Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekaa kertaa mun saldo ylitti 10 000 euron!

Vierailija
13.11.2013 |

Pienipalkkaisen  ja työttömyyttäkin kokeneena osaan todellakin arvostaa tätä pientä säästöä, jonka olen ihan omilla tarkan euron valinnoillani onnistunut saamaan. Monelle summa varmaan ihan mitätön, mutta mulle ihan tosi tärkeä, varsinkin kun joidenkin kk päästä saatan taas joutua työttömäksi. Haluan kannustaa kaikkia säästämään, ihan pienilläkin valinnoilla voi vaikuttaa, hintavertailu ruokaostoksissa, harkinta uusien vaatteiden ostamisessa, ja ihan sekin, että käyttää ensin kaikki kotona olevat saippuat, pesuaineet, rasvat, sampoot, kynttilät, servetit, paperit yms loppuun ennen kuin ostaa uutta lisää, kannattaa. Olen voinut hankkia kaiken mitä tarvitsen, joten ei tässä säästämisessä ole ollut kyse mistään huippupihiydestä, vaan tarkasta kulutuksesta ja harkinnasta.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan tavallisella pankkitilillä vai? Miksi?

Vierailija
2/30 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko sulla meni tuon tavoitteen saavuttamiseen?

Täällä toinen pienituloinen perheenemäntä tuskailee, olen saanut säästetyksi 7,30€ kahdelta viimekuulta... Jee :( Juuri kun näytti hyvältä, meni tiskikone rikki. Olen vuosia haaveillut pienestä puskurirahastosta, mutta _AINA_ kun saan hieman kerättyä, tapahtuu jotain. Edellisellä kerralla hajosi lämminvesivaraaja sitä ennen auto. Tuskastuttaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli ennen yli 10 000€. Nyt on pihassa auto ja tilillä opintotuki 280€ kerran kuussa. 

Vierailija
4/30 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut voittajalle. Muista kuitenkin, että rahojen makuuttaminen pankkitilillä pienentää niiden ostovoimaa inflaation takia. Sijoita ylimääräinen raha esim. rahastoon, mutta valitse rahasto viisaasti; monilla rahastopuljuilla tilinhoitokulut ovat kalliit, esim. 2 % tuotosta.  Sitten on sellainen rahastoyhtiö, jossa kulut ovat ainoastaan 0,5 % luokkaa.

Vierailija
5/30 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 14:19"]

Kauanko sulla meni tuon tavoitteen saavuttamiseen?

Täällä toinen pienituloinen perheenemäntä tuskailee, olen saanut säästetyksi 7,30€ kahdelta viimekuulta... Jee :( Juuri kun näytti hyvältä, meni tiskikone rikki. Olen vuosia haaveillut pienestä puskurirahastosta, mutta _AINA_ kun saan hieman kerättyä, tapahtuu jotain. Edellisellä kerralla hajosi lämminvesivaraaja sitä ennen auto. Tuskastuttaa!

[/quote]

Tiskikone meni rikki? Ei huolta - tiskikone olet SINÄ! Harja käteen vain.

Vierailija
6/30 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa kymppitonni kasassa :) Kesätöillä ja opiskelun ohessa olen säästänyt. Suunnilleen 4 vuotta sitten aloitin, mutta tosiaan olen ollut vain maks 4 kk töissä vuodesta keskimäärin. 

Ehkä kun sen ekan 4 tonnia sää säästettyä sit helpo

Vierailija
7/30 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 14:22"]

Onnittelut voittajalle. Muista kuitenkin, että rahojen makuuttaminen pankkitilillä pienentää niiden ostovoimaa inflaation takia. Sijoita ylimääräinen raha esim. rahastoon, mutta valitse rahasto viisaasti; monilla rahastopuljuilla tilinhoitokulut ovat kalliit, esim. 2 % tuotosta.  Sitten on sellainen rahastoyhtiö, jossa kulut ovat ainoastaan 0,5 % luokkaa.

[/quote]

Ap, skippaa tuo viesti. Rahastot ovat roskaa.

Vierailija
8/30 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni tähän lähes kolme vuotta, kun olen niin pienillä tuloilla joutunut selviytymään. Mulla on ollut työn suhteen hyvin vaihtelevaa, joten en voi sanoa mitään kk-kohtaista säästämisen summaa, mutta päätin vaan olla ostelematta mitään harkitsematta. Lisäksi olen ostanut jotakin myös kirpparilta, ja myynyt omia tavaroita nettikirppiksellä. Tässä kirpparitouhussa nyt ei suurista summista puhuta. Ja vastaan kysymykseen, että tosiaan mulla on tuo ihan tavallisella pankkitilillä. En osaa sijoittaa enkä ainakaan minkäälaisella riskillä tai siten, että rahaa ei saisi ulos jos tulisikin tarve. Näissä asioissa olen todella tietämätön, mutta pysyyhän se raha ainakin tilillä, ja jos tapahtuu jotakin yllättävää, esim kodinkoneet hajoo, niin voin ostaa. Olen niin pitkään ollut lähes varaton että haluan nyt iloita tästä. Mulla ei ole ollut oikein missään asiassa minkäälaista tuuria moneen vuoteen, joten nyt kyllä haluan edes tästä ottaa ilon irti!

