Hoitaja: oletko uskaltanut irtisanoutua vakityöstä tekemään pelkkää keikkatyötä?
Mieleni tekisi jättäytyä pois vakityöstä ja ilmoittautua sijaisrekryyn tekemään keikkatyötä satunnaisesti (kuitenkin viikottain). Pääasiallinen syy tähän on pienet lapset, joille toivoisin antavani lisää aikaani. Mietin kuitenkin, että onko se liian rohkea ratkaisu tässä vallitsevassa taloustilanteessa. Riittäisikö hommia kuitenkaan niin paljon, että saa lainat maksettua? Koulutukseltani olen sh ja th.
Kommentit (3)
Kiitos vastauksesta. Asun pk-seudun läheisyydessä melko suuressa kaupungissa. Ap
No eiköhän siellä töitä riitä? Ainut huono puoli, joka tossa keikkailussa oli(en ollut siis millään firmalla) oli se, että sairastaminen meni omasta pussista. Hyviä puolia taas lukuisia, ei tarvinnut sekaantua syvällisesti mihinkään osaston juttuihin, hoitosuunnitelmiin, projekteihin kehityskeskusteluihin yms. sälään, joka on vaan kaikesta perustyöstä pois. Sopi mulle, asialliset hommat hoidetaan ja muuten ollaan kuin Ellun kanat : )
Riippuu kaiketi missä asut? Itse tein 10 vuotta keikkaa ja töitä oli enemmän kuin tarpeeksi. Nyt tekis tas mieleni irtisanoa itseni ja ryhtyä samaan. Olis kivaa olla koko kesä vapaalla. Toki vaikituisessa paikassa on omat etunsa, mutta elämä on riskejä täynnä.