Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihmisten ilkeys ja viha somessa muuttanut käytöstäsi?

Vierailija
20.09.2020 |

Kyllähän alkaa mennä usko ihmiseen kun päivässä lukee satoja viestejä, missä ihmisille toivotaan kaikenlaista pahaa, haastamalla haastetaan riitaa ja keksitään täysin perättömiä asioita toisista ja monet lähtevät aivan innolla mukaan heittämään lokaa. Päivästä toiseen

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, outoa on se, että joidenkin mielestä netissä saa sanoa mitä vain, että on oma vika jos sen ottaa raskaasti. Eihän se niin ole. Asiallisuus on aina tarpeen.

Vierailija
2/32 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie en yhtään tykkää siit, kuinka ihmiset ovat ilkeitä Internetissä. :/ Harva käyttäytyy samalla tavalla kasvotusten, nii miks pitää ilkeillä Internetissä? Twitter o hyvä esimerkki siitä, kuinka ihmiset ilkeilevät ja kiusaavat toisiaan. On tälläkin sivulla ilkeitä ihmisiä.

En tiiä onko tuo ilkeily muuttanut miun käytödtä. :o Pyrin olemaan kiltti ja ystävällinen kaikille, myös kiusaajille. :) Miust o tärkeetä olla positiivinen. :) M25

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä uskomatonta miten ihmiset kuvittelevat että he voivat kirjoittaa mitä tahansa, koska täällä ollaan anonyymejä. Mutta kaipa se johtuu siitä että heillä on niin isot ongelmat ja paha olla että pakko purkaa se haukkumalla muita.

Ja on aiheuttanut sen, etten halua olla missään tekemisissä ihmisten kanssa, kaikkien vähiten miesten kanssa.

Vierailija
4/32 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelottaa tämä nykyajan somelynkkauskulttuuri, jokaisesta saa nähtävästi laittaa kuvan someen jos vähän ärsyttää. Tyyliin naapurin auto hieman vinoon pysäköity ja someen kuva autosta rekkareineen kaikkineen. Samoin monella näyttää olevan videonauhoitus päällä joka paikassa liikkuessaan että saa kaikenlaiset nolot kömmähdykset sun muut tunaroinnit talteen ja someen levitettäväksi peukutusten toivossa. Alkaa olemaan kohta sellainen tilanne, ettei tässä uskalla ulkona liikkua.

Vierailija
5/32 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin se tyrmää, sitten tekee uhmakkaaksi.

Vierailija
6/32 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on. Olen tosin muutenkin elämässä paljon p*skaa kokenut, mutta kyllä tämä nettimaailma on myös kyynistänyt. Huomaan, etten jaksa enää olla niin kohtelias ja positiivinen täällä, se negatiivisuus tarttuu ja sitten itsekin saattaa lähteä joihinkin turhiin riitoihin mukaan. Täytyisi pitää taas paussia.

Vierailija
7/32 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välillä menetän uskoni ihmisiin, kun luen vaikka Iltiksen parhaiden fanien kommentteja.

Onneksi oikeassa elämässä tapaan enimmäkseen ihmisiä, jotka eivät ajattele niin mustavalkoisesti.

Vierailija
8/32 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla oli ennen erillainen kuva naisista ennenkuin eksyin tälle palstalle. Luulin että naiset on kiltimpiä ja jollain tavalla viattomiakin. Kyllä sitä nykyään katsoo naisia eri tavalla kuin ennen.

Vierailija
9/32 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on vain vahvistanut käsitystäni siitä, minkä olen internetin ulkopuolellakin havainnut. Kuitenkin tiedän, että kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia ja ihaniakin ihmisiä onneksi on.

Vierailija
10/32 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla oli ennen erillainen kuva naisista ennenkuin eksyin tälle palstalle. Luulin että naiset on kiltimpiä ja jollain tavalla viattomiakin. Kyllä sitä nykyään katsoo naisia eri tavalla kuin ennen.

