Kun lähdet kotipihastasi ja tulet ensimmäisiin
liikennevaloihin, niin mitä sellaista näet, mitä luulet että muut eivät näe.
Alotan: Hotelli Ilves
Kommentit (39)
Muut ei yleensä näe aamulenkkeielevää rollaattorimummoa pysähtyneenä valoihin ihan siitä syystä, että olemme molemmat liikkeellä npin 5.30 eikä muuta liikennettä välttämättä ole.
No esimerkiksi nopeusmittarini. Sitä eivät muut näe. Tietysti näen sen mittarin ennen liiikennevaloja ja niiden jälkeenkin.
Nään maatilan ja usein lehmiä pellolla. Peltoja ja metsää. Kehä III sisäpuolella.
K-kauppiaan kantamassa mainoskylttejä ulos. Melkeen joka aamu samaan aikaan on siellä :)
Vanhan herran mopsinsa kanssa aamulenkillä. He ovat jotenkin hellyyttävä parivaljakko. Molemmat harmaita ja liikkuvat hieman ontuen. Tulemme aina samaan aikaan vastakkaisille puolille liikennevaloja. Nykyiseen hymyilemme ja nyökkäämme toisillemme :) (tuntuu että koirakin nyökkää).
Kukkatalo Marittan ja Raili ja Reima Pietilän suunnitteleman kerrostaloalueen
Olen kauheasti yrittänyt miettiä mitä muut eivät näkisi, mutta ei minulla ole mitenkään parempi näkö kuin muilla ihmisillä, päinvastoin. Mutta pyöräilijänä näen puiden alla joskus sieniä ja komeita isoja käpyjä, luulen että ainakaan autoilijat eivät niitä näe.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 10:15"]
[/quote]
Ja tämä kukkatalo ja kokonainen kerrostalo jäävät sitten muilta autoilijoilta kokonaan näkemättä? Luitko vähän huolimattomasti ap:n kysymyksen?
90% varmuudella nousevan tai laskevan lentokoneen, jos en keskellä yötä aja.
Kylmaar kaikki muutkin näkee saman kuin minä. Toivottavasti ainakin sillä muutenhan tulisi kolareita.
Jaa, riippuu, kumpaan suuntaan lähtee.
Toisesta suunnasta näkyy hotelli Kivitasku ja radioaktiivisen säteilyn mittari poliisilaitoksen katolla.
Toisesta näkyy Rauhalinnan kartano ja Vanhaa Kuninkaantietä.
Bussipysäkillä hytiseviä nuoria ja muutaman liikkeen ikkunat.
Ei ole liikennevaloja koko matkalla. Ja huolestuisin kyllä jos a)näkisin sellaista mitä muut eivät näe, b)muut näkisivät sellaista mitä minä en näe.
Eiköhän aloittaja tarkoittanut, että mitä sellaista näet niissä ensimmäisissä liikennevaloissa, mitä muut eivät välttämättä näe omissa ensimmäisissä liikennevaloissaan. Eli esimerkiksi talo tai autonvalot eivät ole kovin erikoisia.
Minä näen ensimmäisissä liikennevaloissa mansikkapellon "suojapeitot" tai mitä nyt sitten ovatkaan. Niitäkin varmaan on monessa paikassa, mutta kaupunkinäkökulmasta on vähän erikoisempi maisema.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 10:18"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 10:15"]
[/quote]
Ja tämä kukkatalo ja kokonainen kerrostalo jäävät sitten muilta autoilijoilta kokonaan näkemättä? Luitko vähän huolimattomasti ap:n kysymyksen?
[/quote]
Kaikki Suomen työmatkalaiset kulkee joo Espoon kautta ja tuntee kaikkien talojen suunnittelijat.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 07:35"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 07:33"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 07:31"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 07:29"]
Tota noin... PolarElectro.
[/quote]
Paitsi, että toki tuon näkevät kaikki muutkin ohiajavat.
-16
[/quote]Missä on sellaiset liikennevalot, joista ei aja kukaan muu?
[/quote]
Samaa tuossa mietin myös kun vastasin... sillä kaikkihan näkevät samat maisemat liikennevaloissa, joten kysymys itsessään on jo vähän outo.
-16
[/quote]Ei ehkä ihan oudointa mitä täällä on kyselty...
Näen Castrenin urheilukentän. Vielä viimeviikolla ensimmäiset valot olivat "miljoonamontussa" mutta nyt on tuossakin risteyksessä valot, jee! Ei tarvitse enää pelätä kärkikolmion takaa kylkeen syöksyviä autoja.
Lähes pelkkää metsää. Pimeässä näkyy talojen valotkin metsän läpi. Kehä I vieressä asutaan, mutta sitä ei liikennevalojen luona ollessa arvaisi.