Kuppien antaminen lahjaksi
Hyvät ihmiset, antakaa eriparikuppien sijaan lahjaksi vaikka kukkia tai kahvia/teetä. Kyllä kaikilla kuppeja löytyy jos on asuntokin.
En tiedä onko muilla samaa, mutta saadaan usein lahjaksi kuppeja. Joko 1 kpl parin euron muki huumoritekstillä tai kahvikuppipari. Tiedän, että on helppo antaa lahjaksi kahvikuppipari, sehän on periaatteessa 'setti'. Meillä on tosin noita erilaisia kahvikuppipareja tullut jo neljä, ja ne ovat vain riesa. En halua kattaa pöytää erilaisilla kupeilla, kaapit myös täyttyy kun niitä pitää kohteliaisuuden vuoksi säästellä ja laatukin on alhaista (eivät ole mitään Arabiaa, jolla olisi jälleenmyyntiarvoa).
Kommentit (30)
Mä oon sanonu läheisilleni, että mieluusti otan muumimukeja lahjaksi. Mulla on 4 lasta, niille sitten jakelen kupit elämäni lopulla. Jos jollekin ei kelpaa, niin tiedän jo nyt että yhdelle ne kelpaa vaikka kaikki 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ohjenuora on ettet anna lahjaksi mitään sellaista, jota et itsekään haluaisi. Kynttilät ymmärrän paremmin, ne on kulutustavaraa
Tämä on siitä huono ohjenuora, että lahjaksi tulee usein sellaista, mikä se antaja oikeastaan haluaisi ostaa itselleen tai mikä ylipäänsä oli niin hauskaa, että teki mieli ostaa. Ja just on menossa Minnalle kylään, eli sille nää lahjaksi! Jes, sain ostaa ja tyydyttää ostohimoni, mutta tavara ei jäänyt mun riesakseni! 6/5
Siis sellainen mitä itsekin haluaisi eikä kokisi riesaksi. En ymmärrä mikä ajatus se on että haluaa jotain, mutta antaa sen toiselle jotta se ei jää itselle riesaksi. Eihän se sitten ole mitään mitä itse haluaisi itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon sanonu läheisilleni, että mieluusti otan muumimukeja lahjaksi. Mulla on 4 lasta, niille sitten jakelen kupit elämäni lopulla. Jos jollekin ei kelpaa, niin tiedän jo nyt että yhdelle ne kelpaa vaikka kaikki 🙂
Aloittaja sanoi ettei nimenomaan ole kyse mistään laatumukeista tai Arabiasta :) Lasken muumimukit tähän luokkaan
Mulle saa ostaa kuppeja. Voi olla kiva teksti tai kuva. Useimmiten juon yksin kahvia tai teetä, niin ei tarvi olla parillista.
Ilmeisesti enää ei osata sanoa lahjasta kuin lahjasta "kiitos"? No, kitinäyhteoskuntahan tämä muutoinkin näyttää olevan..
Itse kyllä tykkään ja kovasti muki-/kuppilahjoista sun muista "sisustuskrääsöistä" kynttilöineen. Ja olen mokoma itsekin hankkinut niitä lahjoiksi - ja jopa nähnyt niitä käytettävän ahkerasti (ilman että minua varten kaivavat esiin jostain naftalista).
Parempi kun ilmoitat reilusti kyläilijöille, että mikään teidän tuoma ei kelpaa. Tarvii turhasta silloin mieltänsä pahoittaakaan.
Täytyy myöntää että kun itse sain lahjaksi erään kausiluontoisen juhlan teemalla koristellun kupin läksiäislahjaksi, niin olin hieman ihmeissäni. Eipä sillä, läksiäiset olivat ajallisesti likellä tätä kausiluontoista juhlaa, mutta ei se liittynyt kyllä minuun, työpaikkaan tai läksiäisiin mitenkään. Nyt sitten mulla on kaapissa sarja omia kuppia plus tämä kausiteemainen kuppi ympäri vuoden. Olisi ollut edes kuppi jossa on joku neutraali kuva mikä ei ole epäajankohtainen 364 päivää vuodesta. Mutta kiitti nyt kuitenkin.
Kiertoon vaan, eli viette mukit itse tuliaisina seuraavaan kyläilypaikkaanne.
Samaa tehdään joulun suklaarasioille. Kukaan ei halua syödä edes jouluna rasioittain konvehteja. Usein jo paketin muodosta tietää avaamatta, että siellä on konvehtirasia. Ei kun uusi kortti päälle ja viemisiksi seuraaviin illanistujaisiin.
Sitä en tiedä, mihin kaikki nuo konvehtirasiat lopulta päätyvät, niitä viedään tuliaisiksi vielä uudenvuodenpippaloihinkin. Menevätkö kesämökkituliaisiksi juhannuksen alla?
Eri pariset mukit vien työpaikalle ja niille on siellä käyttöä. Kotona pitää olla samaa sarjaa kaikki.
Leila Koo kirjoitti:
Kiertoon vaan, eli viette mukit itse tuliaisina seuraavaan kyläilypaikkaanne.
Samaa tehdään joulun suklaarasioille. Kukaan ei halua syödä edes jouluna rasioittain konvehteja. Usein jo paketin muodosta tietää avaamatta, että siellä on konvehtirasia. Ei kun uusi kortti päälle ja viemisiksi seuraaviin illanistujaisiin.
Sitä en tiedä, mihin kaikki nuo konvehtirasiat lopulta päätyvät, niitä viedään tuliaisiksi vielä uudenvuodenpippaloihinkin. Menevätkö kesämökkituliaisiksi juhannuksen alla?
Vien työpaikalle ja ne häviävät siellä kahvitauoilla.
Miksi olet niin katkera, että monelle nimenoman mukit kuuluu sarjaan 'krääsälahjat'? Itsekään en antaisi kuppeja, en myöskään sisustuselementtejä tai kynttilöitä. Jos en tunne lahjan vastaanottajan mieltymyksiä, vien kukkakimpun. Jos kukista ei pidä, kimppu heitetään jokatapauksessa pois muutaman päivän päästä :) Problem solved ja mitään ylimääräistä ei jää saajan nurkkiin pyörimään.