Mistä johtuu, että eräälle naiselle ei järjestetty babyshowereita, vaikka hänellä on hirveästi kavereita?
Kommentit (41)
Nämä on sellaisia rahastustapahtumia kuten synttärit. Yhdelle ostetaan viinapullo ja toinen saa designia. Ei kiitos, en osallistu.
Facessa 1000 kaveria kirjoitti:
Kaikille ei järjestetä.
Mulla on 3 lasta, 0 babyshoweria.
Onneksi näin, mielestäni tuollaiset väkinäiset kokoontumiset ovat kiusallisia ja vaivaannuttavia.
Väkinäiset kokoontumiset? Anteeksi nyt mutta onko suomalaisilla enää ystäviä? Onko kaikki ystävien kanssa vietetty aika turhaa? En ymmärrä. Asun ulkomailla ja kutsuttiin lapsen 1-vuotisjuhliin miehen kaikki työtoverit ja jopa naapurit.
Ehkä sinun ei kannata pohtia muiden elämiä
Jospa hän ei halunnut sellaisia ?
Suomessa ei harrasteta sellaisia.
Miksi lapsen isälle ei järjestetty on paljon parempi kysymys. Lapsi ei ole yksinomaan äidin. Eikä äidin projekti. Sillä on isä. Isäkin on lapsen vanhempi.
Ällöttää. Mun eka syntyi kuolleena ja sen jälkeen olen kammonnut kaikkea lapseen liittyviä lahjoja etukäteen. Lasta saa juhlia vasta kun se on syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä v$%#u on ”babyshower?”
T. Neljä lasta
Naisporukka kokoontuu syömään ja antamaan päivänsankarille vauva-aiheisia lahjoja, yleensä myös mauttomuuden multihuipentuman eli vaippakakun. Tavallaan kiva tapa huomioida ystävää, mutta koska se on suht vähän aikaa sitten rantautunut Suomeen, se on ilman muuta turhaa, sisällötöntä matkittua jenkkipaskaa.
Ristus notta mitä paskaa.
Mun kaksi hyvää ystävää järjesti mulle kyseiset kutsut., joihin osallistui lähimpiä ystäviäni. Mitään hömppää ei ollut, oli mukavaa yhdessäoloa pitkästä aikaa ilman lapsia ja puolisoita. Tarjoiluihin osallistujat toivat jokainen jotakin.
Amerikkalaista hapatusta. Suomessa tuodaan lasten syntymän jälkeen rotinat. Jotain syltävää ja vauvalle joku vaatelahja tms.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsen isälle ei järjestetty on paljon parempi kysymys. Lapsi ei ole yksinomaan äidin. Eikä äidin projekti. Sillä on isä. Isäkin on lapsen vanhempi.
Niinhän se luulee.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies kieltäytyi varpajaisista. Järkätköön miehet keskenään juhlansa jos kokevat tärkeiksi.
Eräs Nainen asui Suomessa, jossa tuo ei kuulu kulttuuriin. Meillä on tapana tuoda vasta vauvan syntymän jälkeen rotinoita, käydä pyhissäpirteissä tai mitä nyt missäkin päin maata on.
Suomessa ei tarvitse kantaa vauvalle ennen syntymää lahjoja kuten muualla, sillä meillä saadaan äitiysavustuspakkaus. Täällä tunnetaan myös sanonta "ei kannata tehdä varsalle karsinaa ennen kuin se on syntynyt". Tarkoittaa sitä, että ei valmistella hillittömästi myöskään vauvan tuloa.
Yksi syy voi olla se, että Erään Naisen ystäväpiiri on siinä mielessä vanhanaikaista, että eivät mene mukaan kaikkeen amerikanhömppään. Turha mennä heidän ovelleen halloweenina tai odottaa heidän lastensa syntymäpäivinä lahjoja vieraille.
Tää ei oo mikään suomalainen juttu.
Itse tein hyvin selväksi etten halua vauvasuihkuja. Ihan tyhmää ja väkinäistä lahjojen kerjuuta.
N29
Jos joku rupeaisi minulle tuollaisia "suihkuja" järjestämään, niin minulla olisi ovi takalukossa ja verhot kiinni eli näyttäisi, etten ole kotona. En voi sietää tuota hössötystä.
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaista hapatusta. Suomessa tuodaan lasten syntymän jälkeen rotinat. Jotain syltävää ja vauvalle joku vaatelahja tms.
Rotinat?
Onko jokaisen nykyaikaisen ja trendikkään naisen järjestettävä babyshowerit? Vaikka ei itse haluaisi niin kaverien kyselyiden ja uteluiden vuoksi on pakko järjestää.
Joissain maissa katsotaan sen tuottavan huonoa onnea, jos annetaan lahjoja etukäteen. Siksi raskaana oleva voi suhtautua torjuvasti ajatukseen.
Vaippakakku tietenkin kootaan kertakäyttövaipoista. Itse en olisi sellaisella tehnyt mitään koska kaikki kolme lastani käyttivät kestovaippoja.