Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksoin 45 euroa homeisesta vaatepaketista

Vierailija
19.09.2020 |

Eikö myyjän pitäisi varoittaa vaatteissa olevasta hajusta? Meitä homeelle reagoivia on kuitenkin aika paljon eikä hajua meinaa saada millään pois. Miten kysyä jatkossa myyjiltä etukäteen, onko vaatteissa homeongelmaa (kysyttekö?)? Aihe tuntuu vähän tabulta.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ostamatta vaatepaketteja netistä, niin säästyt homeelta.

Vierailija
2/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää tietää riskit kun ostat käytettynä. Ennemmin ostaisin jostain kirpparilta missä voin nähdä tuotteen ennen ostopäätöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No monestikko olet pessyt nämä vaatteet?

Vierailija
4/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mutta mailma pelastuu kun et osta muutaman euron uusia vaatteita. peset ja viikkaat myyt taas seuraavalle uhrille. logistiikka kuljettelee paska pakettia ympäri ämpäri ainoa joka voittaa ja öljyä kuluu

Vierailija
5/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi se, tietääkö myyjä myyvänsä homeista tavaraa vai onko hajulle ns. sokeutunut. Uskaltaisiko joku anonyymisti tunnustaa myyvänsä homeelle haisevia vaatteita?

Ja haluaako hometalossa asuva tietää asuvansa hometalossa? Jotenkin en henno sanoa homevaatteiden myyjille mitään. Eli otan tappiot takkiini mutta ilmiö kiinnosta, kun ei ollut ensimmäinen kerta.

t. ap

Vierailija
6/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kysyn aina ostaessa, että onko säilytetty ulkovarastossa tai tiukasti muoviin pakattuna, onko altistunut kosteudelle, onko lemmikkieläimiä, onko pesty hajustetulla pesuaineella.

Vierailija
7/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liuotin ensin vuorokauden etikkaliuoksessa ja sitten pesin kaksi kertaa kuudessakympissä -> ei lähtenyt haju. Pesin vielä 90 asteessa. Sitten pesin 60 asteessa tuoksuvan huuhteluaineen kera. Haisi entistä pahemmalle. 

Mutta pesin sitten vielä kerran ja sitten ei luojan kiitos enää haissut. 

t. ap

Vierailija
8/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen kanta siis taitaa olla, että homeelle haisevia vaatteita on ihan ok myydä. 

t. ap

Vierailija
9/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi se, tietääkö myyjä myyvänsä homeista tavaraa vai onko hajulle ns. sokeutunut. Uskaltaisiko joku anonyymisti tunnustaa myyvänsä homeelle haisevia vaatteita?

Ja haluaako hometalossa asuva tietää asuvansa hometalossa? Jotenkin en henno sanoa homevaatteiden myyjille mitään. Eli otan tappiot takkiini mutta ilmiö kiinnosta, kun ei ollut ensimmäinen kerta.

t. ap

No mitä sä sitä meiltä kysyt, tampio? Kysy siltä myyjältä. Tsiisus sentään 🙄

Vierailija
10/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleinen kanta siis taitaa olla, että homeelle haisevia vaatteita on ihan ok myydä. 

t. ap

Ei ollut sulle eka kerta kun ostat homeisia vaatepaketteja, mutta ostat niitä lisää? Selvä. Siinähän ostat.

Vierailija
11/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette vaan osta kaupasta? Ällöttäisi tuntemattomien ihmisten päällä olleet vaatteet.

Vierailija
12/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ap

No mitä sä sitä meiltä kysyt, tampio? Kysy siltä myyjältä. Tsiisus sentään 🙄

No jos se hometalon asukki romahtaa siihen paikkaan, jos ei ole tiennyt asuvansa hometalossa. Voipi tulla aikamoista kakkaa niskaan viestintuojalle. Anonyymina helpompi kysyä ja vastata.

t. ap

Vierailija
13/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamme kaiken alkkareita ja sukkia lukuunottamatta käytettynä. Ihan ekologisista syistä. Se vaan ihmetyttää, kun usein myynti-ilmoituksessa mainitaan, ettei ole lemmikkejä mutta unohdetaan, että moni on myös homeelle allerginen. Itse saan astmaoireita. Kerran näin ilmon, jossa mainittiin vanhan talon tuoksusta. Nostan hattua sille myyjälle.

t. ap

Vierailija
14/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeitiöt kuolevat 60 asteessa ja kuumemmassa kyllä, mutta vaatii tässäkin lämpötilassa vähintään tunnin, mieluummin enemmän. Hometaloissa asuvat eivät tyypillisesti itse haista hajua, muuten kuin esim. useamman päivän matkoilta tullessaan saattavat sen haistaa. Olen itse asunut hometalossa, ja tästä syystä en osta mattoja, tekstiilihuonekaluja (esim. sohvat, patjat jne.). käytettyinä. Vaatteita ostan kirpparilta, mutta otan käyttöön tuon ns. homekäsittelyn kautta aina, kaikki homeet kun eivät haise. Jos tekstiili ei kestä noin kuumaa pesua ja haluan silti ostaa sen, laitan saunaan yli 60 asteeseen noin 1,5 tunniksi > sitten pesu.

