Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö naapurin lasten mölinää kestää?

Vierailija
13.11.2013 |

Asumme paritalossa ja naapuriin muutti vuokralle lapsiperhe. Elävät  ihan siivosti ja mitään ongelmia ei ole ollut. Nyt tilanne on kuitenkin sen verran muuttunut että minua alkaa ärsyttämään. Naapurin poika (3v? ja ilmeisesti vähän nuorempi sisar) aloittavat makuuhuoneen seinän takana mölinän ja paiskovat leluja jo ennen klo 6. Hiljaisuus taloon palaa kun lastenohjelmat alkavat. Itse kuitenkin herään tuohon mölinään ja toinen lapsistani siihen myös välillä herää ja etenkin hän tarvitsisi aamulla unta pidempään. Toki ymmärrän että lapsista ääntä lähtee ja esim. perheen vauvan öiset itkut ovat ok, mutta eikö ole kohtuullista että kolmevuotiaalle voisi sanoa että älä mölise noin aikaisin aamulla?

Tarkennetaan vielä että asumme asunto-osakeyhtiössä joten järjestysmääräykset ovat normiparitaloa tarkemmin määritelty.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä meillä 3v osaa olla hiljaa kun sanotaan  ja aloittaa legoilla kolistelun ym vasta kun naapuritkin heräilevät. Voisittehan tuosta sinne naapuriinne huomauttaa. 

Vierailija
2/6 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ärsytyksesi, vaikka olen itse todella meluisan kolmevuotiaan äiti. Ehkä juuri siksi ymmärrän. Itse meinaan välillä tulla hulluksi oman lapseni äänekkyydestä. Ongelma on kuitenkin siinä, että ainakaan meidän kolme vee ei aina taltu vaikka kuinka komentaisi olemaan hiljaa ja kunnolla. Näyttää selkeästi yrittävän olla muka hiljempaa, mutta milloin legorakennelma rämähtää lattialle, ja milloin ei vaan muista pidätellä niitä riemuhuutoja kesken leikin. Meillä ei esimerkiksi ole mitään lupaa paiskoa leluja, mutta kyllä poikamme niitä silti silloin tällöin lennättää menemään.

Oletteko maininneet naapureille tästä metelistä? Ehkä löytäisitte yhdessä jonkin ratkaisun. Pelkäänpä, ettei tuohon ole lain keinoja puuttua. Ihan pieniä lapsia ei aina pysty hiljentämään täysin. Millaista mölinää se on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen jatkaa, että toki meilläkin sentään kuuden aikaan aamulla on takavarikoituna äänekkäimmät lelut (legot, soittopelit ym) ja ne otetaan esiin vasta päivemmällä.

Vierailija
4/6 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla järjestysmääräyksillä ei ole mitään virkaa. Jos haluut hankalaksi heittäytyä, ota yhteys vuokranantajaan.

Vierailija
5/6 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisit mennä naapuriin ja ehdottaa olisiko lasten mahdoton leikkiä toisessa huoneessa aamun niin, ettei äänet kuuluisi niin hyvin teille. jos siis tällaista mahdollisuutta on.

Vierailija
6/6 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie joku pienten lasten dvd lahjaksi, jos tajuaisivat laittaa lapset katsomaan sitä aamulla ennen kuin lastenohjelmat alkavat.

Lapsille voi sanoa, että ei saa metelöidä, meillä ainakin pitää leikkiä hiljaisia leikkejä ennen päiväkotiin lähtöä, koska lapsettomilla naapureilla on oikeus nukkua kotonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi