Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi todennäköisimmin sairastaisi koronan vakavasti?

Vierailija
17.09.2020 |

Itse oon 16v urheilullinen ja täysin terve poika. Äitini on 36 ja melko urheilullinen eikä mitään sairauksia. Iän puolesta minä olen kai paremmassa asemassa mutta miessukupuoli kai sairastaa vakavammin.

Saa pohtia vaikkei olisikaan asiantuntija

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/12 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan äitisi ku on niin paljon vanhempi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan teistä ei todennäköisesti sairasta tautia vakavana noilla spekseillä.

Vierailija
4/12 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuule vaikea ennustaa kun täysin perusterveet ovat siihen jopa kuolleet.

Vierailija
5/12 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kumpikaan ei edes huomaisi saamaansa tartuntaa!

Vierailija
6/12 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuupi niistä geeneistä, jotka teillä ei ole samoja.

Vierailija
7/12 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kuule vaikea ennustaa kun täysin perusterveet ovat siihen jopa kuolleet.

Eikä ole.

Vierailija
8/12 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuupi niistä geeneistä, jotka teillä ei ole samoja.

Eikö sitä karkeasti voi arvioida?

Vierailija
9/12 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisemmin äitidi, mutta koronassa ei asiat mene, niin kiin oletetaan.

Voinolla, että kumpikin saisi oireettomana tai lievänä. Tai että se olisikin vakavampi sulla.

Onko jommalla kummalla riskitekijöitä, kuyen lihavuutta, astmaa, sydän- ja verisuonisairauksia tai jotain autoimmuunisairauksia kuten allergioita, keliakiaa, reumaa, kilpirauhassairauksis tms tms?

Eli ei sitä oikein voi tietää.

Miksi kysyt asiaa, pelkäätkö saaneesi sen ja tartuttavasi muihin?

Tavallisen maskin käyttäminen julkisissa sisätiloissa, joissa on muita, kuten bussit ja kaupat ja koulu, vähentää ihan merkittävästi riskiä saada se.

Vierailija
10/12 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voinolla, että kumpikin saisi oireettomana tai lievänä. Tai että se olisikin vakavampi sulla.

Onko jommalla kummalla riskitekijöitä, kuyen lihavuutta, astmaa, sydän- ja verisuonisairauksia tai jotain autoimmuunisairauksia kuten allergioita, keliakiaa, reumaa, kilpirauhassairauksis tms tms?

Tavallisen maskin käyttäminen julkisissa sisätiloissa, joissa on muita, kuten bussit ja kaupat ja koulu, vähentää ihan merkittävästi riskiä saada se.

Kirjoitin että olen urheilullinen ja äitikin aika. Ei meillä kummallakaan ole mitään paitsi mulla lievä allergia ananaksellr.

Vierailija
11/12 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin että olen urheilullinen ja äitikin aika. Ei meillä kummallakaan ole mitään paitsi mulla lievä allergia ananaksellr.

Tosi vaikea sanoa.

Kysytkö siksi, etyä olet huolissaan koronasta ja pelkäätkö tartuttaneesi äidin?

Kannattaa käyttää maskia väkijoukoissa ja elää fiksusti, mutta ei pidä peläyä niin paljon, että se haittaisi elämää kauheasti.

Elämässä voi aina tapahtua mitä vain, joten täytyy vain käyttää järkeä ja olla järkevällä tavalla varovainen.

Todennäköisyys sairastumisen vakavuudelle on myös riippuvaista siitä, paljonko saa virudta itseensä siinä altidtuksessa, jos sattuu joltain tartunnan saamaan. Mitä vähemmän saa, sitä pienempi tauti.

Siinä mielessä voi olla, että sillä joka tuo sen kotiin olisi lievempi tauti kuin sillä, joka saa sen koyoa. Toisaalta yksilölliset erot ovat ihan valtavia.

Jotkut ihmiset erittävät virusta enemmän kuin muut ja tartuttavat enemmän, jotkut taas päinvastoin erittävät vähemmän ja tartuttavat vähemmän.

Eli lopputuloksena - sun kysymyksrt ovat hyviä, mutta niihin ei ole olemassa oikeasti vastausta muuta kuin että ei sitä voi tietää ja että voi olla, että on lievempi molemmillakin.

Vierailija
12/12 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vielä sen verran, että mä olen kohta 50 v äiti ja mulla on 15-v poika. Toivon eniten, että poika ei saa koronaa, koska kaikki äidit ovat ensisojassa eniten huolissaan lapsistaan, eikä itsestään. Mulla on perussairauksiakin, ja silti ottaisin koronan miljoona kertaa mieluummin itselleni kuin pojalleni. Lapset ovat niin tärkeitä vanhemmilleen!

Siksi toivon, että poikani käyttäisi maskia, jos hän käy vaikka kaupassa ja minäkin käytän sitä. Toisaalta olen antanut hänen mennä ihan normaalisti kouluun lähiopetukseen, vaikka siellä koulussa onkin pari koronatapausta, koska nuorille on tosi tärkeää nähdä ikätovereitaan. Keväälläkin poika kävi tapaamassa kavereitaan ulkona kävelyllä joka päivä.

Eristäytyminen liikaa ei ole hyväksi henkisesti, silloin voi tulla psyykkisiä ongelmia ja sekin on vakavaa omalla tavallaan.

Toivon, että poika voisi elää mahdollisimman onnellista ja hyvää arkea nyt korona-aikanakin. Ja toivon aivan erityisesti, ettei hän olisi huolissaan musta ja pelkäisi esim tartuttavansa mua.

Riittää siis, että on kohtuullisella tavalla järkevä, eikä ehdoin tahdoin mene hankkimaan tartuntaa.

Olen melko varma, että useimmat, tai jopa ihan kaikki, äidit ajattelevat näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän