Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun on tehnyt yhden työhakemuksen, ei sitä muuteta, se sama lähetetään jokaiselle!

Vierailija
19.09.2020 |

Eli ei se työhakemuksen lähettäminen ole MIKÄÄN ongelma.

Itse työtön vsta 2016.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyhmä täytyy olla jos jokaiseen työpaikkaa lähettää erilaisen hakemuksen.

Vierailija
2/21 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Ihmettelen myös miksi työhakemuksen lähettäminen on niin vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeinta on löytää niitä työpaikkoja. Ei se lähettäminen todellakaan vaikeaa ole. Vaikeammassa tapauksessa saatteessa muutetaan yhtä sanaa esim ”olen todella kiinnostunut xxxxx:n paikasta” tms.

Ja sitten send

Vierailija
4/21 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin työstä jota hakee.

Jotkut työpaikat noteeravat erittäin hyvin yksilölliset hakemukset, esim. luovilla aloilla kuten mainostoimistoissa, markkinointipuolella, myyntipuolella yms.

Jos taas hakee toimistovirkailijaksi tai kirjanpito yms. tehtäviin, hakemuksissa tarvitsee olla vain pelkkää faktaa.

Ja monipuolinen ihminenhän hakee töitä monipuolisesti, nuo em. esimerkkiä sopivat esim. tradenomin työnhakuun.

Vierailija
5/21 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosissaan haluaa töitä, hakemusta kannattaa hieman hioa juuri kyseiseen paikkaan ja tehtävään sopivaksi. Sama pohja kuitenkin, joten se on vain muutaman lauseen hienosäätöä.

Vierailija
6/21 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyl sanoo etten hirveesti hakemusta oo muutellu. Oon hakenu käytännössä samaa toimenkuvaa eri firmoissa, kriteerit samat firmasta toiseen. Aina, kun oon töitä hakenu on kahta paikkaa tarjottu joiden välillä sit valinnu.

Vierailija
7/21 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tosissaan haluaa töitä, hakemusta kannattaa hieman hioa juuri kyseiseen paikkaan ja tehtävään sopivaksi. Sama pohja kuitenkin, joten se on vain muutaman lauseen hienosäätöä.

Tämä. Kattaa nyt ainakin sen verran hioa, että muuttaa mitä roolia työpaikassa hakee :D

Vierailija
8/21 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain noin. Mulla on vähintään 80 % tekstistä samaa paikasta toiseen, koska tietyt asiat minussa ja taidoissani ei muutu. Vähän pitää korostaa aina tiettyjä puolia haettavan työn mukaan, koska pystyn hakemaan muutamalla eri kärjellä töitä.

Raskainta työnhaussa teknisesti on ne erilaiset lomakkeet eri rekryjärjestelmissä. Niiden täyttämiseen menee tosi paljon aikaa. Työpaikan hakeminen ei ole mikään tinderin swaippaus, aikaa menee paljon enemmän.

Henkisesti ja kokonaisuutena raskainta on se jatkuva vuoristorata. Nyt on pantu hakemus matkaan, soitetaanko sieltä, pääsenkö haastattelussa toiselle kierrokselle, mitähän niissä testeissä tällä kertaa on, luvattiin ilmoittaa tällä viikolla, miksi ei jo soiteta. Ja siihen päälle ne jatkuvat, yleensä vähän tökeröt "kiitos mutta ei kiitos"-viestit.

Vierailija
9/21 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja aivan htin tyhmää on kopioida edellinen hakemus suoraan edellisestä. Haettavat työtehtävät poikkeavat aina toisistaan. Lisäksi ne ekan hakemuksen virheet toistuvat, toistuvat, toistuvat. Lisäksi eri työnantajat saattavat vertailla tulleita hakemuksia keskenään, eli kopioitu hakemus saattaa livahtaa työnantajan ö-mappiin.

Vierailija
10/21 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ihmettele miksi olet ollut noin kauan työttömänä.

Vierailija
11/21 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemusten lähettäminen olisikin helppoa, jos sen voisi aina tehdä sähköpostilla. Kaikkein veemäisimpiä ovat ne työpaikat, joilla on vain se sähköinen työnhakulomake. Ne ovat poikkeuksetta työläitä, aikaavieviä ja huonosti suunniteltuja.

