Uimataidottoman vesijuoksun korvike. Voiko matalissa altaissa kävellä?
Kuinka syviä monitoimialtaat yleensä ovat? En halua hukkua.
Kommentit (9)
Daa? Miksi sä luulet että vesijuoksussa pidetään kelluketta? Koska se on niin nätti? Ja voisit kyllä opetella uimaankin, se kuuluu ihmisen perustaitoihin ( jos et ole Saharasta).
Niissä altaissa on seinällä syvyyslukemat. Toinen pää on matala, toinen syvä. Esim. meidän uimahallimme monitoimiallas on 1,2-1,4 m syvä. Oman uimahallisi allastiedot löytyvät varmasti uimahallin nettisivuilta.
Vesijuoksussa kävellään. En ole koskaan nähnyt kenenkään juoksevan vesijuoksualtaassa vaan nimenomaan kävelevän vesijuoksuvyö päällä. Laita vyö ympärillesi ja mene mukaan kävelemään.
Ainakin kaikissa uimahalleissa missä olen käynyt on vesijuoksuallas niin syvä ettei sinne uimataidottomana kannata mennä. Kesällä myös noukkivat uimataidottomia maauimalan altaasta pois kun tulivat sinne sekaan vesijuoksuvöiden kanssa.
Suosittelen aikuisten uimakurssia niin voisit aloittaa vesijuoksun. On kiva harrastus. :)
Joissakin uimahalleissa on monitoimiallas, jossa voi tehdä vesijumppaa. Niin ja opettele uimaan.
Minä vesijumppaan ja kävelen ilman vyötä matalassa päässä eikä kukaan ole koskaan kieltänyt. On tilaakin paljon enempi kun vieressä ei ole ketään juoruamassa. Osaan uidakin mutta sitä teen taas uintiradalla.
Kyllä minä kävin uimataidottomana vesijuoksemassa vaikka allas oli jotain 2 m syvä. Vyöhän pitää pinnalla.
Yritin itsemurhaa hukuttautumalla kaksi vuotta sitten. Ei kiinnosta uimataito, mutta jos matalissa altaissa sais kävellä rauhassa niin voisin painon pudotuksen tueksi sitä alkaa harrastaa.
Se vyö kelluttaa