Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ei saa pukea väkisin?

Vierailija
13.11.2013 |

Jostain luin, ettei uhmaavaa taaperoa saisi pukea väkisin, miksi ei ja miten sitten?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on  väkivaltaa sanoo kukkahatut... kyllä minusta saa pukea väkisin, mutta älä kerro moraalinvartijoille ;)

Vierailija
2/8 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähdettiin sitten ilman vaatteita. Lapsi kainaloon ja vaatteet toiseen, alaovella uhma katosi ja totesi haluavansa pukea :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supersankari Olet! Supermama!

Vierailija
4/8 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksei saisi? Mun lapsi on nyt 1v ja varmaan joka päivä tähän asti olen pukenut enemmän tai vähemmän väkisin. Lapsi jostain syystä inhoaa pukemista, ennen aina kiljui naama punaisena, nykyään konttaa karkuun. Koko päivähän siinä menisi jos odottaisin, milloin arvon neiti suostu puettavaksi. Tietyt asiat vaan tehdään riippumatta lapsen halusta.

Vierailija
5/8 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tosiaan miksi joku sanoi ettei saisi. 

Vierailija
6/8 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 21:41"]

Jostain luin, ettei uhmaavaa taaperoa saisi pukea väkisin, miksi ei ja miten sitten?

[/quote]

No kukkahattujen fantasialandiassa perheessä on vain yksi ihana pikku despootti, jonka jokaista mielen oikkua vanhemmat ovat valmiita kunnioittamaan ja keskustelemaan loputtomasti ihanasti lapsen tasolla siitä, mitä kaikkea lapsi haluaisi, että suostuisi nyt laittamaan sukan jalkaansa...

Tosielämässä perheessä on useampia lapsia ja neuvolassa/pk:ssa/työpaikalla/muskarissa / missä ikinä se tietty aika jolloin siellä pitää olla, ja silloin ne vaatteet menee päälle itse puettuna tai sitten äiteen avustuksella.

Vierailija
7/8 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olis tarttenu käydä töissä sitten... Bussi meni 7:10 ja jos ei pysäkillä silloin ollut ei tarvinnut mennä töihin. Lapsi ei vapaaehtoisestipukenut vaan ihan piti väkisin pukea ja vielä rajustikin, itse haarallaan kiukkuavan lapsen päällä. Muuten ei olis ollut rahaa ostaa ruokaa ja tarjota kotia lapselle.

Vierailija
8/8 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai joskus pitää pukea väkisin jos homma ei muuten eten. Mutta pitää myös osata vähän enemmän, jos on pukemisen kohdetta öbauttiarallaa metrin pitempi ja 30 vuotta vanhempi. Ennakoimalla, huijaamalla ja noin miljoonalla muullakin keinolla voi saada vaatteet päälle niin ettei jokainen siirtymätilanne vaadi sitä että lasta ahdistaa.

Minä olen pukenut väkisin, mut elämä on sata kertaa helpompaa ja hauskempaa, kun olen pikkuhiljaa jokaisen lapsen kohdalla oppinut, miten juuri tämän lapsen kanssa homman saa toimimaan helpomminkin. Pukemistilanne on tärkeä vuorovaikutustilanne kuitenkin, koska usein siinä samalla opetellaan käsittelemään niitä tunteita, mitä esimerkiksi päiväkotiin lähteminen, tai ylipäänsä lähteminen lapsessa herättää. Tai miltä lapsesta tuntuu kun on juuri herännyt ja heti kiskotaan pyjamaa pois päältä jne. Äidillekin tekee hyvää istua alas ja miettiä, että mitä tässä oikein tapahtuu ja millaisen mallin itse antaa ristiriitatilanteiden käsittelyssä. Aina se ei onnistu, mut jos edes joskus.