Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä? Ylireagoinko?

Vierailija
19.09.2020 |

15-vuotiaalla tyttärelläni on tukihenkilö. Mulla ja tyttärellä on ollut varsin myrskyisät välit ja elämässämme on ollut paljon murheita. Itselläni on masennus, joka vaihtelee lievän ja vaikean välillä. Siksi olen kuntoutustuella, ollut jo vuosia. Tukihenkilö oli sanonut tyttärelle, että: " Oletko sä ajatellut, onko sun äiti edes halunnut ikinä töihin?". Olen ollut työelämässä, mutta sattuneesta syystä se on nyt ollut toissijainen asia, kun olen keskittynyt lähinnä selviytymään. Tyttären mielestä se oli törkeästi sanottu. Kun mietin itse asiaa, niin koen ongelmalliseksi sen, että tukihenkilön tehtävä ei ole lienee kaivaa maata mun jalkojen alta. Olen kuitenkin lapseni ainoa huoltaja ja keneen lapsi voi luottaa, jos ei minuun. Olen siinä määrin suivaantunut, että aion kertoa sossuun tästä. Jos tytär ei halua tavata tukihenkilöä enää, niin ovat ainakin kartalla siitä mitä on tapahtunut. Toistaiseksi kuitenkin tytär haluaa, kun sitä kysyin. Ja mun nyt täytyy kuitenkin olla neutraali tässä, en halua haukkua tukihenkilöä tyttärelle, mutta pikkuisen on nyt vaikeaa, kun tyttärenkin mielestä tukihenkilö oli tökerö.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kuntoutustuki ja paljonko sitä maksetaan?

Vierailija
2/7 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varsinainen roolimallihan sä aloittaja lapsellesi oletkin. Hanki terapiaa ja lääkitys ja palaa työelämään, niin näytät lapsellekin miten yhteiskunnassa toimitaan. Elämä on rankkaa ja vaikeaa itse kullekin välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kuntoutustuki ja paljonko sitä maksetaan?

Mitä se tähän liittyy?

Vierailija
4/7 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tukihenkilö on ilmaissut kysymyksensä juuri noilla sanoilla, niin onhan se tökeröä. Sillä, mikä olisi vastaus tuohon kysymykseen, ei pitäisi olla mitään merkitystä sen suhteen miten tukihenkilö hoitaa työnsä ja suhtautuu teihin molempiin. Hänen pitäisi keskittyä tarjoamaan tytön tarvitsemaa apua.

Pysy rauhallisena kun ilmoitat asiasta sossuun. Kerro että koit sen loukkaavana.

Vierailija
5/7 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sua vaivaa muu kuin lorvikatarri ja tukihenkilökin sen jo tajunnut. Hyvähän se on jos tytär ymmärtää olla ottamatta susta mitään mallia.

Vierailija
6/7 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varsinainen roolimallihan sä aloittaja lapsellesi oletkin. Hanki terapiaa ja lääkitys ja palaa työelämään, niin näytät lapsellekin miten yhteiskunnassa toimitaan. Elämä on rankkaa ja vaikeaa itse kullekin välillä.

Lääkitys on. Terapia ei tule kysymykseen, koska silloin joutuu pois psykiatrian polin asiakkuudesta, jota pidän erittäin tärkeänä nopean hoitoonpääsyn takia. Olen ollut kaksi kertaa sairaalassa, toisella kerralla tahdonvastaisessa, että en mielelläni ota riskejä.

Vierailija
7/7 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika julmia ja kylmiä nämä ihmiset, jotka pitävät masentuneita laiskoina lorvijoina. T: entinen masentunut, sittemmin kuntoutunut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä