Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit nyt toisin raskausaikana, jos saisit asioita muuttaa?

Vierailija
18.11.2013 |

Siinä se kysymys tulikin!

Jos voisit mennä ajassa taaksepäin ja muuttaa jotain raskausaikanasi tekemääsi/tekemättä jättämää asiaa, mikä se olisi? 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisin terapiaan, käsin pahasta masennukseta raskausaikana, mutta en tajunnut sitä silloin

Vierailija
2/23 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin enemmän uimassa, se oli ainoa asia mikä auttoi alaselkäkipuun (jota kukaan ei ottanut tosissaan). Ja ehkä olisin ollut itselleni armollisempi, että kun ihan oikeasti sattui ja teki kipeää, niin olisin vaan levännyt enemmän.

Mutta kun eihän raskaus ole sairaus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäisin enempi rahaa kun olisin vielä töissä.

Vierailija
4/23 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin levännyt enemmän.

Vierailija
5/23 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.

Vierailija
6/23 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tiedolla mikä mulla nyt on ja voisin mennä ajassa taaksepäin niin viimeisimmän raskauden keskeyttäisin. Tai olisin voinut jättää viimeisimmän kokonaan hankkimatta.

Varmasti kuulostaa karulta ja tylyltä ja kylmältä. No can do.

Vierailija
7/23 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin rauhallisemmin. Siis henkisesti. Stressasin ja pelkäsin koko raskausaikani sitä, että jokin menee vikaan, vaikka kaikki oli hyvin.

Vierailija
8/23 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortin.

Vierailija
9/23 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

urheilisin loppuun asti.. lopetin liikunnan melko alkuraskaudesta, koska olin väsynyt, lihoin sen takia ihan sairaasti.. Olis kyllä pitänyt edes hiukan katsoa mitä suuhuni laitoin,,

Vierailija
10/23 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuisin enemmän. Mutta toisaalta olin tosi väsynyt ja kun se väistyi, alkoi muut krempat ja vaivat...

Nyt on rv38 ja aika palleroltahan sitä näyttää, mutta tässä kasvatetaan uutta elämää ja ajattelen, että kyllä sitä ehtii sitten, aion jatkaa hyvää syömistä vielä imetysaikanakin niin toivottavasti maidontulo olisi hyvää.. Ihan sama mitä muut ajattelee paksuista poskistani.

Vierailija
11/23 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 14:48"]

Sillä tiedolla mikä mulla nyt on ja voisin mennä ajassa taaksepäin niin viimeisimmän raskauden keskeyttäisin. Tai olisin voinut jättää viimeisimmän kokonaan hankkimatta.

[/quote]

no toivotaan että hän jää vaikka auton alle tai joku hullu murhaaja tappaa. 

Mee hoitoon ! Toivon et tuo on vaan masennusta

Vierailija
12/23 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 15:12"]

[/quote]

[/quote]

Ei ole masennusta. Vuosien taistoa lapsen asioista, sairauksista, diagnooseista, lääkityksistä, hoidoista. Enemmän saan tässä äitinä pelätä, että lapseni on se joka jonkun listii.

Jotta näin.

Vierailija
13/23 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin syönyt vähemmän herkkuja :P

Vierailija
14/23 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän itse asiassa totesin kätilöille jo synnytyspöydällä ponnisteaessani lasta jalkatukien varassa ulos toista tuntia. Jos vielä tulen raskaaksi, treenaan reisilihaksia. Niistä olisi saanut nimittäin kivasti lisää voimaa ponnistuksiin, mutta tuossa vaiheessa olivat jo ihan maitohapoilla ja kramppaavat. Itse asiassa reisilihastreeni on kyllä alkanut jo nyt, pienen vauvan kanssa, vaikka kakkonen ei ole suunnitteilla. Vaunut ja ympäristön melkoisen jyrkät mäet ovat hyvä yhdistelmä tähän. 

Vierailija
15/23 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 15:15"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 15:12"]

[/quote]

[/quote]

Ei ole masennusta. Vuosien taistoa lapsen asioista, sairauksista, diagnooseista, lääkityksistä, hoidoista. Enemmän saan tässä äitinä pelätä, että lapseni on se joka jonkun listii.

Jotta näin.

[/quote]

no kuulostaapa tuo silti että masennus hiipii.

Vierailija
16/23 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin liikkunut enemmän enkä olisi syönyt yhtään makeita herkkuja. Näin olisin ehkä voinut välttää raskausdiabeteksen, joka paljastui sattumalta vasta raskausviikolla 34, kun virtsassani oli sokeria. Mä en ollut tuota ennen edes käynyt sokerirasituskokeessa, kun en ollut kuulunut mihinkään riskiryhmään.

Vierailija
17/23 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin syönyt vähemmän ja saanut näin ollen vähemmän kiloja. Raskauteni oli hyvin kivulias ja olin niiden vuoksi kodin vanki. Ainoa "lohtuni" jatkuvassa tuskassa oli hyvä ruoka, sehän sitten maistui yli 22 kilon verran :( 

Vierailija
18/23 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En söisi itselleni ylimääräisiä kiloja, joiden pudottaminen on tuskaa (vielä melkein 10 vuotta synnytyksen jälkeenkin).

Vierailija
19/23 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En stressaisi niin paljon painon kertymisestä.

Vierailija
20/23 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin herkutellut enemmän, nyt imetys karisti kilot liian nopsaan ja liian miinukselle, kun varastorasvaa ei hirveästi ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi