Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksi ahdistaa

Vierailija
19.09.2020 |

Olen 21v nainen ja nykyistä parisuhdetta takana 2 vuotta. Kun tapailin ensimmäistä kertaa nykyistä poikaystävääni, niin näimme aina viikonloppuisin. Eli harrastimme myös seksiä joka kerta. Myös suhteen alussa. Ensimmäisen vuoden aikana ahdistus seksiin kasvoi, koska en enään halunnut seksiä joka ikinen kerta kun hänet näin ja stressasin seuraavaa tapaamistamme. Rakastimme silti toisiamme paljon. Jos minulle tuli vaikka menkat, niin poikaystävä suuttui jos niiden takia halusin pitää taukoa seksissä (se oli minulle kyllä aina helpotus tauko). Muutenkin jos kieltäydyin hän suuttui. Joten kokeilin kertoa hänelle "ajoissa" että en haluaisi seksiä, mutta siitäkin hän suuttui. (Ymmärrän häntä)

Ymmärrän kyllä että hänelle seksi on paljon tärkeämpää, mutta aina kun hän suuttui tästä, ahdistus vaan kasvoi ja kerroin etten pystyisi jatkaa näin, joten erosimme. Palasimme kuitenkin takaisin yhteen n. 3kk jälkeen, koska poikaystävä kertoi "oppivansa läksynsä" minun seksin suhteen ja hän sanoi olevansa valmis kanssani suhteeseen vaikken seksistä pitäisi yhtä paljon kuin hän. Enään hän ei suuttunut jos kieltäydyin tai jos minulla oli menkat, mutta kerran yöllä nukkuessani, heräsin kun hänellä oli käsi housuissani ja monesti piti sanoa että lopettaa nylkyttämisen. Tästä jäi taas tosi isot ahdistukset.. Tämän jälkeen hän oli tosi järkyttynyt ja pahoillaan.

Tuosta hetkestä on nyt varmaa n. vuosi ja olemme nyt asuneet yhdessä 2020 kesästä asti. Harrastamme seksiä varmaan 1-3 kertaa kuussa, joskus enemmänkin, mutta en edelleen lämpene seksille niinkuin suhteen alussa. Riitaa seksistä ei ole ollut kuitenkaan enään ollenkaan koska poikaystävä tuntuu ymmärtävän minua paremmin kuin ennen. Mutta joskus tuntuu että en tykkää edes siitä että hän vaeltelee paljaana kämpässä tai jos nään hänen tavaransa.

Haluaisin nauttia seksistä mutta minua ei melkein koskaan kiihota ja silloin kun seksiä on, niin se sattuu (johtunee varmasti pitkistä väleistä seksissä). Minulla ei vaan tunnu olevan tarvetta sille mutta kyllä minä siihen suostun poikaystävän mieliksi kun pystyn. En vain tiedä mitä tekisin tämän ahdistuksen kanssa, siitä on niin vaikea puhua poikaystävälle kun pitäisi noita vanhoja ahdistuksia tuoda taas esille näin yhtäkkiä, joista hän on kuitenkin oppinut ihan omasta tahdosta. Olen sanonut tuskissani että jos hän ei pysty olla kanssani alhaisen libidonin takia niin ymmärtäisin häntä, koska en koe että olisin ihan "normaali tallaaja" tämän kanssa. Hän kuitenkin sanoo aina että ei haluaisi olla kenenkään muun kanssa ja siksi uskon meidän parisuhteeseen. Rakastamme toisiamme yhä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensinnä: tuo ajatus, että seksi sattuisi pitkän tauon takia, on väärä. Se sattuu jostain muusta syystä. Ehkä psyykkisestä, ehkä fyysisestä, tai ehkä niiden yhdistelmästä.

Sen perusteella, mitä kerrot, te olette yrittäneet ratkaista asiaa puhumalla. Siitä onkin ollut osittain apua. Se ei ole kuitenkaan täysin poistanut ahdistustasi. Nyt suosittelen, että hakeutuisit seksuaaliterapeutille. Ei parisuhdeterapiaan, koska olen kuullut, että monilla parisuhdeterapeuteilla on varsin erikoisia seksineuvoja, vaan seksuaaliterapeutille.

