Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksoin 45 euroa homeisesta vaatepaketista

Vierailija
19.09.2020 |

Eikö myyjän pitäisi varoittaa vaatteissa olevasta hajusta? Meitä homeelle reagoivia on kuitenkin aika paljon eikä hajua meinaa saada millään pois. Miten kysyä jatkossa myyjiltä etukäteen, onko vaatteissa homeongelmaa (kysyttekö?)? Aihe tuntuu vähän tabulta.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokralla asujille uskaltaa sanoa, omistusasunnossa asuville ei.

Onkohan oikeasti niin, ettei omistusasuja halua tietää homeongelmsta? Voipi jossain vaiheessa tulla terveyshaittoja. Eli vähän sellainen rahat vai terveys -tilanne.

Vierailija
22/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy nyt vain siltä myyjältä suoraan tai kärsi tappio nahoissasi kuin mies ja ole hiljaa. Jotenkin kieroa pelätä sanoa asianosaiselle, mutta täällä sitten avautua asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää: Ostaa sika säkissä.

Tyhmyyden huippu: Ostaa käytetty sika säkissä.

Home ei lähde millään.

Vierailija
24/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy nyt vain siltä myyjältä suoraan tai kärsi tappio nahoissasi kuin mies ja ole hiljaa. Jotenkin kieroa pelätä sanoa asianosaiselle, mutta täällä sitten avautua asiasta.

Vähän narrasin tuossa aloituksessa eli en ihan tarkkaa hintaa laittanut, ettei tule just fiilistä, että puhun tietystä tapauksesta julkisesti. Haluan puhua yleisellä tasolla enkä tästä yhdestä myyjästä.

t. ap

Vierailija
25/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että he tietää että vatteet haisevat homeelle. Eihän homeessa elävä sitä usein itse haista.

Itse sain kerran niin tupakanhajuisen vaatteen, että oli selvästi poltettu sisällä ja varmaan vaatetta pakatessa puhalleltu sinne pakettiin. Hyi yök.

Tupakanhajustakin voisi varoittaa. Itse kans törmännyt tähänkin ongelmaan (eikä siis mikään vieno lemahdus). Sai taas pestä monta kertaa mutta sain pelastettua käyttöön.

t. ap

Vierailija
26/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta livekirppiksiltä mieluummin. Jos asia on ongelma, niin siitä kannattaa sanoa asianosaiselle suoraan. Täällä jupiseminen ei korjaa mainittua epäkohtaa.

Vierailija
27/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka ottaa riskin, niin se myös kantakoon riskin. Itse en osta ikinä nettikirppiksiltä ikinä, enkä muutenkaan kirppiksiltä. Ostan vain vähän vaatteita, mutta uusina mieluummin. Mieluummin minimalistinen tyyli kuin läjä jotain vanhaa haisevaa muiden tekstiilijätettä.

Vierailija
28/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta livekirppiksiltä mieluummin. Jos asia on ongelma, niin siitä kannattaa sanoa asianosaiselle suoraan. Täällä jupiseminen ei korjaa mainittua epäkohtaa.

Täällä käy aika moni palstailemassa (en ihan yksikseni jupise) niin voisi herätellä huomaamaan, että osalle ihmisistä home on jopa pahempi allergeeni kuin esim. koira. Eli jos vaatteissa on vahva vanhan talon tuoksu, niin siitä olisi hyvä mainita ilmoituksessa (kuten esim karvaisesta lemmikistä).

t.ap

Vierailija
29/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä kukaan ei tietoisesti laita homeisia vaatteita kuitenkaan. Saisit rahasi ehkä takaisin, jos vain palautat paketin. Huoh.

Vierailija
30/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan kysyä, mikä se voimakas hajunvaatteiissa on? Ei tarvi mainita hometaloja. Puhut vaan että vaatteet haisee voimakkaasti ummehtuneelle tms.

Vierailija
31/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hometalon asukit yleensä turtuvat siihen hajuun ja heillä ei ole käsitystä siitä, että asuvat haisevassa talossa ja haisevat siltä myös itse. Kaikki eivät myöskään pysty haistamaan homeen hajua. Monelle vasta terveysongelmat tai talossa muusta syystä tehtävä remontti paljastaa homeongelman.

Olen joskus törmännyt lasten parissa työskentelevään ihmiseen, joka kertoi, että haistaa, ketkä lapset asuvat hometalossa (ei tietenkään yksilöinyt tuota kommenttia enempää). Mutta ettei voi mainita perheille asiasta. Tulisiko etenkin lapsiperheille kuitenkin mainita asiasta (jos ovat esim. oudon usein pahassa infektiokierteessä)? Onko lapsiperheen ok asua hometalossa (lastensuojelullinenkin näkökohta)?

