Veri tuli housuista läpi
Täällä on aiemmin ollut keskusteluja kuukautisista. Silloin jankutitte ja väititte minun vaihtavan sidettä liian usein, kun vaihdan sen parin tunnin välein. Sanoitte että vaihdan siteen liian puhtaana ja että minun pitäisi odottaa siteen tulevan täyteen. Yritin kyllä selittää, että side on parissa tunnissa aivan täynnä, mutta te ette millään uskoneet.
Nyt sitten pidin sidettä vähän alle kolme tuntia, ja veri tuli housuista läpi ja sotki tuolinkin.
Kommentit (18)
Vaikuttaako jonkun palstalaisen kirjoitus sinun toimintaasi? Oikeasti?
Käytä tamponia ja sidettä samaan aikaan. Niin minäkin teen.
Runsasvuotoinen
Minäkin ammennan elämänohjeet täältä. Ja huonosti menee :( Ruokavalio retuperällä, tuoli veressä ja lapsilla itkuntuhruiset silmät.
Älähän nyt pillastu.Kai itse tiedät miten toimia hygieeniasi suhteen.Typerys kyselee toisten mielipiteitö ja sitten vielä ilkkuu .Ähäkutti,enkös sitä sanonut.Tee kuten sinulle on parasta.
Vierailija kirjoitti:
Älähän nyt pillastu.Kai itse tiedät miten toimia hygieeniasi suhteen.Typerys kyselee toisten mielipiteitö ja sitten vielä ilkkuu .Ähäkutti,enkös sitä sanonut.Tee kuten sinulle on parasta.
En ole kysellyt toisten mielipiteitä. Pyytämättä niissä kuukautisketjuissa jankutitte että pari sidettä päivässä ja yksi paketti kuukaudessa riittää jokaiselle. EI RIITÄ!
Jos side tulee parissa tunnissa läpi, kannattaa käydä lääkärissä hankkimassa hoitoa runsaisiin vuotoihin. Runsaat vuodot aiheuttavat helposti anemiaa ja tilanteen korjaaminen vie aikaa.
Itsellä kohdun limakalvon alainen myooma aiheutti todella runsaat ja pitkät vuodot, hemoglobiini putosi 20 pykälää ja aiheutti väsymystä. Nyt kun myooma on poistettu ja hormonikierukka on paikoillaan vuoto on enää tiputtelua ja hemoglobiini on palautunut. Harmittaa, että ensimmäinen lääkäri, jolla kävin, piti ikää ja painoa syynä vuodoille eikä tehnyt lähetettä erikoissairaanhoitoon.
Hyvä, vähän erilainen kulma provoon. Ap, vaihda side niin usein kuin haluat.
Osta tenat. Ne kyllä imee vaikka ja mitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos side tulee parissa tunnissa läpi, kannattaa käydä lääkärissä hankkimassa hoitoa runsaisiin vuotoihin. Runsaat vuodot aiheuttavat helposti anemiaa ja tilanteen korjaaminen vie aikaa.
Itsellä kohdun limakalvon alainen myooma aiheutti todella runsaat ja pitkät vuodot, hemoglobiini putosi 20 pykälää ja aiheutti väsymystä. Nyt kun myooma on poistettu ja hormonikierukka on paikoillaan vuoto on enää tiputtelua ja hemoglobiini on palautunut. Harmittaa, että ensimmäinen lääkäri, jolla kävin, piti ikää ja painoa syynä vuodoille eikä tehnyt lähetettä erikoissairaanhoitoon.
Ei tule parissa tunnissa läpi. Vuotoni ei ole runsasta vaan ihan normaalia.
Vielä muutama vuosi sitten saattoivat menkkaveri mennä isosta tamponista ja yösiteestä huolimatta housuista läpi alle kahdessa tunnissa. Mitkään Burana eivät auttaneet yhtään, vaan kuurasin liian usein mm. auton penkkiä ja pesin verisiä pöksyjä. Hemppa oli hyvä, joten edes yksityisen gynis ei uskonut minua, kun valitin asiasta. Hän kyllä tuputti hormonikierukkaa, vaikka minut oli jo muutama vuosi sitten ennen steriloitu ja sanoin, että en sitä ota.
Terveysaseman nuori lääkäri uskoi vihdoin valitukseni ja silloin selkeni myös, että varastorauta-arvoni oli peräti 6, eli ei mitään. Muutaman mutkan kautta minulle tehtiin lämpöpallohoito ja se todella tepsi. Nyt vuotoa on ehkä 10 % entisestä.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin yksityinen lääkäri sanoi vain, että "kaikkihan ne valittavat runsaasta vuodosta" ja koska en suostunut edes harkitsemaan kierukkaa, niin oli sitä mieltä, että pidä tunkkisi sitten. Julkisen puolen lääkärin kautta sain lähetteen naistenklinikalle ja siellä oli eri tahti.
-15-
Kuukautiseni EIVÄT ole runsaat. Ihan tavalliset kuukautiset. Inhottavaa, että tässäkin ketjussa tyrkytetään lääriin menoa vaikka sille ei ole mitään tarvetta. Minulla ei ole koskaan edes mitään kuukautiskipuja.
t. ap
Pakkoko on aina tehä niinku muut käskee?
Silloin haukuitte minua ylihygieeniseksi. Mutta ei kai se ole ylihygieenista, että vaihtaa siteen ennenkuin housut ja tuolit ovat verisiä?
t. ap