hyvin toimii. käyn siellä usein joten tarviin reissuilla. Suomessa minulla on normaali wi-fi verkko käytettävissä, muuten veloittavat eu-alueella 54 senttiä/mb joten dataroaming pois päältä ellei todella tarvitse.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 09:21"]Kaikkia microsimmejä ei voi leikata. Osassa korteista piiriosa on liian suuri, mutta uudemmat microsimmit ovat kontakteiltaan nanosimmin kokoisia.
T: micron nanoksi itse leikannut
[/quote]
et vain tainnut osata ;)
käyt jossain dna, elisa tms. liikkeessä sen sim kortin kanssa, niillä sellanen leikkuri, jolla leikkaavat sen sim-kortin pieneksi
Oi kiitos, ostan siis micro-sim pre paidin ja meen sen kanssa liikkeeseen?
Käsitin, että tavallisen kokoisesta sim-kortista saa micro-simin kokoisen, mutta saako nano-simin?
Suomessa ei ole nano-sim prepaidkortteja. Kysyntä on kuitenkin niin rajallista sekä prepaid-liittymille että yhden valmistajan laitteisiin sopiville korteille. Tietysti ikävä turisteille ja expateille, joilla on Applen laite, mutta hei, Applen tavoithan onkin, että viestisitte vain toisille Apple-käyttäjille heidän palvelujensa kautta (iMessage ja Facetime).
Tavallisesta sim-kortista ei saa nano-simiä leikkaamalla, koska se piiriosa on pienempi kuin mini- tai micro-simissä. Nano-simhän on nimenomaan Applen keino sitoa tietyn liittymän käyttäjä omiin laitteisiinsa. Myös Applen laitteissaan ensimmäisenä käyttöönottama micro-sim jäi tosiaan sillä tavalla puolitiehen, että sitä saattoi adapterin kanssa käyttää myös laitteissa, joissa oli mini-sim-paikka.
Itse ainakin ostin vasta DNA:n prepaid liittymän R-kioskilta, jossa on myös nano-sim.
Että olette tyhmiä kun sekoitatye nanon ja micron. Et voi nimenomaan leikellä sitä piiriosaa. Nano simiä ei siis saa prepaidina