Paljonko sinulla on RAHAA tilillä juuri nyt?
Oma saldoni: 30 154 euroa.
Kommentit (77)
100 000 000 e. Käykö kateeksi? Toivottavasti että saan tuntea olevani parempi ihminen kuin muut.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 12:19"]
Taas tätä samaa! Miksi ihmeessä te jemmaatte tuollaisia summia tileille? Aivan järjetöntä touhua!
[/quote]
Mihin ne ylimääräiset rahat pitäis laittaa? Patjan alle?
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 12:19"]
Taas tätä samaa! Miksi ihmeessä te jemmaatte tuollaisia summia tileille? Aivan järjetöntä touhua!
[/quote]
Mihin ne ylimääräiset rahat pitäis laittaa? Patjan alle?
[/quote]
Mäkään en ymmärrä mikä pakko niitä on "sijoittaa", en ole enää ihan nuori ja velkaa ei ole mihinkään senttiäkään, ja perillisiä ei ole - voin siis aivan huoleti hassata perintöni ja säästöni niin kauan kun vaan täti jaksaa heilua. Siksi haluan että ne rahat on kaikki just nyt otettavissa sieltä tililtä, eikä vaikka sidottuna johonkin sijoitusasuntoon.
En oo vielä kattonut. Eilen tuli tili, mutta en tiedä kuinka paljon oli ennen sitä ja kuinka paljon tuli. Tuskin montaa satasta kun lainanlyhennys menee heti
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 11:23"]
Voi herrajee näitä vastauksia... taas on täällä rupusakki mammat vaudissaan, oikeesti näätte unia vaan tollasista summista.
Tutkimuksen mukaan SUURINOSA somen kotitalouksista ei saa mitään säästöön tässä taloustilanteessa!
On niin outoa että tänne av lle eksyy kaikki hyvätuloset, kauniit ja akateemiset sekä muutenkin vaan täydelliset ihmiset. Oikee eliitti palsta.
[/quote]
?? Meillä kaksi aikuista ja pieni lapsi. Miehelle verojen jälkeen jää kouraan n. 2200, minulle 1800. Asumme v.2008 rakennetussa 160m² ok-talossa 25 km päässä Turusta. Lainaa lyhennetään reilu 1000€ kuussa, lisäksi tulee sähkölämmityksestä lasku, vesi, kännykät, vakuutukset, bensaa n. 150€/kk, jätehuolto, netti, plus-tv jne.
Olen tehnyt yhden ainoan muutoksen elämässämme ja olen piruuttanI seurannut tiliemme saldoa kuluneen 12 viikon ajan. Tasaisesti näille viikoille jaettuna tiliemme saldo on kasvanut joka viikko 350€.
Tuo yksi muutos on ollut ostokäyttäytyminen. Lakkasimme ostelemasta mitä sattuu. Viikon menu suunnitellaan sunnuntaisin ja kauppalistan kanssa käydään kaupassa maanantaina ja perjantaina. Ei käydä muuten ja ostella muuta. Kävin läpi vaatekaappini ja totesin, etten TARVITSE mitään. Haluaminen on asia erikseen.
Se on ihan sama paljonko tienaa, kyse on siitä, mitä sillä rahalla ostaa. Jos emme tienaisi näinkin 'ruhtinaallisesti', emme todellakaan asuisi tässä talossa. Sillä mennään, mitä lompakosta löytyy. Ei tarvita osa-maksua ja pikavippiä, kun ostaa sen mihin on varaa.
Nyt meillä tuo raha menee säästöön ja uusi sohva on jo valmiiksi katsottuna. (Ja kyllä, moni talousongelmainen ostaisi sohvan heti osa-maksulla. Me emme ota sitä riskiä, että toinen joutuu vaikka työttömäksi sillä aikaa, kun sohva on vasta puoliksi maksettu)
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 12:23"]
100 000 000 e. Käykö kateeksi? Toivottavasti että saan tuntea olevani parempi ihminen kuin muut.
[/quote]
= eli minun oma pieni maailmani, joka pyörii ainostaan minun oman pienen napani ympärillä - siis minä siis olen siis paras.
Mistäs sä noin kauheesti oot rahaa saanut7perinyt? Kyllä oot todella paljon, paljon, paljon parempi kuin muut täällä! Ihan kateeksi käy.... huh huh....