Vierailija
2/14 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samalla tavalla käyttäytyvä mies. Meillä oli 1krt/ vkossa seksiä. Joskus 2. Mikään ei riittänyt. Minua alkoi ahfistaa koko suhde. Erosimme 4v jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, sulla ei välttämättä ole alhaista libidoa, vaan ihan pelkästään paska kumppani.

Heitä tuollainen rajojasi rikkova ällötys pihalle. Jos käytös on nyt jo tuollaista, se tulee vain pahenemaan. Seksi voi maistua ihan eri tavalla kun löydät kumppanin joka sinua kunnioittaa.

Tai sitten ei maistu ja sekin on ihan ok.

Vierailija
4/14 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaimon kanssa ollut seksiä viimeksi vuonna 1971 ja suhde kukoistaa.

Ongelmat voi ratkaista.

Vierailija
5/14 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, sulla ei välttämättä ole alhaista libidoa, vaan ihan pelkästään paska kumppani.

Heitä tuollainen rajojasi rikkova ällötys pihalle. Jos käytös on nyt jo tuollaista, se tulee vain pahenemaan. Seksi voi maistua ihan eri tavalla kun löydät kumppanin joka sinua kunnioittaa.

Tai sitten ei maistu ja sekin on ihan ok.

Sama ajatus täälläkin. Ansaitset parempaa.

Vierailija
6/14 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ajatelleet kokeilla astraalitantraseksiä?

Täysin fyysisen kehon ulkopuolista fantastista seksiä.

Vierailija
7/14 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille tulee tosta asiasta joku päivä suuri ongelma, jos sinä et käsittele asiaa nyt kunnolla. Miehesi hermostuu täydellisesti ja lähtee tai alistuu onnettomaan elämään. Huonoja kumpikin vaihtoehto.

Puhuminen on tärkeää. Mieti, miksi koet noin, mitä sille voi tehdä. Kun kumpikin tulee puoliväliin vastaan, voivat asiat loksahdella omiin uomiinsa ja elämästä tulla molemmille hyvä. Tehkää joku sopimus ja noudattakaa sitä. Esim kerta viikkoon? Kerro, että sattuu, jolloin mies ottaa sen huomioon, ostakaa liukkaria, esileikit tarpeeksi pitkiä. Ehkäisy kuntoon niin ettei se ole stressiä. Jos syöt pillereitä, pyydä joku muu ehkäisy lääkäriltä. Pillerit tekevät suuren osan naisista haluttomiksi.

Terkuin samassa jamassa aikoinaan ollut, nyt 30 vuotta onnellisessa suhteessa. Minä jouduin ottamaan lusikan kauniiseen käteen. Oli opeteltava pääsemään omasta haluttomuudesta, sillä halusin pitää mieheni. Nyt olen hyvin tyytyväinen, sillä terveillä ihmisillä parisuhde ilman seksiä on kuin metsä ilman puita.

Vierailija
8/14 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Eroa tuollaisesta miehestä. Jos siis ihan oikeasti SUUTTUU siitä, että sinulla on menkat tai et halua seksiä, niin et todellakaan halua pysyä tuollaisen kanssa suhteessa. Tässä ei ole mitään tekemistä erilaisten seksihalujen kanssa.

On onneksi maapallolla miehiä, jotka ymmärtävät asiat, kuten menkat tai sen, ettei nainen välttämättä aina halua seksiä. Suosittelen etsimään sellaisen miehen.

Minusta kuulostaa, että tuo teidän ongelma ei ole seksi vaan se, ettei mies arvosta sinua ja kuulostaa siltä, ettet sinäkään näytä itseäsi arvostavan, koska mielummin pysyt suhteessa joka ahdistaa ja saa sinut tuntemaan itsesi huonoksi, kuin että lähtisit ja löytäisit miehen, jonka kanssa sinun ei tarvitse tuntea ahdistusta ja seksikin voi kiinnostaa.

Vierailija
9/14 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä kumppani.