Vierailija
15/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hometalon asukit yleensä turtuvat siihen hajuun ja heillä ei ole käsitystä siitä, että asuvat haisevassa talossa ja haisevat siltä myös itse. Kaikki eivät myöskään pysty haistamaan homeen hajua. Monelle vasta terveysongelmat tai talossa muusta syystä tehtävä remontti paljastaa homeongelman.

Vierailija
16/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homeitiöt kuolevat 60 asteessa ja kuumemmassa kyllä, mutta vaatii tässäkin lämpötilassa vähintään tunnin, mieluummin enemmän. Hometaloissa asuvat eivät tyypillisesti itse haista hajua, muuten kuin esim. useamman päivän matkoilta tullessaan saattavat sen haistaa. Olen itse asunut hometalossa, ja tästä syystä en osta mattoja, tekstiilihuonekaluja (esim. sohvat, patjat jne.). käytettyinä. Vaatteita ostan kirpparilta, mutta otan käyttöön tuon ns. homekäsittelyn kautta aina, kaikki homeet kun eivät haise. Jos tekstiili ei kestä noin kuumaa pesua ja haluan silti ostaa sen, laitan saunaan yli 60 asteeseen noin 1,5 tunniksi > sitten pesu.

Kiitos asiallisista neuvoista! 

t. ap

Vierailija
17/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hometalon asukit yleensä turtuvat siihen hajuun ja heillä ei ole käsitystä siitä, että asuvat haisevassa talossa ja haisevat siltä myös itse. Kaikki eivät myöskään pysty haistamaan homeen hajua. Monelle vasta terveysongelmat tai talossa muusta syystä tehtävä remontti paljastaa homeongelman.

Olen joskus törmännyt lasten parissa työskentelevään ihmiseen, joka kertoi, että haistaa, ketkä lapset asuvat hometalossa (ei tietenkään yksilöinyt tuota kommenttia enempää). Mutta ettei voi mainita perheille asiasta. Tulisiko etenkin lapsiperheille kuitenkin mainita asiasta (jos ovat esim. oudon usein pahassa infektiokierteessä)? Onko lapsiperheen ok asua hometalossa (lastensuojelullinenkin näkökohta)?

Eli onko meitä tampioita,  jotka emme uskalla mainita homeen hajusta itse asiassa paljonkin? 

t. ap

Vierailija
18/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla asujille uskaltaa sanoa, omistusasunnossa asuville ei.

Vierailija
19/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus törmännyt lasten parissa työskentelevään ihmiseen, joka kertoi, että haistaa, ketkä lapset asuvat hometalossa (ei tietenkään yksilöinyt tuota kommenttia enempää). Mutta ettei voi mainita perheille asiasta. Tulisiko etenkin lapsiperheille kuitenkin mainita asiasta (jos ovat esim. oudon usein pahassa infektiokierteessä)? Onko lapsiperheen ok asua hometalossa (lastensuojelullinenkin näkökohta)?

Eli onko meitä tampioita,  jotka emme uskalla mainita homeen hajusta itse asiassa paljonkin? 

t. ap

On. Vaikea asia ottaa puheeksi. Itse haistan kaupassa käydessä muiden asiakkaiden hajusta, että asuvatko hometalossa. Menepä siinä koputtamaan olkapäälle ja kysymään, että hei, minä vanha homekoira haistan, että asut hometalossa, tiedätkö sinä sitä? Haistan sen hajun myös työpaikkani asiakkaista. Ei sitä oikein tiedä, että mitä pitäisi sanoa vai onko sitä vaan hiljaa, kun se on paljon helpompaa.

Vierailija
20/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että he tietää että vatteet haisevat homeelle. Eihän homeessa elävä sitä usein itse haista.

Itse sain kerran niin tupakanhajuisen vaatteen, että oli selvästi poltettu sisällä ja varmaan vaatetta pakatessa puhalleltu sinne pakettiin. Hyi yök.