Ekaa kertaa mun saldo ylitti 10 000 euron!
Pienipalkkaisen ja työttömyyttäkin kokeneena osaan todellakin arvostaa tätä pientä säästöä, jonka olen ihan omilla tarkan euron valinnoillani onnistunut saamaan. Monelle summa varmaan ihan mitätön, mutta mulle ihan tosi tärkeä, varsinkin kun joidenkin kk päästä saatan taas joutua työttömäksi. Haluan kannustaa kaikkia säästämään, ihan pienilläkin valinnoilla voi vaikuttaa, hintavertailu ruokaostoksissa, harkinta uusien vaatteiden ostamisessa, ja ihan sekin, että käyttää ensin kaikki kotona olevat saippuat, pesuaineet, rasvat, sampoot, kynttilät, servetit, paperit yms loppuun ennen kuin ostaa uutta lisää, kannattaa. Olen voinut hankkia kaiken mitä tarvitsen, joten ei tässä säästämisessä ole ollut kyse mistään huippupihiydestä, vaan tarkasta kulutuksesta ja harkinnasta.
Kommentit (30)
Ap vielä kommentoi, kun tässä meni aika rahastoja koskevaksi, että mulla ei omia kokemuksia mistään rahastoista, mutta lähipiirissä joillakin aika huonoja kokemuksia. Jotenkin olen vaan aika varovainen, pidän nyt tavis tilillä, ja olen siihen ihan tyytyväinen.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 15:04"]
ap puhuu täyttä paskaa. Jollain muutaman kuukauden työssäkäynnillä per vuosi on ihan mahdoton säästää tuollaisia summia.
Tai sitten olet sinkku, joka käy syömässä kotona ja elää muutenkin vanhempien siivellä
[/quote]
278 e/kk, ei se miltään paskapuheelta kuulosta.
#1: Fact. Nearly 50% of all American workers have less than $10k saved for retirement.
#2: Damn. That wouldn't cover a ski weekend.
-GS elevator
Ihanaa kun on kerrankin positiivinen aloitus eikä aina narinaa!
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 22:18"]
Ap vielä kommentoi, kun tässä meni aika rahastoja koskevaksi, että mulla ei omia kokemuksia mistään rahastoista, mutta lähipiirissä joillakin aika huonoja kokemuksia. Jotenkin olen vaan aika varovainen, pidän nyt tavis tilillä, ja olen siihen ihan tyytyväinen.
[/quote]
Tiesitkö, että rahojen makuuttaminen tavallisella pankkitilillä vähentää sinun tulevaa ostovoimaasi? Sen tekee inflaatio. Makuuta nyt, ota pois tulevaisuudessa, ja huomaat, että et saa samalla rahalla sitä minkä olisit saanut ennen. Rahastot (hyvät sellaiset!) tuottavat voittoa ja lisäävät rahojasi vuosien varrella, korkoa koron päälle. Itse en ole katunut vuottakaan rahastossa.
Onneksi olkoon, ap!
Meillä tällä hetkellä lähes kaikki mitä tulee myös menee. Ja ollaan tarkkoja rahan käytössä, ei ostella herkkuja tms. Laadin kerralla viikon ruokalistan ja ostamme vain listalta löytyneet tuotteet. Heräteostoksia meillä ei ole.
Tavoitteena on saada joka kk 20 e säästettyä. Naurettavan vähän kenties, mutta periaatteena hyvä. Viimeksi ostimme lapselle sängyn näillä säästöillä.
Nyt vaikuttaa siltä, että tässä kuussa saamme laitettua säästöön 100 e. Jee! :)
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 23:01"]
Onneksi olkoon, ap!
Meillä tällä hetkellä lähes kaikki mitä tulee myös menee. Ja ollaan tarkkoja rahan käytössä, ei ostella herkkuja tms. Laadin kerralla viikon ruokalistan ja ostamme vain listalta löytyneet tuotteet. Heräteostoksia meillä ei ole.
Tavoitteena on saada joka kk 20 e säästettyä. Naurettavan vähän kenties, mutta periaatteena hyvä. Viimeksi ostimme lapselle sängyn näillä säästöillä.
Nyt vaikuttaa siltä, että tässä kuussa saamme laitettua säästöön 100 e. Jee! :)
[/quote]
Hyvin menee teilläkin...
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 15:01"]
Heh heh, kaveri pisti en nyt sano minkä pankin rahastoon 2 tonnia. Alussa kaikki näytti hyvältä, mutta sitten kaikki alas. Onneksi älysi ottaa rahat pois. Pankin täti vielä ihmetteli, että miksi sä nyt ne otat. Vähän jäi häviölle.
[/quote]
Veikkaan että aika moni muukin olisi ihmetelly, miksi ottaa rahansa pois juuri silloin kun kurssi on kaikkein huonoin...
[/quote]
Siksi ottaa, että menee hysteeriseksi ja joutuu paniikkiin.