Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu, että eräälle naiselle ei järjestetty babyshowereita, vaikka hänellä on hirveästi kavereita?

Vierailija
20.09.2020 |

Miksi näin käy?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää jenkkipaskaa tuollainen. Suomessa järjestetään rotinat.

Vierailija
2/41 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei järjestetä.

Mulla on 3 lasta, 0 babyshoweria.

Onneksi näin, mielestäni tuollaiset väkinäiset kokoontumiset ovat kiusallisia ja vaivaannuttavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua ei vaan kutsuttu.

Vierailija
4/41 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facessa 1000 kaveria kirjoitti:

Kaikille ei järjestetä.

Onneksi näin, mielestäni tuollaiset väkinäiset kokoontumiset ovat kiusallisia ja vaivaannuttavia.

Minusta ovat kivoja.

Vierailija
5/41 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sua ei vaan kutsuttu.

Ei vaan kuulun tältä naiselta itseltään tämän ja oli hieman pahoillaan siitä.

Vierailija
6/41 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facessa 1000 kaveria kirjoitti:

Kaikille ei järjestetä.

Ehkä liikaa kavereita, ja liian vähän läheisiä sellaisia.

Vierailija
7/41 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne kaverit ei ole kovin läheisiä toistensa kanssa? Touhutäti puuttuu?

Vierailija
8/41 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 lasta ja ei onneksi kertaakaan noita juhlia. Niin väsynyttä touhua. Samaa kategoriaa kuin hassunhauskat hääleikit.

Vierailija
9/41 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä v$%#u on ”babyshower?”

T. Neljä lasta

Vierailija
10/41 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lets Make Baby Shower Great Again!

Vierailija
11/41 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko Baby Shower ollut ennen vai jälkeen Halloweenin?

Vierailija
12/41 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kaikissa porukoissa ei ole tapana järjestää babyshowereita, minä en ole koskaan käynyt yksissäkään, kaveriporukoissani ei ole tapana.

Ja jos se raskaana oleva ei ole sellaista toivonut/ihaillut selkeästi kaverien kuullen sellaisia, niin ehkäpä kaverit eivät ole senkään takia järjestäneet hänelle sellaisia. Ihmiset eivät osaa lukea ajatuksia!

Kolmas juttu on, että joskus epäreilua kylläkin se on juuri se touhukas muille erilaisten lahjojen ja bileiden järkkääjä, jota itseään ei muisteta vastaavassa tilanteessa - koska HÄN on normaalisti siinä organisoijan roolissa ja muut eivät siksi tajua tarttua toimeen.

Neljäs seikka voi olla, että hän on sittenkin kaveriporukassaan ulkokehällä. Ei se ole kiva asia, mutta tosi asia kumminkin, että kaikki eivät ole kaveriporukoissa samanarvoisia. Osa on statisteja, osa keskipisteitä.

Jos kyse on ap sinusta, koeta päästä katkeruudestasi ja iloita raskaudestasi. Kun saat lapsen, voit ihan itse järkätä vauvakutsut, jos jaksat. Nimiäiset/ristiäiset sitten viimeistään.

Vierailija
13/41 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sua ei vaan kutsuttu.

Ei vaan kuulun tältä naiselta itseltään tämän ja oli hieman pahoillaan siitä.

Ei, ei ja ei. Kyllä ne järjestettiin mutta sinua ei kutsuttu. Olivat tarkoitettu vain läheisille ystäville.

Vierailija
14/41 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johtuisiko vaikka tästä koronasta?

Vierailija
15/41 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä v$%#u on ”babyshower?”

T. Neljä lasta

Naisporukka kokoontuu syömään ja antamaan päivänsankarille vauva-aiheisia lahjoja, yleensä myös mauttomuuden multihuipentuman eli vaippakakun. Tavallaan kiva tapa huomioida ystävää, mutta koska se on suht vähän aikaa sitten rantautunut Suomeen, se on ilman muuta turhaa, sisällötöntä matkittua jenkkipaskaa.

Vierailija
16/41 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aika tuore ilmiö Suomessa. Ehkä kukaan ei tiennyt kenen sellainen pitäisi järjestää ja miten. Jos baby showereita ei ole ystäväpiirissä järjestetty aktiivisesti, niin se voi tuntua vieraalta ja amerikkalaiselta tavalta. Toki, jos odottava äiti on niitä etukäteen vihjannut haluavansa tai kaikille muille lähipiiriläisille on juhlat järjestetty, niin sitten ymmärrän pettymyksen.

Itselläni ei olisi käynyt edes mielessä järjestää moisia juhlia ystävilleni. Kerran olen ollut kutsuttuna baby showereihin mutta ne olivat hieman oudot juurikin siitä syystä,ettei kukaan tiennyt mitä siellä pitäisi tapahtua, niin oli sitten vähän väkinäistä.

Vierailija
17/41 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään että ystävien pitää ne järjestää. Järjestin itse ja kutsuin kaverit.

Kaksi heistä halusi tehdä kakun. Sanoin kutsussa että tässä on tilaisuus tuoda samalla vauvanvaatteet ym. mitä moni kyseli että haluanko. Tavallaan ne juhlat oli mun kiitos heille niistä vaatteista ja tarvikkeista osaksi myös. Kahvitin kaikki kerralla. Toki, myöhemminkin lapsen jo synnyttyä jotkut vielä toivat tavaraa ja sitten juotiin kahvit.

Jos ystäväsi on vielä raskaana, voisiko hän järjestää juhlat sinun kanssasi ap?

Vierailija
18/41 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kohdalla järkkäsin itse, kahden seuraavan kohdalla ei ollut. En ole ajatellut babyshowerin kuuluvan suomalaiseen kulttuuriin, enkä ole itsekään järkännyt niitä kahdelle parhaalle ystävälleni. Vauvapalstoilta tullut vaikutelma että olisivat pikkuhiljaa yleistymässä, mutta tämä taitaa olla kaveripiirikohtaista, monissa ei ole tapana järjestää tai odottava äiti järjestää itse. Minun ymmärtääkseni on siis edelleen varsin tavallista jäädä ilman vaikka olisi ihan normaalisti kavereita.

Vierailija
19/41 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oletus se muka on että tuollaiset pitäisi järjestää? Typerää jenkkihömppää tämäkin.

Vierailija
20/41 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestin parhaalle ystävälleni, koska tiesin hänen toivovan sellaisia. Ihan kivat ja rennot juhlat oli. Ei vaippakakkua eikä pilttien maistelua. Itselleni en ehkä toivoisi, jos raskaana olisin, mutta kaverini oli silminnähden onnellinen juhlistaa.