Tuttavaperheen mamma kauhistelee, kun meillä ei juoda maitoa ruuan kanssa!
Lasten ruokajuoma on yleensä mehu tai limsa. Kuulemma on täysin vastuutonta antaa lapsille moisia juomia ylipäänsä. Rasvatonta maitoa pitäisi juottaa. Mistähän sitten johtuu, että hänen omat mukulansa ovat jo nyt ylipainoisia, mammasta puhumattakaan. Meillä ollaan hoikkia ja terveitä, vaikka mehua ja limsaa kuluukin :)
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 14:43"]
Älä sitten ihmettele kun lapsiltasi on aikuisikään mennessä hampaat syöpyy suusta. Eräs ystäväni on juonut pelkkää limsaa koko lapsuutensa ja nyt kaksikymppisenä jouduttiin tekemään hirvittävä hammasremontti kun omat kelvottomiksi syöpyneet hampaat piti korvata proteeseilla. Siis se mitä yleensä tehdään eläkeläisvanhuksille!! Ja maksoi viisi numeroisen summan... Eli toivottavasti olette myös varakkaita.
[/quote]
Juuri näin. Mun miehellä loppui mehun juonti kuin seinään, kun tajusi että hampaat oikeasti hajoaa suuhun. Just eilen maksoi 1050e hammaslääkärilaskun.
Limpparia ja mehua?? oikein tahalteenko yrität tuhota lasten hampaat?
ei mitään sokerista pitäisi joka ruoalla lasten, tai aikuisten syödä.
Ei se maito lihota, vaan ihan joku muu
Mun mies on saanut lapsena juoda pelkkää mehua ja limsaa. Nyt aikuisena kittaa light limsoja kauheita määriä viikossa janoonsa, mutta vettä ei osaa juoda. Sitten ihmettelee, kun on ties mitä oiretta, jota hoituisivat ihan sillä että joisi tarpeeksi vettä ja jättäisi sokeri/lisäaineliemet pois. Onnea teillekin valitsemallanne tiellä!
Meillä juodaan yleensä kylmää raikasta vettä.
Viikonloppuna on limsaa tarjolla tai juhlissa.
Aamiaisella tai välipalan kanssa poika ottaa usein maitoa.
limppari ei tosiaan on sopiva jokapäiväiseksi ruokajuomaksi. vettä tai maitoa tosiaan. Jos mehua, niin sitten täysmehua ilman lisättyä sokeria
Mäkin join lapsena pelkkää mehua ja limsaa, lähinnä limsaa. Nykyisin en välitä limppareista ollenkaan, juon vain kahvia ja vettä (+alkoholijuomia joskus). Meillä juodaan ruoan kanssa vettä (paitsi yksi lapsista juo maitoa).
En ymmärrä kyllä minäkään tuollasta mehun ja limparin kittaamista. Karhun palveluksen teet lapsillesi.
Kyllä mäkin kauhistelen noin epäterveellisiä juomia. Mitä järkeä vetää turhaa sokeria?
Meillä on ruokajuomana vesi ja piimä. Maitoa lapset juovat sitten muuten. Mehua ja limsaa meillä ei ole just ikinä. Ja ollaan hoikkia ja terveitä.
Mehu ja limsa eivät ole hyviä janojuomia, vesi on. Ruokajuomana maito on ok, mutta vesikin riittää, jos kalsiumin ja d-vitamiinin saanti on muuten turvattu.
Eli tilanne on just päin vastoin, kuten täällä on tapana, teillä juodaan rasvatonta maitoa ja tuttavaperheessä noin ja sinä kauhistelet...meillä juodaan vaan vettä. En ole itse juonut koskaan maitoa, åaitsi koulussa pakotettiin ja joskus onnistuin kaatamaan sen luokan viemäriin. Olen terve ja minulla on hyväkuntoiset hampaat. Vettä olen tykännyt aina juoda ruuan kanssa.
Anna tuttavaperheen mamman kauhistella ja pitää terveelliset vaihtoehtonsa. Onhan se limsa nyt paljon parempaa kuin joku maito. Meille on joskus huomauteltu, että pitäisi syödä kasviksia enemmän. Mut kun ne on pahoja. Tykätään enemmän hampurilaisista ja ranskalaisista, jotka muuten ON kasviksia, samoin kuin sipsit. Tuttavaperheen mamma sanoo, että sipsejä ei voisi syödä ruoalla. Ja miksei voisi? Ulkomaillakin on joskus sipsejä ateriassa. Niin että miksei meillä Suomessakin voisi olla? Ollaan sentään alkuperäistä perunanviljelijäkansaa. Niin ja sitten vielä xylitol-purkka. Ihan huuhaata.
No minä en ymmärrä tuota mehun, limun ENKÄ maidon kittaamista. Suomi on yksi niitä harvoja maita, joissa lehmänmaitoa edes yleisesti juodaan. Mutta meillähän onkin se geenivirhe, joka yleensä mahdollistaa maidon juonnin. Monet epämääräiset oireet johtuvat usein maidonjuonnista.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 14:12"]
limppari ei tosiaan on sopiva jokapäiväiseksi ruokajuomaksi. vettä tai maitoa tosiaan. Jos mehua, niin sitten täysmehua ilman lisättyä sokeria
[/quote]
Täysmehu ei ole yhtään sen parempi vaihtoehto, usein niissä voi olla jopa enemmän sokeria kuin limppareissa. Ja tuo mehupurkkien "ilman lisättyä sokeria" on pelkkä myyntikikka, ei se oikeasti tarkoita yhtään mitään. Juokaa arkena vettä tai maitoa ja jättäkää sokerilitkut juhlajuomiksi.
Terveisiä 12:a:
Raaka, kypsentämätön kasvis = terveellinen.
Ties kuinka vanhassa ja ties mistä koostuvassa rasvassa uppopaistettu, suolattu kasvis = epäterveellistä.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 14:18"]
Anna tuttavaperheen mamman kauhistella ja pitää terveelliset vaihtoehtonsa. Onhan se limsa nyt paljon parempaa kuin joku maito. Meille on joskus huomauteltu, että pitäisi syödä kasviksia enemmän. Mut kun ne on pahoja. Tykätään enemmän hampurilaisista ja ranskalaisista, jotka muuten ON kasviksia, samoin kuin sipsit. Tuttavaperheen mamma sanoo, että sipsejä ei voisi syödä ruoalla. Ja miksei voisi? Ulkomaillakin on joskus sipsejä ateriassa. Niin että miksei meillä Suomessakin voisi olla? Ollaan sentään alkuperäistä perunanviljelijäkansaa. Niin ja sitten vielä xylitol-purkka. Ihan huuhaata.
[/quote]
Perunahan on peräisin etelä-amerikasta. Olette vissiin jotain inkojen jälkeläisiä?
No miehen suvun puolella on kyllä atsteekkia, olmekkia ja mayoja, mutta esim. joulun vietämme inkojen perintein.
Terveisiä 15:a:
Ironia = "Ironia eli epäsuora iva on huumorin laji."
On todettu, että maito on lähes yhtä vaarallista kuin syanidi. Äideille jotka juottavat lapsilleen maitoa pitäisi suorittaa pillun pois kaavinta ja vähintään 10 vuoden vankeustuomio.