Vierailija
12/21 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hakemukset alkaa näin:

"Te-toimisto katsoo hyväksi, että haen avoinna olevaa paikkaa"....jne.

Vierailija
13/21 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei se hakemusten teko vielä ole vaikeaa vaan se jatkuva odottelu ja hylkäämiset. Ihminen, joka haluaa töitä niin pistää aika paljon likoon, kun hakee sitä työtä, odottaa soittoa, saa soiton, jännittää haastattelua, käy haastattelussa, odottaa vähän lisää ja sitten kun tulee se ei kiitos viesti tai pahimmassa tapauksessa vaan ghostataan ja tätä kymmeniä ja kymmeniä kertoja. Voin kertoa, että työnhaku on vain vahvimmille. Täytyy olla tosi vahva ja itsetunto kunnossa, että tätä jaksaa. Sinua halveksitaan ja pidetään laiskana tai vajaana vaikka raadat niska limassa ja teet kaikkesi niiden töiden saamisen eteen vaikka se on suuremmaksi osaksi epäkiitollista hommaa ja luu jää useimmiten käteen. Nostan kyl hattua kaikille ketkä jaksaa tätä rumbaa👍

Vierailija
14/21 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyä jämpti on näin.

Vierailija
15/21 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku yleispätevä tekstpohjai vain ja robotti seuraamaan työkkärin sivuilta uusia työpaikkailmoituksia ja niihin joku skripti, joka lähettää automaattisesti hakemuksen säpolla. Ton koodais puoles tunnis.

Vierailija
16/21 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä kun luulin, et työttömöt hakee töitä. Selaa vähintään avoimet työpaikat läpi joka päivä. Näköjään mulla on ihan väärä kuva työttömistä.

Vierailija
17/21 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja aivan htin tyhmää on kopioida edellinen hakemus suoraan edellisestä. Haettavat työtehtävät poikkeavat aina toisistaan. Lisäksi ne ekan hakemuksen virheet toistuvat, toistuvat, toistuvat. Lisäksi eri työnantajat saattavat vertailla tulleita hakemuksia keskenään, eli kopioitu hakemus saattaa livahtaa työnantajan ö-mappiin.

Ööö, kun työnhakija osaa optimoida työnsä se ei kelpaa?

Vierailija
18/21 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tylsää olisi lähettää sama työhakemus kaikkialle.

Töitä ei muutenkaan saa koskaan, niin miksei vain kirjaile sitä kuin pientä hauskaa novellia.

Minulla on tapana aina vetää työhakemukset överiksi. Siten että lukevapää kokee ehkä naurahduksen ja kutsuu muut katsomaan paperia.

Vierailija
19/21 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mä kun luulin, et työttömöt hakee töitä. Selaa vähintään avoimet työpaikat läpi joka päivä. Näköjään mulla on ihan väärä kuva työttömistä.

Niin on. Ihmisiä on erilaisia ja hakijoita on moneen lähtöön.

Ei siis elämässä kaikki ole siten kuin sinä pääkopastasi kuvittelet asiat. On monenlaisia näkökulmia ja tulonlähteitä.

Jossain voi asioita tulla alhaalta ja toisaalla alhaalta tietystä suunnasta, mutta sitten palautuukin osittain takaisin ja kuvittelee sen palaavan, mutta eihän se palaakaan. Se teki hämäyksen ja hämäyskin oli vain tämän katsojan mielikuva asiasta. Suunnanmuutos ei aina ole hämy tai taktikointia.

Siihen liittyy niin monet eri tekijät että turha näitä on pohtia.

Lopeta tuollainen näköalaton ajattelu ja itsesi tärkeänä pito. Et ole yhtään mitään ja jos ottaisimme kehässä ottelun, niin häviäisit minulle alta minuutin.

Minä voitin myös tämän keskustelun.

Vierailija
20/21 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun hakemukset alkaa näin:

"Te-toimisto katsoo hyväksi, että haen avoinna olevaa paikkaa"....jne.

Mulla on: "Sain TE-toimistolta vinkin Teillä avoinna olevasta paikasta..."

Kyllä ne tajuaa.