Käyttötilillä n. 1100€, palkka tuli eilen ja maksoin siitä kaikki laskut, eli tuolla rahalla tulisi elää taas kuukausi.
Säästötilillä on 3200€, mikä on mielestäni paljon, mutta tavoitteeni on, että puskuria olisi 500€, joten säästämistä edelleen tiedossa...
Käytöllä 900e ja säästötilillä 1600e
perusduunari olen huonolla palkalla mutta yritän säästää.
Tällä hetkellä varmaan noin 2800 euroa. Laskut maksamatta ja lainan lyhennys menee maanantaina noin 1500 euroa. Laskujen jälkeen jää tod näk 100 euroa, hyvä jos sitäkään. Nämä siis aivan pakolliset laskut jotka maksttava. Maksamatta jää vielä noin 300 euron edestä laskuja.
Tekis taas mieli vetää ittensä hirteen. Sen verran vituttaa tää ainainen rahattomuus.
3000 e on nyt käyttötilillä, sit vararahaa on miehen kanssa yhteisellä tilillä noin 6000. Omalla toisella tilillä on jotain 15000. Mietin just, että mihin noita euroja toiselta tililtä laittaisi - en tykkää yhtään, että on paljon käteisessä.
Tilipäivä oli eilen, maksoin laskut ja jäi 800 e kuukaudeksi, pärjään sillä oikein mainiosti.
Käyttötilillä n. 1200 €, säästötilillä/rahastoissa n. 3000 €, 10 000€ opintolainaa ja 40 000 € asuntolainaa. Asunto menee myyntiin pian ja saanen voittoa vähintään 10 000€. Palkka 1997 €/kk.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 11:23"]
Voi herrajee näitä vastauksia... taas on täällä rupusakki mammat vaudissaan, oikeesti näätte unia vaan tollasista summista.
Tutkimuksen mukaan SUURINOSA somen kotitalouksista ei saa mitään säästöön tässä taloustilanteessa!
On niin outoa että tänne av lle eksyy kaikki hyvätuloset, kauniit ja akateemiset sekä muutenkin vaan täydelliset ihmiset. Oikee eliitti palsta.
[/quote]
Olet varmaan joku lähiössä asuva ammattikoulun keskeyttänyt työtön yh-äiti. Vaikka sinä olet KÖYHÄ ja kateellinen, se ei tarkoita että kaikilla suomalaisilla menee yhtä huonosti. Keskimäärin ihmisillä on taantumasta huolimatta edelleen töitä ja rahaa. Osalla paljonkin.
[/quote]
Karu todellisuus on että keskiluokan eroosio on todellisuutta Suomessakin. Keskiluokasta iso osa elää nyt karttuneen varallisuutensa turvin mutta kun nuo varat on käytetty alkaa köyhtiminen näkyä toden teolla yhteiskunnassa. Globalisaation toisessa vaiheessa Suomesta lähtevät ne akateemista koulutusta vaativat työpaikat luonnollisesti teollisuuden vanavedessä ja tämä kehitys on vasta alussa. Wannabe porvarit voivat tulevaisuudessa kouluttautua vaikka lähihoitajiksi. Suomella ei ole mitään hyvää odotettavissa tulevaisuudelta vaan maa on köyhtymässä hitaasti mutta varmasti.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 11:23"]Voi herrajee näitä vastauksia... taas on täällä rupusakki mammat vaudissaan, oikeesti näätte unia vaan tollasista summista. Tutkimuksen mukaan SUURINOSA somen kotitalouksista ei saa mitään säästöön tässä taloustilanteessa! On niin outoa että tänne av lle eksyy kaikki hyvätuloset, kauniit ja akateemiset sekä muutenkin vaan täydelliset ihmiset. Oikee eliitti palsta. [/quote]
Itse olen saanut 35 000 kun myin osuuden perheyrityksestä ja n. 30 000 vanhemmilta "ennakkoperintöä". Mies tällä hetkellä työttömänä, mutta sai taistelun jälkeen 200 000 euron korvauksen, koska irtisanominen oli laiton. Töissä ollessaan hänellä oli palkka n. 7 000 €/kk, joten muitakin säästöjä löytyy.