Eli onko meitä tampioita,  jotka emme uskalla mainita homeen hajusta itse asiassa paljonkin? 

t. ap

On. Vaikea asia ottaa puheeksi. Itse haistan kaupassa käydessä muiden asiakkaiden hajusta, että asuvatko hometalossa. Menepä siinä koputtamaan olkapäälle ja kysymään, että hei, minä vanha homekoira haistan, että asut hometalossa, tiedätkö sinä sitä? Haistan sen hajun myös työpaikkani asiakkaista. Ei sitä oikein tiedä, että mitä pitäisi sanoa vai onko sitä vaan hiljaa, kun se on paljon helpompaa.

Vaikeneminen tuntuu tosiaan helpommalta vaikka siitä tulee pieni morkkis. Entä jos hometalon asukkaat sairastuvat vakavasti tms. Toisaalta tiedon vastaanottajan reaktio pelottaa. Ihmiset suhtautuvat huonoihin uutisiin yleensä huonosti.

Esim. kaverin lasta kiusasi raa'asti yhden kiusaamista kovaan ääneen vastustavan äidin lapsi. Tuo äiti ei todellakaan suhtautunut tilanteeseen rakentavasti vaan seurauksena oli kunnon kakkamyrsky. Kiusattu lapsi joutui vaihtamaan koulua ja kiusaajan äiti jatkaa julkista jeesustelua kiusaamisen tuhovoimista.

Vierailija
32/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole aloittajakaan ihan penalin terävin kynä...

Vierailija
33/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hometalon asukit yleensä turtuvat siihen hajuun ja heillä ei ole käsitystä siitä, että asuvat haisevassa talossa ja haisevat siltä myös itse. Kaikki eivät myöskään pysty haistamaan homeen hajua. Monelle vasta terveysongelmat tai talossa muusta syystä tehtävä remontti paljastaa homeongelman.

Olen joskus törmännyt lasten parissa työskentelevään ihmiseen, joka kertoi, että haistaa, ketkä lapset asuvat hometalossa (ei tietenkään yksilöinyt tuota kommenttia enempää). Mutta ettei voi mainita perheille asiasta. Tulisiko etenkin lapsiperheille kuitenkin mainita asiasta (jos ovat esim. oudon usein pahassa infektiokierteessä)? Onko lapsiperheen ok asua hometalossa (lastensuojelullinenkin näkökohta)?

Eli onko meitä tampioita,  jotka emme uskalla mainita homeen hajusta itse asiassa paljonkin? 

t. ap

On. Vaikea asia ottaa puheeksi. Itse haistan kaupassa käydessä muiden asiakkaiden hajusta, että asuvatko hometalossa. Menepä siinä koputtamaan olkapäälle ja kysymään, että hei, minä vanha homekoira haistan, että asut hometalossa, tiedätkö sinä sitä? Haistan sen hajun myös työpaikkani asiakkaista. Ei sitä oikein tiedä, että mitä pitäisi sanoa vai onko sitä vaan hiljaa, kun se on paljon helpompaa.

Vaikeneminen tuntuu tosiaan helpommalta vaikka siitä tulee pieni morkkis. Entä jos hometalon asukkaat sairastuvat vakavasti tms. Toisaalta tiedon vastaanottajan reaktio pelottaa. Ihmiset suhtautuvat huonoihin uutisiin yleensä huonosti.

Esim. kaverin lasta kiusasi raa'asti yhden kiusaamista kovaan ääneen vastustavan äidin lapsi. Tuo äiti ei todellakaan suhtautunut tilanteeseen rakentavasti vaan seurauksena oli kunnon kakkamyrsky. Kiusattu lapsi joutui vaihtamaan koulua ja kiusaajan äiti jatkaa julkista jeesustelua kiusaamisen tuhovoimista.

Aika kaukaa haettu passiivis-aggressiivinen selittely. Yksittäisistä kärpäsistä ei kannata tehdä härkäsiä mutkistamalla asioita. Jos pelottaa, niin ei kannata ostaa mitään nettikirppiksiltä tai sitten pitää kärsiä riskinoton seuraukset. Monesti suora kysymys asianosaiselta on helpompi juttu kuin joku kiero vääntäminen ja kyseleminen pikkuasioista ympäri nettiä.

Vierailija
34/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotiasujakin ottaisi mielellään tiedon hometalosta vastaan, jos ovat äskettäin ostaneet talon. Voisivat saada hinnan alennusta tai kaupan purkua tai muuta sovittua myyjän kanssa.

Vierailija
35/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että iso osa ihmisistä tottuu hajuihin. Ei tupakoitsija välttämättä huomaa haisevansa tupakalle, parfyymeja käyttävä hajuvedelle jne jne. Sama varmaan erilaisten muitten hajujen kanssa. Ei hometalossa asuva välttämättä erota mitään poikkeavaa hajua. En usko että iso osa myyjistä myisi tarkoituksella homekamaa