Masentuneille musiikkia
Mitä musiikkia kuuntelette masentuneina, ahdistuneina tms.?
Kuuntelen itse synkkää musiikkia, kuten:
Kuunteleeko joku valoisampaakin musiikkia, kun on masentunut olo? Mitä kuuntelette? 🌚
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan poikkeus, mutta masentuneena ahdistun hevistä. En pysty kuuntelemaan metallimusiikkia muutenkaan. Ei todellakaan tuo lämpöä synkkyyteen, ulkopuolinen olo vain kasvaa. Mielummin kuuntelen pirteää purkkapoppia, tulee keveämpi olo siitä.
Etsin valoa ihmisistä ja musiikista. Näin on ollut aina.
Saatan itkeä Nylon Beatin tahdissa.
Mä en pysty kuuntelemaan lempibändejä masentuneena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan poikkeus, mutta masentuneena ahdistun hevistä. En pysty kuuntelemaan metallimusiikkia muutenkaan. Ei todellakaan tuo lämpöä synkkyyteen, ulkopuolinen olo vain kasvaa. Mielummin kuuntelen pirteää purkkapoppia, tulee keveämpi olo siitä.
Saatan itkeä Nylon Beatin tahdissa.Mä en pysty kuuntelemaan lempibändejä masentuneena.
Niin, masentuneena ei tee mieli tehdä yhtään mitään. Jo sängystä nouseminen on ponnistus.
Muija jätti. Lapsetkin vihaa.
Korkkaan uuden oluen. 🍻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassinen musiikki, instrumentaalinen ilman sanoja. Sen vain tuntee.
Esim. Vivaldi: Neljä vuodenaikaa, Talvi.Senn muuten tunteee kokenuut psykologinen silllmä kun ihminen tekee temppujaaan ja alistaaa toista.
Kylllä nämä kylmäveriisen elämän elänyyyt ihminen tunnistaaa millointoisellla on metkut mieleessä.
Sen tuntee nahoissaan, kun toinen värähtelee eri taajuudella.
”Paljaalla”, Juha Vainio. Löytyy YouTubesta.
Masentunut ei kuuntele musiikkia. Fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatan itkeä Nylon Beatin tahdissa.Mä en pysty kuuntelemaan lempibändejä masentuneena.
Niin, masentuneena ei tee mieli tehdä yhtään mitään. Jo sängystä nouseminen on ponnistus.
Kuuntelin masentuneena kyllä musaa, en vaan halunnut yhdistää yhtä elämäni hirveimmistä ajoista johonkin huippuhyvään levyyn.
Vierailija kirjoitti:
Saatan itkeä Nylon Beatin tahdissa.
Minulla taas päinvastoin melkein ja liian iloinen musiikki ei sovi mielialaan jos oikein surullinen olo. Tämä sama tilanne ollut ihan jo nuoresta lähtien ( nuori olen vieläkin). Tosin nämä ovat aika henkilökohtaisia juttuja ja melkein päivästä kiinni mitä musiikkia itsekin kuuntelen.
Kiitos, paljon hyviä, joita en edes hoksannut ajatella, kuten klassinen musiikki <3
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Black metallia
Black metal vie mielemme matkalle läpi maailmojen joita ”normaalit” ihmiset pelkäävät. Black metal vie meidät läpi masennuksen, pimeyden, itsetietoisuuden, rakkauden ja yksinäisyyden. Black metal on paljon enemmän kuin musiikki kuten dubstep tai joku vastaava. Se vaikuttaa koko elämäämme ja elämäntapaamme. Jopa tunteisiimme. Jokainen joka sanoo, että black metal on vain huutamista ja särösähkökitaroita ei ole kuunnellut black metallia oikealla tavalla. Black metal ilmaisee tunteita. Enimmäkseen pimeitä ja kylmiä
Black metal on jonneikään jämähtäneiden aikuisten angstimusiikkia.
Minusta ei kannata liikaa ajatella, että kaikki musiikki on samanlaista jos on samaa genreä. Minusta tämäkin on hyvin hienokin biisi, vaikka onkin vähän samankaltainen. Sivusta.
INSOMNIUM - While We Sleep
Ehkä kannattaa kuunnella jotain eteeristä, jossa surumielisyys yhdistyy jollain tavoin optimistiseen pohjavireeseen. Esim.
Mä kuuntelen synkällä tuulella new classical darkwavea. Bändejä kuten: Arcana, Ordo funebris, tai Trobar de Morte.
Moni teistä kuuntelee pedon musiikkia ja miettii sitten miksi on ahdistunut. Ihmisen sielu pitää voidella Jumalaisilla soundeilla
Vierailija kirjoitti:
Mä kuuntelen synkällä tuulella new classical darkwavea. Bändejä kuten: Arcana, Ordo funebris, tai Trobar de Morte.
Eikun neoclassic siis, lol. (Sama sana se on. Vähän juonu jo.)
Itse tykkään kuunnella hyvin monenlaista hevistä rokkiin. Myös jokin vanha biisi menneisyydestä saattaa piristää. Yleensä yritän aina etsiä uutta kuunneltavaa. Jos oikein paha olla niin silloin oikeastaan vaan esim youtuben "rentoutusmusiikki" auttaa. En halua myöskään pilata jotain hyvää biisiä sillä, että muistan aina itkeneeni sen aikana ja olleeni niin ahdistunut, joten kuuntelen mieluummin sellaista musiikkia mihin ei ole niin suurta tunnesidettä jos oikein paha olla. Yksi näistä:
Sleeping At Last - Saturn https://youtu.be/dzNvk80XY9s
Vierailija kirjoitti:
Masentunut ei kuuntele musiikkia. Fakta.
Kyllä ainakin minä kuuntelen joka päivä. En paljon muuta sitten jaksa aina tehdäkään.
Zola blood. Sopivan melankolista, mutta samalla kepeää, joten ei masenna lisää. Indie elektropoppia, tajunnanvirtamaista.
Se ei oikein toimi, jos ihmiset ovat ihan eri taajuudella.