Sinulle vaimoseni...
Sinulle juurikin, joka selainhistorian mukaan nillität täällä, kuinka sulla on rankkaa muksujen kanssa kotona ja minä vaan aina töissä, enkä tee kotitöitä.
Makselin tuossa justiin taas kerran 484€:llä rouvan ties mitä H&M,Zalando yms. laskuja sinun autosi 284€:n osamaksun ohella. Ymmärätkö, että rahat noihinkin laskuihin pitää jonkun omalla työllään tienata ihan joka ikinen kuukausi? Kyllä on mukava mättää tukkia kyytiin keskellä pimeintä korpea yö myöhällä, kun tietää, että vaimo arvostaa valittamalla pitkin intternettiä kovaa kohtaloaan. Nämä sun helevetin kotityöt on aikuisten oikeasti pelkkä vitsi oikeisiin töihin verrattuna. Minä olisin mielelläni enemmän kotona ja teksisin vaikka kaikki kotityöt säästyneellä ajalla jos sinä pikkurouva olisit valmis tinkimään edes muutaman satasen kuussa omista menoistasi. Viime kuussa kävit ystäviesi kanssa kreikassa. Mistä luulet niidenkin rahojen tulleen? Osallistut mielelläsi rahojen tuhlailuun, ymmärrettävää. Mutta se että sä natiset täällä siitä, kun sitä rahaa sitten niska limassa ja kädet paskassa teen, on mun mielestä käsittämätöntä.
T:Vituttaa.
Kommentit (46)
Hei rakas mies, joka olet työttömänä kotona, etkä silti voi tehdä kotitöitä! Vituttaa aina töistä tullessa kun pitää alkaa siivoamaan, tiskamaan, pesemään pyykkiä, vaihtaa lapsille puhtaat vaatteet, käydä kaupassa, tehdä lapsille ruokaa..
Välillä tuntuu, että jopa yksin olisi helpompaa kun ei tarvitsisi siivota enää ainun sotkujasi.
ja maksaa ruokiasi ja kodin menoja, joihin et voi mitenkään osallistua omista rahoistasi.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 19:30"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 18:49"]
Ap kertoi lastaavansa tukkeja "yömyöhällä", eli kenties hän tekee vaikkapa 12-tuntista työpäivää. Onko kotona tosiaan niin paljon tekemistä, ettei vaimo ole tämän 12 tunnin aikana ehtinyt tehdä päivän kotitöitä? Vai onko reilu peli se, että tiskit, pyykit ja siivoukset hoidetaankin vasta miehen työpäivän jälkeen yhdessä ihan vaan siksi, että molempien pitää tehdä kotitöitä saman verran?
[/quote]
Tuollaisilla työajoilla luulisi tulevan pidempiä vapaitakin säännöllisesti. Kaikkia kotitöitä ei aina saa lasten kanssa tehtyä. Riippuu niin kaikesta miten se päivä menee. Ja on se vaimo siellä kotona todennäköisesti juossut pää kolmantena jalkana joka tapauksessa sen 12 tuntia, vaikka ei välttämättä missään näy. Semmosta se nyt vaan usein on kun on lapsia.
[/quote]
Ei tule pidempiä vapaita, jos Ap on yrittäjä itse! Hyvä jos kelirikon aikaan, rekan pakosta seisoessa muutama yksittäinen päivä. Tosin silloinkinhan menee pari päivää hallilla kalustoa huoltaessa. Tsemppiä Ap!
t. Puutavara-autoilijan kotiäitinä oleva vaimo, joka ymmärtää vitutuksesi ja yrittää itse elää mahdollisimman pienin menoin...
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 12:51"]
Sinulle juurikin, joka selainhistorian mukaan nillität täällä, kuinka sulla on rankkaa muksujen kanssa kotona ja minä vaan aina töissä, enkä tee kotitöitä.
Makselin tuossa justiin taas kerran 484€:llä rouvan ties mitä H&M,Zalando yms. laskuja sinun autosi 284€:n osamaksun ohella. Ymmärätkö, että rahat noihinkin laskuihin pitää jonkun omalla työllään tienata ihan joka ikinen kuukausi? Kyllä on mukava mättää tukkia kyytiin keskellä pimeintä korpea yö myöhällä, kun tietää, että vaimo arvostaa valittamalla pitkin intternettiä kovaa kohtaloaan. Nämä sun helevetin kotityöt on aikuisten oikeasti pelkkä vitsi oikeisiin töihin verrattuna. Minä olisin mielelläni enemmän kotona ja teksisin vaikka kaikki kotityöt säästyneellä ajalla jos sinä pikkurouva olisit valmis tinkimään edes muutaman satasen kuussa omista menoistasi. Viime kuussa kävit ystäviesi kanssa kreikassa. Mistä luulet niidenkin rahojen tulleen? Osallistut mielelläsi rahojen tuhlailuun, ymmärrettävää. Mutta se että sä natiset täällä siitä, kun sitä rahaa sitten niska limassa ja kädet paskassa teen, on mun mielestä käsittämätöntä.
T:Vituttaa.
[/quote]
Kuka sinun käskee maksaa vaimosi laskuja? Jos mätät tukkeja yömyöhään, luulisi miehessä olevan sisua sanoa vaimolle, että perheen käyttövarat ovat x euroa, joka käytetään yhdessä sovitusti!
Puhumisen sijaa vakoile vaimoasi ja tulet tänne nillittämään?
Provohan tämä on, mutta kuitenkin!
Miten teille, hyvä naiset, kotityöt ovat raskaita? Pyykinperukone pesee pyykit, kuivaaja kuivaa, tai jos ripustaa, niin menee muutama minuutti. Astianpesukone pesee astia, jokainen kynne kykenevä laittaa itse astiansa koneseen. Ruokaa on pakko laittaa aina, jos aikoo syödä, mutta normiruoan tekeminen ei ole vaikeaa. Siivous on varmaan töistä raskain, mutta jaa työ useille päivilli, ei se niin vakavaa ole. Nauti lasten kanssa ulkoilusta ja muista, kun vauva/lapset itkevät/kiukuttelevan, että se kaikki kestää vain hetken. Ja jos hiukan perheenä mietitte, niin lasten ollessa pieniä voi tosi paljion aikataulujen säännöllisyydellä vaikuttaa lasten vointiin.
Ja vanhana ihmisenä annan teille nuoret yhden ohjeen, käykää juhlimassa pariskuntana, aina kun se on mahdollista. Olen katsonut sivusta (en onneksi omien lasteni) monen avioliiton kaatuva, kun on käyty juhlimassa kavereitten kanssa. Tilaisuus tekee meistä useimmista varkaan, ainakin pienessä/isossa huppelissa!
sä saat sentää nähä kavereita ja elää sosiaalista elämää. Kipitäs vaa kiltisti töihin se sun viime vuoden pikkujoulu pano, mun rasausarvet ja kropan pilaus + ystävien lähteminen on sen kreikan hintasia.