Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan siskon lapsille tulee ostaa lahjoja?

Vierailija
18.09.2020 |

Miten olette toimineet? Parikymppiset lapset eivät pidä yhtään yhteyttä, siskokin harvemmin. En edes tiedä missä lapset asuvat ja välttämättä, että mitä tekevätkään.

Kuinka pitkään olette ylipäänsä ostaneet sisarusten lapsille synttäri- ja joululahjoja? Itse saan siskolta aina joulukortin ja synttärionnitelun WhatsAppilla

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sun oma asia.

Vierailija
2/25 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 asti on muistettu. Ja valmistumiset myöhemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat synttärionnittelut whatsapille, eiköhän riitä

Vierailija
4/25 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon muistanut rippikouluikään asti. Sen jälkeen ainoastaan valmistujais-, kihla- tai hääjuhlaan olen hankkinut lahjan.

Tämäkin lahjojen hankkiminen rippikouluikään asti on ollut turhauttavaa, ihanaa, kun saa lopettaa.

Vierailija
5/25 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut synttäri lahjoja enkä joululahjoja koska olen lapseton vähä varainen ja olisin konkurssissa eikä heidän tarvitse vastaavasti ostaa lahjoja lapsilleni. Sellaiset rippi juhlat, häät, ristiäiset ja valmistujaiset olen muistanut jos on oikein juhlat pidetty. 

Olen samaa mieltä että ala laittamaan onnittelut WhatsAppilla  ja osallistuu vain isompiin elämän käännekohtien juhliin mutta älä ala joulupukiksi, ei se ole mikään lapsettomien virka. 

Vierailija
6/25 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomien elämä kalliimpaa eikä mitään ilmaisia etuja. Hyvä kun selviytyy omista laskuista, lääkekuluista ja terveyden hoitoon menisi enemmän mitä on varaa. Älkää tuhlatko lahjoihin vaan ostakaa itsellenne jotain hemmottelua. Jos lapseton lähettelee lahjoja niin heidänkin pitäisi muistaa vastaavasti vaikka lahjakortilla. En kehtaisi vain laittaa kiitos viestiä. 

Vierailija
7/25 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton ihminen, sisaruksilla lapsia yhteensä 7kpl. Aika monta tonnia tuli pistettyä lahjoihin aikoinaan, yritin pitää yhteyttä, mutta en saanut edes sitä WhatsAppia. Jossain kohtaa sitten alkoi kyllästyttää ja lopetin kylmästi lahjojen ostamisen. Ostan silläkin rahalla jouluisin itselleni jotain tai sitten ihan maksan laskuja.

Vierailija
8/25 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta jo lahjojen antaminen. Tuon ikäiset nuoret viis välittää sun lahjoista, paitsi raha kelpaa. Nauti itse rajoistasi. Palkitse itseäsi.

Vierailija
9/25 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut ikinä yhtään lahjaa siskon enkä veljen lapsille. Miksi ihmeessä ostaisin?

Vierailija
10/25 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaan 40 kymppisillekin mutta pidetäänkin tiiviisti yhteyttä.Ihan oma asia kauako ostaa.Jos ette pidä edes yhteyttä niin jättäisin ostamatta...Ihan pienillekin...

Vierailija
11/25 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppiset ei ole mitään lapsia. Miksi kukaan aikuisille pennuille mitään ostaisi jotka ei pidä edes yhteyttä.

Vierailija
12/25 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitkin nykyään vaan lahja7raha-automaatteja.

Vierailija
13/25 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa suvussa lahjoja annettiin sisarusten lapsille vain, jos mentiin synttäreille. Eli käytännössä vain lähellä asuville. Jossain vaiheessa (ehkä n. 12-vuotiaana) sukulaissynttärit loppuivat ja sitten annettiin rippilahja ja ylioppilaslahja. That’s it.

Vierailija
14/25 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin viidelle lapsenlapselle, että 18 vuoden jälkeen ei lahjoja ei tule. Omat rahat täytyy riittää. Mutta yksi asia jonka teen jouluksi. Kaikille ostetaan nukkumatyyny. Hyvä uni on tärkeintä. Jaksaa opiskell ja tehdä tötä..Ovat tyytyväisiä ja menestyneitä nuoria.

