Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitäs mieltä palsta on tutkimuksesta...?

Vierailija
12.11.2013 |

Lapsia kohdellaan jo päiväkodissa eri tavalla johtuen sukupuolesta. Poikia autetaan kun tytöt saavat pärjätä itsekseen. Tytöt laitetaan siivoamaan jäljet ja kantamaan vastuuta pienemmistä kun pojat herkemmin välttävät tämän. Mistähän mahtais johtua että niin moni mies on täysin avuton ja vastuuton luuseri aikuisena kun kasvatus on pienestä pitäen tällaista?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on erityisen paljon kiinnitetty huomiota kasvatuksessa tähän eli poika ei saa päästä yhtään sen helpommalla kuin tytötkään. Minä en aio kasvattaa pojastani mitään laiskaa luuseria :)

Vierailija
2/9 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämäkin tutkimus auttaisi päiväkodeissakin panostamaan tähän ja kiinnittäisivät asiaan huomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman suuntaisia tuloksia on tullut aiemminkin ainakin Ruotsissa, eli ei ollut itselleni yllätys. Yritän kotona tiedostaa, mutta hoitajien tapoihin on aika vaikea vaikuttaa. Sietäisi mielestäni ottaa jollain tavalla aiheeksi tämä hoitajien koulutuksessa. Siinä mielessä vaikea, kun monella on ihan aidosti sellainen vakaumus, että tyttöjen kuuluu tehdä sitä ja tätä, mitä poikien ei sitten vastaavasti tarvitsekkaan.

Vierailija
4/9 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut yllätys. Pikkuhiljaa asia toivottavasti tiedostetaan paremmin. Esimerkiksi oman poikani päiväkodissa tytöt vietiin tekemään käsitöitä ja pojat liikkumaan. Kun kysyin, milloin pojat pääsevät tekemään käsitöitä,hoitajan hämmästynyt  ilme oli ikimuistoinen. Näinkin karkeaa voi erilainen kohtelu olla. 

Vierailija
5/9 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan hoitajiksi hakeutuisikin vähän sellaisia perinteisiä arvoja kannattavia naisia?

Vierailija
6/9 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat kehittyvät hitaammin kuin tytöt. Tytöt oppivat aiemmin sitomaan kengännauhat, kun taas poikia pitää siinäkin auttaa vielä koulun alkaessakin. Empiiristä tutkimusta aiheesta en ole nähnyt, mutta olen nähnyt laajahkossa tuttavapiirissäni tämän monta kertaa. Monesti tytöt myös pitävät siivoamisesta ja siitä saadusta kiitoksesta ja tekevät sen ihan oma-aloitteisesti. Poikien kanssa täytyy huutaa asiasta ja tapella, ennen kuin edes yksi legokasa löytää laatikkonsa. Tietysti päiväkodissa pitäisi lapsia kohdella samalla tavoin, siis jokainen siivoaa ja jokainen pääsee tekemään vuorollaan jotain juttua (liikuntaa, käsitöitä, leipomista jne.).

Vierailija
7/9 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 20:44"]

Pojat kehittyvät hitaammin kuin tytöt. Tytöt oppivat aiemmin sitomaan kengännauhat, kun taas poikia pitää siinäkin auttaa vielä koulun alkaessakin. Empiiristä tutkimusta aiheesta en ole nähnyt, mutta olen nähnyt laajahkossa tuttavapiirissäni tämän monta kertaa. Monesti tytöt myös pitävät siivoamisesta ja siitä saadusta kiitoksesta ja tekevät sen ihan oma-aloitteisesti. Poikien kanssa täytyy huutaa asiasta ja tapella, ennen kuin edes yksi legokasa löytää laatikkonsa. Tietysti päiväkodissa pitäisi lapsia kohdella samalla tavoin, siis jokainen siivoaa ja jokainen pääsee tekemään vuorollaan jotain juttua (liikuntaa, käsitöitä, leipomista jne.).

[/quote]

Minä veikkaan että tytöt oppivat aiemmin koska heidän pitää oppia, ei ole kukaan auttamassa samalla tavoin kuin poikia. Miten ne pojat sitten oppisivat edes kun aina on joku tarjoamassa apuja? Joku tyttö saattaakin kaivata apua mutta ei saa sitä kun on  tyttö.

Vierailija
8/9 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 20:44"]

[/quote]

Mistä tiedät ettei tuo poikien hidas oppiminen johdu siitä, että heitä ei vaadita opettelemaan? Itse en ole tavannut yhtään lasta, joka pitäisi siivoamisesta.

Vierailija
9/9 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan kouluajoiltani jo tämän miten pojat saivat kamalasti kiitosta kun saivat hyviä numeroita kun taas tyttöjen numeroita ei juurikaan korostettu. Sama pätee työelämässä. Naisen täytyy olla tuplasti parempi saadakseen arvostusta ja kiitosta.