Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskallanko vaihtaa työpaikkaa?

Vierailija
13.11.2013 |

Olisi tarjolla vakituinen paikka, hieman vastaava kuin nykyinen työni. Ehkä hieman haastavampi ja enemmän työtehtäviä kuin nyt.

Nyt työmatkani 140 km /pvä. Uudessa paikassa vain 60 km/pvä. Palkka vain hitusen parempi kuin nyt, mutta matkat huomioiden kuussa jäisi n. 300€ enemmän käteen.

Olen nykyisessä työssäni ollut 7 vuotta. Onko riskialtista vaihtaa työpaikkaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä riskejä siihen sun mielestä sisältyy?

Vierailija
2/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, esim. jos koeajan jälkeen ei saakaan sopimusta. Jäänkö tyhjänpäälle? Liittoon toki kuulun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin on mahdollista, että et saa sopimusta koeajan jälkeen - mutta yleensähän siihen on joku syy ja voit kyllä etukäteen arvioida, onko sinulla sellaista vai oletko haluttu työntekijä.

Tietenkkin jäät tyhjänpäälle jos sopimusta ei synnykään. Mutta jos ei ota mitään riskiä, ei voi voittaakaan.

Vierailija
4/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on mahdollisuus parantaa tilannettasi! Tartu siihen! Aina on riskejä, mutta voithan myös jäädä työttömäksi nykyisestä duunistas.

Vierailija
5/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti sun tilanteessa vaihtaisin työpaikkaa! Kuussa jäisi 300€ enempi käteen + että työmatkoihin menee yli puolet vähemmän aikaa eli sun vapaa-aikakin lisääntyy!

Vierailija
6/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen työni on ja pysyy hamaan tulevaisuuteen jos niin haluan. Olen vaan lopen kyllästynyt siihen työhön ja yli 2 h ajamiseen päivässä. Kai mä sitten jonkun karenssin jälkeen saan ansiosidonnaista jos oikein huonosti käy?

Vierailija
7/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei MISTÄÄN työstä voi sanoa että se on ja pysyy hamaan tulevaisuuteen. And that´s a fact.

Muistan, kun joskus aikoinaan oli onni ja autuus jos pääsi paperitehtaaseen töihin. Puhuttiin, että siellä on sisään päässeillä varma eläkevirka. Nyt taitaa olla melkein kaikki paperitehtaat Suomessa lakkautettu.

Vierailija
8/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdat. Vai onko jotenkin suurikin riski, että saat koejalla kenkää? Sii muu kuin mahdollinen oma törttöily, esim yt-uhka alalla? Eihän koeajan jälkeen tehdä mitään varsinaista uutta sopimusta, vaan saat toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen jossa on koeaika.

Vierailija
9/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään suurta riskiä ole. Rehellisesti olen tuonut esille omat heikkoudet ja vahvuudet. Ehkä tää kortti on katsottava.

Vierailija
10/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuotta rupee oleen jo vähä surullinen aika samassa työpaikassa. Jos et pian lähde, antaa susta kuvan ettet haluakaan itse eteenpäin etkä ole kunnianhimoinen.