Raskausoireena kipeät rinnat
Milloin rintasi kipeytyivät raskausaikanasi? en muista eka raskaudestani sellaista oiretta ollenkaan. Nyt minulla on tissikipua, yritämme raskautta, ja mietin voisiko olla oire.
Kommentit (10)
No mulla kipeytyy tissit nykyään kaksi kertaa kuussa. Oviksen aikaan ja ennen menkkoja. Ikää 40+. Mutta kun raskauduin, oli se tissien kivettyminen jotenkin erilaista ja varsinkin nänninpäät tulivat aroiksi, todella aroiksi.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 18:17"]
Voi olla oire, voi taas olla että menkat ovat alkamassa.
[/quote]
Ttuota mieltä mäkin oon. Mulla ei itse asiassa ole kummallakaan kerralla ollut ensioireena rintojen kipeytymistä. Ensimmäisessä raskaudessa en muista sitä olleen ollenkaan (=ei tarkoita, ettei sitä jossain vaiheessa olisi ollut), nyt on ollut jonkin verran, ehkä viikon ajan. Olen ehkä viikolla 8 ja jotain. Sitä ennen maitotiehyitä vihloi välillä, mutta silloin, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, ei ollut mitään tuntemuksia.
Mulla oli ainakin ennen lapsen saamista rinnat hellät ennen menkkoja, nyt ei muistaakseni ole ollut.
Näin ap.kin arveli, että voisi olla menkkaoire myös. Mutta ei ole vielä tähän ikään koskaan ollut, no kertahan se on ensimmäinenkin, ja en usko, että olisin raskautunut.
Mulla oli vain poikieni raskausaikana tissit kipeänä (jo viikolta 6 muistaakseni ja loppui keskiraskauden aikana), tyttöjen kanssa ei ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 18:10"]
Milloin rintasi kipeytyivät raskausaikanasi? en muista eka raskaudestani sellaista oiretta ollenkaan. Nyt minulla on tissikipua, yritämme raskautta, ja mietin voisiko olla oire.
[/quote]
Itse olen tiennyt olevani raskaana juuri siitä, että rinnat kipeytyivät ja olivat ihan kuumat. Eka oire raskaudesta siis.
Onko muilla ollut ensin rinnat kipeänä, ja loppunut alkuraskauden jälkeen? Minulla loppui viikolla 13 samalla kun pahoinvointi. Kun ei olisi tullut keskenmenoa :(
Mulla rintojen kipeytyminen oli ensimmäinen oire toisessa raskaudessa. Se alkoi jo ennen plussatestiä. Kipu loppui jossain vaiheessa raskautta ja raskaus jatkui loppuun asti.
Erittäin arat (varsikin kylmälle arat) nänninpäät ovat aina olleet ensimmäinen raskausoireeni - jo ennen kuin raskaustesti näyttää plussaa. Kaikki kolme raskauttani ovat alkaneet tammi-helmikuussa ja noin 10 päivää raskautumisen jälkeen ulkona olo ilman lisälämmikettä nänneille on tullut mahdottomaksi, samoin jääkaapilla käynti on muuttunut kivuliaaksi, pakastimesta puhumattakaan ... (naurattaa näin jälkikäteen, mutta totta on).
Plussan jälkeen on tullut väsymys ja palelu, sekä lievästi pahoinvoiva olo. Näitä oireita + arat nännit on kestänyt noin rv 12-13 saakka, sitten taas olo on muuttunut lähes normaaliksi. Kolme poikaa ... jos jotakuta kiinnostaa.
Oli todella, todella arat, ei ikinä ennen sitä eikä sen jälkeen (yhdestä raskaudesta siis kokemusta). Paita sattui. Tämä siis ennen kuin tiesin raskaudesta ja meni aika nopeasti ohi.
Voi olla oire, voi taas olla että menkat ovat alkamassa. Itsellä tissit kipeänä sekä raskauden ekoilla viikoilla että ennen menkkoja, eli samaan aikaan kiertoa. Mahdoton sanoa kummasta johtuu. Jos menkkoja ei tule, sitten tiedät kummasta johtuu.