kenellä itsellä tai tutulla horton.
Kommentit (10)
Mun miehellä on diagnosoitu Hortonin päänsärky, jos sitä tarkoitat?
T
On migreenin "isoveli" eli pahempi kuin migreeni mutta "sukulaistauti".
T
On migreenin "isoveli" eli pahempi kuin migreeni mutta "sukulaistauti".
T
miten miehesi hoitaa hortoniansa? onko jakso usein? se on niin hirveetä katteltavaa...
Mun miehellä on ollut edellinen jakso vuonna 2002 avioeronsa aikaan. Me ollaan tavattu 2004, joten en onneksi ole nähnyt sairadtamista. Mies lopetti tupakan polton, jätti alkoholin ja alotti urheilun + säännöllisti elämän rytmiä. Mutta kaikkein tärkein on hänen itsensä mielestä stressittömyys. Hänellä oli tosi pahana aiemmin 2-4 jaksoa/ vuosi kestäen useita viikkoja. Lääkkeenä toimi enää vain vahvimmat piikit. On suorAstaan ihme että jaksoT jäivät pois noinkin äkillisesti ja ovat nyt olleet 10 vuotta poissa!
T
Minulla ja minä olen nainen. Eli en edes sairastuttuani kuulunut ns. kohderyhmään.
On pysynyt aisoissa noin 6 vuotta, kun perustin uuden perheen ja sain toisen lapsen. Kummallista.
Miehelleni iskee horton joskus lentäessä, esim. jos lennetään vuoriston yli ja on flunssa, ja se on kyllä ihan hirveetä katseltavaa kun mies itkee tuskissaan:( varsinkin ekan kerran kun olin sitä todistamassa niin menin ihan paniikkiin, hyvä kun en alkanut huutamaan "is there a doctor on the plane??!" Miehen mukaan tuntuu siltä kuin joku tunkisi puukkoa silmään. Horton ei ole kuitenkaan koskaan esiintynyt muuten kuin lentäessä, joten ei sitä ole mitenkään hoidettu. Toivottavasti se pysyy aisoissa tulevaisuudessakin...
Kyllä vain minulta löytyy. Mitä haluaisit tietää?
Tutulla miehellä on. Johtunee siitä että on koko ajan huonotuulinen ja polttaa pilveä ja otsa on rypyssä aina.