Niin kuvitella, että jokaisen ulkomaailmassa hymyilevän naisen pinnan alla on oikeasti se miehiä alapeukuttava av-mamma, "miehet sitä miehet tätä öööliöööööö" joka sitten paljastuisi myöhemmin jos syvempiin tekemisiin erehtyisi

Vierailija
11/32 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikuttanut. Yritän olla niin, etten herätä huomiota ja joudu siksi lynkatuksi. Pahalta kta tuntuu ne ihmiset, jotka työskentelevät esim. myyjinä, heidän työstään on paljon kuvattu videoita ja levitetty someen. Ulkopuoliset sitten tuomitsevat tänän myyjän, vaikka ei yhtään tiedetä, mitä ennen videota on tapahtunut. Armoa ei nykyään tunneta yhtään.

Vierailija
12/32 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuvitella, että jokaisen ulkomaailmassa hymyilevän naisen pinnan alla on oikeasti se miehiä alapeukuttava av-mamma, "miehet sitä miehet tätä öööliöööööö" joka sitten paljastuisi myöhemmin jos syvempiin tekemisiin erehtyisi

Yhdistän vihamielisen ja aggressiivisen näköiset naiset heti tähän palstaan.

Vierailija
13/32 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuttanut. Olen ollut aina tarkka siitä, millaisia ihmisiä päästän lähelleni. 

Vierailija
14/32 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi asiaa. Monet käyttäytyvät nimettömänä selvästi huonommin kuin kasvotusten. Se on jotenkin kai heistä sopivaa muutenkin tehdä kaikenlaista pahaa, kunhan ei jää kiinni. Toiseksi, vihaisuus ruokkii itseään. Aletaan viettämään yhä pidempiä aikoja someraivon vallassa ja muututaan piirrevihaisiksi. Sieltä se vihaisuus vähitellen valuu muihinkin ihmissuhteisiin, niihin vähemmän epäpersoonallisiin. Ihmisen kuuppa tarvitsisi suojelua.

Vierailija
15/32 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohdallasi muutos on siis ollut pelkästään positiivinen. Naisena on TODELLA INHOTTAVAA se, että miehet kuvittelevat naisten olevan kilttejä ja viattomia. Naisetkin ovat lihaa ja verta olevia ihmisiä, eivät mitään miesten fantasioiden satuolentoja.

Vierailija
16/32 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se, monella tavoin. Yksi esimerkki etten enää ota miesten mielenkiintoa mitenkään tosissani, olenhan vain suomalainen rumilus ja ohittabut jo parasta ennen päiväystä. Jokainen mies voi saada minua paremman, palstamiesten totuus. On helpompi olla yksin ja näkymätön.

Yleensä olen pitänyt palstaa vain kevyenä viihteenä mutta vietän aikaani täällä vain harvoin, sattuneista syistä.

Vierailija
17/32 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon myös huomannu, että ihmisten käytös livenä on muuttunu, myös huonommaksi. Varmaan ku tottunu laukoo netissä mitä tahansa, nii se raja hämärtyy että mitä kasvotusten sanotaan ja mitä ei.

Vierailija
18/32 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oikeastaan, koska en ota näitä niin henkilökohtaisesti eikä tosielämässä näin tapahdu. Pistäähän se kuitenkin mietityttämään että näinkö ihmiset todella ajattelevat.

Vierailija
19/32 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kommentoi mihinkään omalla kuvalla ja nimellä. Onhan se aika huolestuttavaa, että ihmisiä pelotellaan niin, etteivät uskalla ottaa osaa yhteiskunnalliseen keskusteluun.

Vierailija
20/32 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikuttanut siihen miten tulkitsen ihmisiä.

Kivahdin psyk.polilla, että oikeasti te varmaan halveksitte minua. Niin kuin työttömien haukkujat netissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi