Mitä sinun koulukiusaajistasi on tullut
Mun eräs kiusaaja osa on saanut lapsia 2-3 eri miehen kanssa, ja osa kiusaajista eronnu avioliitoista, mutta nää päätyypit mitä ne on.
Dippainssi isossa yrityksessä
Psykologi (on myös lesbo) mikä sinänsä hassua että nämä kiusaajat itse osa kiusasivat "haukkumalla mua lesboksi"
Yläasteella opo
Yläasteella lehtori
Ala-asteen lehtori
Kauppatieteen maisteri isossa yrityksessä
Kommentit (51)
Dippainssi
Spurgu
Lähihoitaja
Ruumis
Autokauppias
Opettaja
Myyjä
Kaksi kiusaajista kuoli nuorena, en tiedä mihin, viinaan varmaan. Kolmas on pienyrittäjä ja peheenisä, painaa lähemmäs 200 kiloa Facebook-kuvista päätellen.
Olin itse kiusaaja ja musta ei tullut mitään joka on ihan reilua ja oikein. Mielenterveysongelmainen paska.
Psykopaattisista kiusaajista ei vissiin tullut mitään, vieläkin lähempänä 30 vuotiana istuskelevat kauppojen edessä syljeskelämässä maahan. Ei-persoonallisuushäiriöset, mutta status- ja hierarkiatietoiset kiusaajat menestyivät hyvin.
En yleensä ole seurannut, mutta pääkiusaajsta kuulin äskettäin, että siitä on tullut pikkurikollinen, joka oli taas ehdonalaisessa tehnyt jonkin todella typerän murron ja joutui siksi tiilenpäitä lukemaan. En yllättynyt, jo yläasteella tiesi paljon sellaista rikollisten terminologiaa, joista muut eivät olleet kuulleetkaan. Perhetausta.
Vierailija kirjoitti:
Kiusasiko sinua myös pojat?
Enemmän kuin tytöt. Saattoivat mm. lyödä äkkiä palleaan. Eivät nämä tule taustoista, jossa naisia tai toisia ihmisiä yleensäkään kunnioitettaisiin yksilöinä.
Vierailija kirjoitti:
Psykopaattisista kiusaajista ei vissiin tullut mitään, vieläkin lähempänä 30 vuotiana istuskelevat kauppojen edessä syljeskelämässä maahan. Ei-persoonallisuushäiriöset, mutta status- ja hierarkiatietoiset kiusaajat menestyivät hyvin.
Tässähän se lyhykäisyydessään on se jako noissa kiusaajissa. Yksi ryhmä on tuo, josta tietää, että päihde- ja rikoskierre odottaa mitä todennäköisimmin. Ja sitten tämä kakkosryhmä porskuttaa läpi elämän muita polkien ja vallan hyvin menestyen. Luultavasti äänestät heitä seuraavisssa vaaleissa tai taputat hänen konsulttijargonilleen yhtiökokouksessa tai yt-neuvotteluissa.
Mitä muistan omasta lapsuudesta niistä, ketkä oli kiusaajia, niin tuo jako oli selkeä. Sitten oli vielä kolmantena ryhmänä nämä kiusaajan bestikset, ne wanna beet, jotka ilman kiusaajakaveriaan saattoivat olla jopa ihmisiä jonkun hetken ja useimmiten kuin ajovaloihin jähmettyneitä pikkupupuja, mutta kaverinsa seurassa sitten jo melkein koviksia. Mut siis sellaisia pikkunilkkejä, joita kiusatutkaan ei ottanut tosissaan.
Mutta tätä ei koskaan taideta noille nuorisolaisille kertoa, kun koulukiusaamisesta puhutaan: että se kiusaajamaine saattaa olla melkoisen nolo juttu aikuisena ja painolastikin. Kyllä itse esimerkiksi muistan tarkkaan, ketkä meidän koulussa oli kiusaajahenkisiä, enkä usko, että nämä henkilöt on kauheasti muuttuneet niistä ajoista. Niinpä esimerkiksi aina kun tapaan erään ah, niin asiallisen ja 'tolkun' ihmisen perikuvaa leikkivän tyylikkääseen jakkupukuunsa piiloutuvan entisen kovispissiksen, joka estottomasti haukkui ja pilkkasi mielestään rumempia ja ei -pissiksiä, niin hymynkare siinä väkisin suupieliin pyrkii. Ja tämä nainen kyllä tietää, mikä minua hymyilyttää, ja on aina niin vaivautunut. Heh.
Eli kiusatut ja muut kiusaajien touhuja seuraavat: pistäkää naama ja nimet mieleen, sillä ei pääse kakka vanteistaan.