Vierailija
15/25 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut lahjoja, jos on kutsuttu synttäreille, satunnaisesti muulloinkin, jos itsestä on siltä tuntunut ja on sopivasti nähty synttäreiden lähiaikoina. Isommille lapsille lahja on pieni seteli kortin välissä. Omasta halusta olen lahjoja antanut, se on mukavaa. Ikinä ei ole ollut tunnetta, että synttäreille olisi kutsuttu vain lahjojen takia. Joululahjoja en osta sisarusten lapsille erikseen, vaan koko perheelle yhteinen lahjakassi, jossa voi olla vaikka herkkuja, saunatarvikkeita yms. Siis niille, joiden kanssa nähdään usein ja käydään vuoroin synttäreillä yms. Kauempana asuville riittää kortti.

Miten ap edes voi antaa siskon lapsille lahjoja, jos ei ikinä näe heitä eikä tiedä osoitteita?

Vierailija
16/25 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiaaksi, mutta kummilapsille ollaan ostettu lahjoja sen jälkeenkin erityistilaisuuksissa, kuten valmistuijaislahja ym.

Vierailija
17/25 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille ei kelpaa halvat lahjat eikä ne arvosta mitään. Ihan rahan tuhlausta ostella halpoja lahjoja ja harvoilla on niin paljon rahaa ettei tunnu budjetissa, no siinä tapauksessa ymmärrän lahjojen ostamisen jos on ylimääräistä pötäkkää eikä omista tarpeista tarvitse tinkiä. Mikäs siinä tapauksessa olisi alkaa joulupukiksi ja jakaisin minäkin jos olisi enemmän mitä menee omiin tarpeisiin. Vanhemmilleni oli sanottu ettei tarvitse ostaa mitään halpaa rihkamaa muuta kuin rahana lahjat, kiitos. Kun pienellä eläkkeellä ei mitään kalliita lahjoja ostella. Äitini sanoi että pitäisi viedä säkillinen rahaa. Aika törkeetä. Olisivat sanoneet ettei tarvita nyt mitään lahjoja. 

Vierailija
18/25 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap edes voi antaa siskon lapsille lahjoja, jos ei ikinä näe heitä eikä tiedä osoitteita?[/quote]

Jos ne välitetään jonkun välikäden kautta :) Mutta joillain lapsettomilla on jokin pakkomielle niitä lahjoja lähetellä tai tiukkassa oleva uskomus että heidän velvollisuus on se. Mun ystävä opiskeli uuteen ammattiin ja oli totuttanut sisarusten lapset lahjoihin ja hän suri kun rahat pieneni ja lahjavaatimukset, toiveet vain kallenivat että hän on kohta konkursissa eikä kehdannut sanoa että nyt on raha tilanne se että ei riitä rahat lahjoihin. 

Vierailija
19/25 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippikouluun asti. Miehen sisko ei muista kuin ainoastaan kummilastaan, eli yhtä lasta neljästä veljien lapsista.

Vierailija
20/25 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tilanne, jossa minä olen veljeni 17 vuotiaan pojan kummi ja veljeni on meidän 17 vuotiaan tyttären kummi. Lopetin siinä vaiheessa veljenpojalle rahakuoren antamisen, kun sieltä suuntaa ei tullut meidän tyttärelle enää mitään.

Tavallaan olisin voinut ihan mielelläänkin antaa kummipojalle rahaa vastaisuudessakin, koska ei se nyt niin iso juttu minulle ollut, mutta kun edes kiitosta ei tullut takaisin, niin päätin mielummin antaa sen rahan tyttärelleni. Veljenpojalla on myös aina tarvetta rahaan, sillä hänellä raha vain katoaa käsistä "jonnekin". Joku 50e ei ole mitään enää sen jälkeen, kun siitä on maksanut vaikka burgerkingin ateria. Sen jälkeen raha on vain halua taskun pohjalla, ei lahja kummitädiltä.

Katsoisin siis vastavuoroisuutta aika paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän