Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli paha mieli...

Vierailija
11.11.2013 |

Paikallinen Lions-klubi auttaa alueen vähävaraisia joululahjoituksin. Lapset olivat sosiaaliviranomaisten kautta esittäneet toiveen, että jos saisivat kaakaopaketin. Ei tavaraa, mutta jos edes kerran vuodessa saisi juoda kaakaota.

Oikeasti, siis mitä tässä ajatella... :-(

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3

Vierailija
2/28 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saavat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppanat. <3

Vierailija
4/28 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 10:21"]

Toivottavasti saavat!

[/quote]

Uskon ja itse asiassa tiedän, että saavat. Sillä mielellä Lions-klubi olikin, että lasten toiveita kuunnellaan ja toteutetaan.

ap

Vierailija
5/28 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUllekin tuli paha mieli paikallisen lions-clubin toiminnasta. Haluavat avustuksen kohteiksi nöyriä vähävaraisia, ei saa olla alkoholiongelmaa tms. Eli suoraan sanoen, luokittelevat ihmisiä törkeästi. Ovat he, yläluokka ja kerma, sitten on tavikset, sitten on nöyrät köyhät ja sitten on pohjasakka eli alkoholistit. No, en kaipaa heiltä apua. Sääli vaan että apu ei mene sinne, missä oikeasti tarvitaan. Itse, jos annan avustuksia, teen sen joko Veikko Hurstin säätiön kautta tai Pelastusarmeijan.

Vierailija
6/28 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saavat 52 pakettia kaakaota kaiken muu päälle, saisivat juoda kaakaota vuoden jokaisena viikkona :,,,(

Vierailija
7/28 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajatella...että tämä on vain ns. jäävuoren huippu. Nämä esille tullut tapaus on vain yksi monien joukossa. Suht normaalin lapsuuden ja aikuisuuden eläneen voi olla vaikea edes ymmärtää, että ihan perushoivan puute on totta suomalaissa perheissä, että suomessakin lapsia menee nukkumaan joka ilta nälkäisenä, ilman hampaiden pesua, ilman että kukaan olisi sanonut, että alushousut pitää vaihtaa.

Vierailija
8/28 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli kerätä kaakaopaketteja ja muuta kivaa, eli lahjoittaa ne itse jos kaikenlaiset hienot järjestöt ovat noin avuttomia! Pitänee harkita hyväntekeväisyysjärjestön perustamista tänne. Kaikki vie isolla kustannuksella rahaa ja tavataa ulkomaiden kehitysapuun mutta miksi ei auteta omiamme edes joskus?

Vierailija
9/28 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin voin kuvitella että kyseisessä perheessä on kuitenkin muistettu vanhemmille ostaa olutta ja tupakkaa... Minusta vähävaraista tupakan tai alkoholin ostajaa tai rahapelien pelaajaa saisi ja pitäisi vähän nolata ja nöyryyttää että oppisivat rakastamaan edes omia lapsiaan.

Vierailija
10/28 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan lapsille joiden vanhemmat laittaa rahat viinaan ja tupakkaan pitäisi saada tunne, että joku joskus välittää. Köyhissä "nöyrissä"perheissä varmaan annetaan aineetonta hyvää, jota ehkä viinaperheen lapset eivät saa. Kyllä jokaisessa"nöyrässä" perheessä varmaan kaakaotoive joskus pystytään toteuttamaan. No voihan kaakaon ostamattomuuteen olla eettiset syyt.

t. "nöyräköyhä"

Vierailija
11/28 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 10:35"]

Tekisi mieli kerätä kaakaopaketteja ja muuta kivaa, eli lahjoittaa ne itse jos kaikenlaiset hienot järjestöt ovat noin avuttomia! Pitänee harkita hyväntekeväisyysjärjestön perustamista tänne. Kaikki vie isolla kustannuksella rahaa ja tavataa ulkomaiden kehitysapuun mutta miksi ei auteta omiamme edes joskus?

[/quote]

Kaakaopaketilla saakin hyvän omatunnon itselleen taas koko vuodeksi. Järjesöt avuttomia?! Suomessa on lukuisia järjestöjä, jotka tekevät pienellä rahalla hyvää, mutta arvaatko yhtään miksi niiden on vaikea toimia?! Ei ole tarpeeksi välittäviä vapaaehtoisia aikuisia, jotka tekisivät pyyteetöntä hyvää. Aina siitä hyvästä pitää hyötyä itse.

Vierailija
12/28 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 10:47"]

Nimenomaan lapsille joiden vanhemmat laittaa rahat viinaan ja tupakkaan pitäisi saada tunne, että joku joskus välittää. Köyhissä "nöyrissä"perheissä varmaan annetaan aineetonta hyvää, jota ehkä viinaperheen lapset eivät saa. Kyllä jokaisessa"nöyrässä" perheessä varmaan kaakaotoive joskus pystytään toteuttamaan. No voihan kaakaon ostamattomuuteen olla eettiset syyt.

t. "nöyräköyhä"

[/quote]

En tiedä, mutta jos kaakaopaketti maksaa saman verran kuin 400 g jauhelihaa ja siitä jauhelihasta oikeasti tehdään ruokaa (vaikka kattilallinen soppaa), niin kyllä minä laittaisin sen kaakaon turhakkeiden joukkoon enkä laittaisi sitä rahaa siihen.

Mutta kyllä pännii, että monissa perheissä tupakkaan riittää rahaa, mutta ei sitten lasten kaakaopurkkiin.

Vierailija
13/28 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:54"]

Paikallinen Lions-klubi auttaa alueen vähävaraisia joululahjoituksin. Lapset olivat sosiaaliviranomaisten kautta esittäneet toiveen, että jos saisivat kaakaopaketin. Ei tavaraa, mutta jos edes kerran vuodessa saisi juoda kaakaota.

Oikeasti, siis mitä tässä ajatella... :-(

[/quote] Ha, mun lapset voisivat esittää tuollaisen pyynnön myös. Minä en osta kaakaojauhetta koska lapset lapioivat sen suuhunsa kaapista samantien. Ja emme ole vähävaraisia.

Vierailija
14/28 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti-isä myy sen kaakaon kaljasta, sen takia Lions-klub ei halua auttaa heitä. Apu ei todennäköisesti päädy lapsille. Mä tiedän montakin ihmistä, jotka surutta ottavat kaikkea mitä lapsille tarjotaan, mutta eivät annakaan niitä lapsille, vaan laittavat kiertoon eri tavoilla ja saavat itse hyödyn siitä. Eli taas on tuettu alkoholistia.

Vierailija
15/28 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 10:48"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 10:35"]

[/quote]

Kaakaopaketilla saakin hyvän omatunnon itselleen taas koko vuodeksi. Järjesöt avuttomia?! Suomessa on lukuisia järjestöjä, jotka tekevät pienellä rahalla hyvää, mutta arvaatko yhtään miksi niiden on vaikea toimia?! Ei ole tarpeeksi välittäviä vapaaehtoisia aikuisia, jotka tekisivät pyyteetöntä hyvää. Aina siitä hyvästä pitää hyötyä itse.

[/quote]

Nämä järjestöt voisi vähän leikata niitä 100000€ ja ylikin meneviä johtajien palkkoja enemmän avustusten rahoittamisen suuntaan. Helvetin härskiä touhua.

Vierailija
16/28 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaakaota juodaan silloin tällöin päiväkodeissa. Ovatko lapsesi kotihoidossa? Jopa meidän vähävaraisessa kunnassamme on koulussakin joskus pulla+kaakao-päiviä, koska oppilaskunta on tätä toivonut. Ne on tavallisesti sidottu jonkun juhlan yhteyteen, esim. kekriin varsinaisen ruuan jälkiruokana tai hiihtoloman aattona lomanaloitusjuhlaan, kun koulupäivä muutenkin loppuu siihen ruokailuun.

Vierailija
17/28 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistomamma on kaappijuoppo. Saa jatkuvasti lahjoituksia, mm käytettyjä lastenvaatteita ja ne sitten myy pois ilmaiskirppareilla ja rahalla ostaa olutta.

Ehkä tämä on syy miksi ko yhdistys ei halua antaa tukea holistiperheitä.

Vierailija
18/28 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jauhetaan kaljasta ja tupakasta mut niitä on oikeasti vähemmän joiden lapset kärsii päivittäin edellä mainituista syistä.

Täällä helsingissä on kasvava joukko äitejä joilla on rahaa hiustenpidennyksiin, tekokynsiin, risteilyihin, hajuvesiin yms yms. mut lapset liikkuu likaisissa ja rikkinäisissä vaatteissa eikä kukaan soita syömään koulun jälkeen tms.

Toisaalta olen kiinnittänyt huomion pieniin lapsiin joita viedään heseen syömään miltei päivittäin mut silti ne on aliravitun näköisiä eli onko niiden lasten lämmin ruoka ranskalaiset ketsupilla? =(

Vierailija
19/28 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikko Hurstissa käyvät myös trokarit ja myyvät eteenpäin. Samoin kapakoitsijat.

Pelastusarmeijan kirppiksillä niin kovat hinnat,  ettei köyhällä ole edes varaa ostaa.  MLL:n lahjakortit menevät kohteisiinsa.

Vierailija
20/28 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hyvän pitäisi olla materiaalia. Miksette anna aikaanne. On kummi, tukihenkilö yms toimintaa ja näistä vapaaehtosista on huutava pula. Välittäviä ja läsnä olevia aikuisia nämä lapset tarvitsevat, eikä mitään kaakaopaketteja.

Silloi apua menee perille, läsnäoloa ei voi myydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä