Mihin mennä vähäisessä terveysasiassa? tk, aikuisneuvola..?
Mihin minun kannattaisi ottaa yhteyttä? Olen siis aika nuori, ja käynyt terveysasioissa yleensä terveyskeskuksessa (angiina esim) ja työssä ollessani työterveydessä flunssan tai mahataudin vuoksi. En kovin monesti ole elämäni aikana mitään terveyspalveluita tarvinnut.
Nyt minulla on pieni, mutta kuitenkin häiritsevä vaiva: saan patteja nivustaipeisiin ja kainaloihin, nyt kainalossa avonainen "reikä". Googlettamalla epäilen hikirauhastulehdusta. En siis suoranaisesti ole kipeä, mutta haluaisin käydä "tarkistuttamassa kainaloni" :D Mutta mihin silloin otetaan yhteyttä? Soitanko terveyskeskukseen, että hei, minulla on reikä kainalossa, voiko joku vilkaista? Ihan kunnalliseen olisin menossa, en yksityiselle, olen nyt vanhempainvapaalla ja tulot pienet :)
Kommentit (5)
ok, tuntuu aika typerältä soittaa näin "pientä" asiaa, kun tiedän että siellä on valtavan ruuhkautunutta. Mutta jospa siis soitan huomenna :)
Soitat päivystävälle terveydenhoitajalle, ja kerrot mikä sulla on vaivana. Käyt näyttämässä hänelle sun ihoa, ja hän sitten päättää jatkotoimenpiteistä, mihin sut lähetetään, esim tavalliselle terveyskeskuslääkärille, joka sit saattaa lähettää sut ihotautilääkäriin, esim.
Omalle terveysasemallesi voit ottaa yhteyttä.