Opettajalle eettinen lahja?
Löysin netistä ihan uuden idean opettajalle lahjaksi, mutta pettyykö opettaja siihen?
Oletteko kukaan muu ostanut opettajalle eettisiä lahjoja?
Kommentit (12)
Tohon pitäisi lisätä
Osta 10 kpl shakkipelejä.
Kiitos vinkistä. Olen tuskaillut kahdelle opettajalle lahjoja. Olen ostanut vuosien varrella jalkarasvoja ja teepaketteja ja suklaata ja pyyhkeitä ja vaikka ja mitä. Nyt kun nämä iltatähtikaksoset ovat kouluiässä, on minusta odotukset muuttuneet vaativimmaksi, kuin kolmen vanhemman lapsen kohdalla. Silloin lahjat olivat tosiaan jotain erityisteetä tai relaxant-voidetta. Nyt tuodaan lahjashekkejä ja viinipullo-juustotarjotin-lahjoja yms.
Eettinen lahja kuulostaa hyvältä. Opettaja ei ainakaan julkisesti kehtaa paheksua huonoa lahjaa =)
Taas näitä naisten juttuja. Jos opettaja ei saa lahjaa, niin kostaako kevätlukukaudella? En ainakaan tiedä yhtään tositapausta.
Opettajan lahja-asia on periaatteesa helppo hoitaa.
Kun opettaja saa 20-30 joulutähteä tai sata kynttilää, niin siinä höösääjämammatkin tajuavat, että lähtikö lapasesta.
anna itsellesi eettinen lahja.
Miksi sinun pitää kertoa opettajalle olen antanut lahjasi muualle, hyvää joulua.
Nyt voit Filippiineille lahjoittaa niin paljon kun huvittaa, eikä siitä tarvi muille kertoa.
Mikä on idea tässä, että kerrotaan muille olen lahjoittanut rahaa ja sinä jäät ilman.
Ethän sinä mitään "löytänyt", vaan olet itse töissä tuossa puljussa ja mainostat sitä tällä tavalla! Tuo on ikivanha mainoskikka netissä tuo "Katsokaa, mitä minä löysin!", jota seuraa linkki aloittajan omalle kotisivulle tai työnantajan sivulle.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 13:48"]
Taas näitä naisten juttuja. Jos opettaja ei saa lahjaa, niin kostaako kevätlukukaudella? En ainakaan tiedä yhtään tositapausta.
Kun opettaja saa 20-30 joulutähteä tai sata kynttilää, niin siinä höösääjämammatkin tajuavat, että lähtikö lapasesta.
[/quote]
Ei kukaan osta enää hyasintteja tms. vaan nykyään vaaditaan hiukan laadukkaampia lahjoja jo. Erilaiset herkkukorit ovat nyt muotia ja kasvohoidot, jalkahoidot ja hierontalahjakortit. Esim. niska-hartiahieronnan saan 25 eurolla.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 13:51"]
anna itsellesi eettinen lahja.
Miksi sinun pitää kertoa opettajalle olen antanut lahjasi muualle, hyvää joulua.
Nyt voit Filippiineille lahjoittaa niin paljon kun huvittaa, eikä siitä tarvi muille kertoa.
Mikä on idea tässä, että kerrotaan muille olen lahjoittanut rahaa ja sinä jäät ilman.
[/quote]
Hyvä kuulla tämäkin mielipide opettajalta. Eli sinua harmittaa, jos et saa konkreettista lahjaa vanhemmilta, vaan vanhemmat haluaisi sijoittaa sen rahan köyhille ihmisille.
Hmmm..asiaa täytyy sitten miettiä, ettei opettaja loukkaannu. Vähän tätä arvelinkin.
Kun opettajanpöydälle pinotaan jotain kukkia tai suklaata, opettaja ei edes välitä, keneltä ne tulevat. Usein niissä ei ole edes mitään kortteja. Opettajaa ei voisi vähempää kiinnostaa, kuka tuo ja kuka ei. Opettajat ihan oikeasti haluavat, ettei kukaan toisi mitään. Hyvän joulun toivotus oppilaan suusta on oikein mukava lahja eikä mitään muuta tarvita. Jälkikäteen opettaja muistaa lähinnä sen, että se oli kiva oppilas kun niin iloisesti huikkasi mennessään hyvät joulut (koska tämä on peräti harvinaista). Kukat ja suklaat unohtuvat saman tien. Meillä ne tavallisesti viedään opettajanhuoneeseen yhteiselle pöydälle kaikkien syötäväksi, myös siis niiden siivoojien, jotka käyvät päivän jälkeen siivoamassa huoneen.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 13:53"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 13:48"]
[/quote]
Ei kukaan osta enää hyasintteja tms. vaan nykyään vaaditaan hiukan laadukkaampia lahjoja jo. Erilaiset herkkukorit ovat nyt muotia ja kasvohoidot, jalkahoidot ja hierontalahjakortit. Esim. niska-hartiahieronnan saan 25 eurolla.
[/quote] Kyllä opet saa vielä kukkiakin.
Sijoita itseesi. Minä en halua lahjoja missään muodossa ja tämän kyllä olen vanhempainilloissa sanonut ja lapsille asiasta alan puhua taas pikaisesti.
Jos silti joku vastarannan kiiski jotain tuo, niin ne jätetään opehuoneeseen, eikä niistä kukaan tiedä, keneltä ne on saatu.
Luuletteko todella, että alan vielä selvittämään lahjanantajaa? Jos näin on, niin pahemmin ette voi erehtyä.
Monessa paikassa on hieronta 19 euroa. Opettajien työ on raskasta ja parikymppiä opettajan hierontaan takaa keväällä virkeän ja iloisen opettajan :)
t.äippälomalla oleva alakoulun ope
Määrittele "eettinen lahja"! Tai paremminkin perustele, miksi mitä tahansa lahjaa ei voisi halutetssaan kutsua eettiseksi?