Mä oon aika seksihullu, mutta eksän kanssa ei kiinnostanut. Eksä just suuttui ja ryhtyi mykkäkouluun, jos menkkojen aikana kieltäydyin panemasta yms. Eipä tehnyt noiden mököttämisten jälkeen enää ollenkaan mieli kyseisen herran kanssa.

Vierailija
10/14 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkonen on ykkönen !!

Sehän vasta saattaa sattuakin, mies ei välttämättä etene siinä niin, ettei naista sattuisi. Ei kaikki kuuntele, vaikka kuinka sanoisi. Suostuin siihen miestä miellyttääkseni ja lopulta alkoi ällöttää pienikin vihjaus siihen suuntaan. Ei ollut mun juttu, välillä itkinkin anaaliseksin jälkeen, joten ei enää koskaan sitä. Nykyään arvostan itseäni enemmän. Tavallinen yhdyntä ja suuseksi eivät ahdista. Aloittajan kannattaa kuunnella itseään eikä miellyttää toista liikaa.

Vierailija
11/14 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärä kumppani.

Mä oon aika seksihullu, mutta eksän kanssa ei kiinnostanut. Eksä just suuttui ja ryhtyi mykkäkouluun, jos menkkojen aikana kieltäydyin panemasta yms. Eipä tehnyt noiden mököttämisten jälkeen enää ollenkaan mieli kyseisen herran kanssa.

Samaa mieltä tästä.

Minä olen todella seksuaalinen ja libidoni on korkea. Haluan yleensä seksiä joka päivä. Jos on aikaa, haluan monen tunninkin sessioita ja joskus en saa lainkaan tarpeekseni. Mutta minäkin olen ollut yhdessä sellaisessa suhteessa, jossa muutuin haluttomaksi, koska kumppani painosti seksiin, oli tyytymätön jos ei saanut, ja haukkui minua epäseksuaaliseksi kun en halunnut sellaista seksiä joka tuottaa minulle kipua ja epämukavuutta (esim. syväkurkkuilua). Vähitellen haluni tämän miehen kanssa loppuivat kokonaan. Eikä mikään ihme - miksi haluaisinkaan jotain sellaista, josta en itse nauti vaan päin vastoin, joudun kestämään kipua?

Yhdyntäkin voi sattua ihan vain siksi että et ole tarpeeksi kiihottunut etkä halua kumppaniasi. Vaikka siis toisenlaista, empaattista ja hellää kumppania haluaisitkin.

On hyvä että miehesi on jo muuttanut asennettaan, eikä painosta sinua enää. Silti neuvoisin kokeilemaan seksuaaliterapiaa, jossa voitte yhdessä opetella, mitä on kummankin osapuolen kannalta nautinnollinen seksi. Sinäkin ansaitset nauttia!

Vierailija
12/14 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette sovi yhteen. Jos oikeasti rakastaa puolisoaan, todennäköisesti myös haluaa seksiä hänen kanssaan.

Miehesi on turhautunut, eikä kunnioita toiveitasi. Seksi saattaa sattua, koska et nauti siitä.

Vierailija
13/14 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Haluan sanoa lisänä tuon sattumisen kanssa. Oletko käynyt gynekologilla? Myös seksi saattaa sattua silloin, jos et seksiä halua ja näin olet "kuiva" alhaalta. Tuohon auttaa kumppanin vaihto ja liukkari.

Toivottavasti asiasi paranevat. Ansaitset parempaa! 

Vierailija
14/14 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette sovi yhteen. Jos oikeasti rakastaa puolisoaan, todennäköisesti myös haluaa seksiä hänen kanssaan.

Miehesi on turhautunut, eikä kunnioita toiveitasi. Seksi saattaa sattua, koska et nauti siitä.

Jos oikeasti rakastaa puolisoaan, niin ei ala mököttämään sen takia, koska toinen ei halua tai toisella on menkat. 

En usko, että kyse olisi siitä, ettei AP välitä tai rakasta puolisoaan. Kyse on siitä, ettei AP:n miesystävä tunne samoin AP:ta kohtaan, vaan AP on tälle tarpeiden tyydyttäjä.