On hyvä muistaa, että monet kiusaajista tulivat itse vaikeista taustoista. Harvemmin kai lapsi on syntyjänsä paha. Osalla oli traumoja, joita sitten purkivat muihin. Se ei ole oikeutus, mutta auttaa ymmärtämään, että monet heistä voivat itse henkisesti todella huonosti.
Mike kirjoitti:
On hyvä muistaa, että monet kiusaajista tulivat itse vaikeista taustoista. Harvemmin kai lapsi on syntyjänsä paha. Osalla oli traumoja, joita sitten purkivat muihin. Se ei ole oikeutus, mutta auttaa ymmärtämään, että monet heistä voivat itse henkisesti todella huonosti.
Tämä on totta. Meidän kotielämä oli kamalaa. Olin todella pahoinvoiva lapsi. Purin pahan oloni yhteen tiettyyn ihmiseen. Se oli väärin ja huonot kotiolot eivät millään oikeuta tekojani. Yläasteen aikaessa tulin järkiini ja ymmärsin tekojeni seuraukset joten lopetin kiusaamisen. Sen jälkeen olenkin kurittanut vaan itseäni. Mietin tuota tyttöä usein ja haluaisin pyytää anteeksi. Se ei kuitenkaan tekojani korjaisi mitenkään. Tuntuu kamalalta ajatella miten hirveää tuon tytön elämästä tein. Kadun sitä joka ikinen päivä kuolemaani saakka. Lapsuus oli mitä oli enkä siitä ole vieläkään selvinnyt joten minusta tuli juuri sellainen kusipää mt-potilas miksikä täällä kiusaajia sanotaankin.
Itse olin koulukiusaaja. Häpeän sitä ylikaiken ja olen miettinyt usein mikä minut ajoi siihen tilanteeseen, että oli pakko aiheuttaa pahaa muille. Ehkä yritin vain esittää kovaa, joka en todellakaan ole. Noh ainakin muutama kiusaamani henkilö on ihan hyvin menestyneitä, jos oikein olen ymmärtänyt. Itse olen työtön, helvetin pahasti ahdistunut ja elämä on ollut aika rankkaa lähi vuosina. Olen siis nyt 26v mies. Todennäköisesti ansaitsen tämän, tai ainakin niin itse koen tämän. Olin nuorena täysi mulkku ja näin se kostautu ainakin minun kohdallani.
On ollut vankilassa jossain vaiheessa. Nykyisyydestä en tiedä.
Mike kirjoitti:
Minusta olisi tärkeämpää keskittyä uhreihin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin koulukiusaaja. Häpeän sitä ylikaiken ja olen miettinyt usein mikä minut ajoi siihen tilanteeseen, että oli pakko aiheuttaa pahaa muille. Ehkä yritin vain esittää kovaa, joka en todellakaan ole. Noh ainakin muutama kiusaamani henkilö on ihan hyvin menestyneitä, jos oikein olen ymmärtänyt. Itse olen työtön, helvetin pahasti ahdistunut ja elämä on ollut aika rankkaa lähi vuosina. Olen siis nyt 26v mies. Todennäköisesti ansaitsen tämän, tai ainakin niin itse koen tämän. Olin nuorena täysi mulkku ja näin se kostautu ainakin minun kohdallani.
Tasan samat ajatukset täällä. Ansaittiin tämä.
t. se toinen kiusaaja
Minä olen kiitollinen osittain kiusaajilleni. Koko kouluajan minulle tehtii selväksi että en ole oikein minkään arvoinen. Silti tiesin olevani älyllisesti lahjakkaampi kuin kiusaajani. Totta kai sitä tuntee vihaa kun koko ajan painetaan alas. Mutta minä käänsin vihan voimaksi ja päätin näyttää niille mulkeroille, että minulla on arvoa.
Vihan avulla painoin läpi yliopiston ja vaativan urapolun arvostettuun ja hyväpalkkaiseen asemaan. Käytän myös julkista valtaa ja välillä nuo entiset kiusaajat joutuvat sen vallankäytön kohteeksi.
Kihtelen heitä kuten ketä tahansa muuta, mutta hiljaa mielessäni minä muistan ja hymyilen.
Hän kuoli nakkikioskilla. Säälin yhä hänen äitiään kaikkien näiden vuosien jälkeen.
Toisesta tuli kiinteistöpäällikkö ja toisesta sairaanhoitaja.
Onneksi asun sen verran isolla paikkakunnalla etten ole heihin enää törmännyt. Toisaalta haluaisin etsiä heidät käsiinsä ja kostaa oikein kunnolla. Sitä oli vuosikausia niin hajalla ettei sellaista voinut kuvitellakaan mutta nyt.