Vierailija
9/30 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset tulot sinulla noin keskimäärin on? Kuulosta vaan todella lyhyeltä ajalta saada 10 000€ säästöön jos pääsääntöisesti elää kädestä suuhun. 

Vierailija
10/30 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 14:25"]

[/quote]

[/quote]

Jaa että roskaa. Katsoin erään suuren suomalaisen rahastoyhtiön valikoimaa ja huomasin, että rahastosta riippuen olisi vuosi sitten sijoitettu 10 000 euroa nyt välillä  8 500 -  14 300 euroa. Erittäin moni sijoittaja on taas kerran vaurastunut rahastoilla.

Vierailija
11/30 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 14:25"]

[/quote]

[/quote]

Jos sinä olet hölmöillyt raha-asiasi sijoittamalla johonkin pankin kalliiseen rahastoon ja menettänyt rahaa, se ei tarkoita, että JOKAINEN rahasto olisi sellainen, mihin sinä olet tyhmyyttäsi sijoittanut! On sellaisiakin, jotka eivät ole pankin hallinnoimia. Itse olen saanut vuosien varrella tuottoa kahdesta rahastosta oikein mukavasti. Puhutaan yli 10 % tuotosta kummankin kohdalla.

Vierailija
12/30 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh, kaveri pisti en nyt sano minkä pankin rahastoon 2 tonnia. Alussa kaikki näytti hyvältä, mutta sitten kaikki alas. Onneksi älysi ottaa rahat pois. Pankin täti vielä ihmetteli, että miksi sä nyt ne otat. Vähän jäi häviölle.

Vierailija
13/30 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap puhuu täyttä paskaa.  Jollain muutaman kuukauden työssäkäynnillä per vuosi on ihan mahdoton säästää tuollaisia summia.

Tai sitten olet sinkku, joka käy syömässä kotona ja elää muutenkin vanhempien siivellä

Vierailija
14/30 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 15:01"]

Heh heh, kaveri pisti en nyt sano minkä pankin rahastoon 2 tonnia. Alussa kaikki näytti hyvältä, mutta sitten kaikki alas. Onneksi älysi ottaa rahat pois. Pankin täti vielä ihmetteli, että miksi sä nyt ne otat. Vähän jäi häviölle.

[/quote]

Pankkien rahastojen tehtävä on tuottaa voittoa pankeille, ei asiakkaille. Pankki laittaa rahastoille  kovat hallinnointikulut, joten pankki kuorii skermat päältä. On muitakin rahastoja, jotka tuovat oikeasti asiakkaalle voittoa.

Vierailija
15/30 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma, onnittelut! Minäkin olen juuri päässyt kymppitonnin rajan paremmalle puolelle, nyt on tähtäimessä 15 000 euron rajapyykki. Olen perheellinen ja asuntovelkainen opettaja, ja tuon kymppitonnin säästämiseen meni 4 vuotta.

Vierailija
16/30 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, siis jos olen pienistä tuloistani onnistunut laittamaan jotain 200-300 e kuussa sivuun, niin sekä muka paskapuhetta. Kyllä siihen pystyy jos on tavoitteellinen ja tarkka. Olen muuten perheellinen, enkä elä kenenkään siivellä..ap 

ja huomenna ylittyy 11 000, kun tilipäivä, mutta tuossa kymppitonnissa koitan saldon pitää...

Vierailija
17/30 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ilmeisesti monille on edelleen täysi mysteeri, että sijoitusten arvot menevät välillä ylös, välillä alas. Kauhea haloo nousee, kun osakkeen kurssi tai rahaston arvo laskee. Rynnätään kiukkuisena myymään tappiolla ja kiukutellaan, että huijausta se kaikki on.

Vierailija
18/30 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastot on tavalliselle ihmiselle ihan tarpeettomia, niillä ei pääse rikastumaan!

Kuten ap 4 vuoden aikana on 10000 € säästänyt, jos tämän olisi laittanut rahastoihin niin tuskin olisi sen enempää, jopa vähemmän kun kurssit olisi tänä aikana tulleet alas. Ja jos nyt jotain tuottoa sattuis saamaan niin sit verottaja muistaa heti ja pankki ottaa kulunsa. 

Itse möin just rahastoni kun totesin että ei nouse sen enempää kuin tavallisella tilillä, nyt tuli 4 € tappiota 3v rahastotalletusten ajalta. Sikäli olin onnekas ettei sen enempää tullut takkiin. 

Vierailija
19/30 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 15:15"]

[/quote]

Ilmeisesti monille on edelleen täysi mysteeri, että sijoitusten arvot menevät välillä ylös, välillä alas. Kauhea haloo nousee, kun osakkeen kurssi tai rahaston arvo laskee. Rynnätään kiukkuisena myymään tappiolla ja kiukutellaan, että huijausta se kaikki on.

[/quote]

Tämä on nimenomaan juuri näin! Myydään paniikissa kaikki osuudet pois heti, kun tulee joku mitätön 10 % kurssilasku. Joku toinen sitten ostaa niitä myytyjä halpoja osuuksia, ja nauttii vuoden päästä, kun käyrä on noussut ensin sen 10 pudonnutta prosenttia takaisin entiselle tasolleen, ja sitten  vielä toiset 10 % sen päälle.

Vierailija
20/30 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Veikkaan että aika moni muukin olisi ihmetelly, miksi ottaa rahansa pois juuri silloin kun kurssi on kaikkein huonoin...