Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenestäkään muusta vaikeaa katsoa kuvia itsestään?

Vierailija
17.09.2020 |

Minua on vaivannut aina tämä. Miksi näytän niissä ihan urpolta. Katson kuitenkin itseäni päivittäin peilistä, ja silloin näytän ihan hyvältä. Ja muiden ihmisten suhtautumisesta voisi päätellä että ulkonäköni onkin ihan hyvää perustasoa. Eikä kyse ole mistään hätäisistä palloselfieistä, vaan sama tapahtuu myös ammattilaiskalustolla otetuilla kuvilla.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/21 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama. Kaikki kuvat näyttää kamalilta. Sitten kun joskus myöhemmin katsoo samoja kuvia niin ne onkin ihan kivan näköisiä. En tiedä mikä minua vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, epäonnistun yleensä aina kuvissa. Tai sitten olen oikeasti aika ruma, vaikka peiliin katsoessa en sitä huomaa.

Vierailija
4/21 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, epäonnistun yleensä aina kuvissa. Tai sitten olen oikeasti aika ruma, vaikka peiliin katsoessa en sitä huomaa.

Hankala kun asiaa ei kehtaa keneltäkään kysyäkään. Tai jos kysyisi, ei kukaan kuitenkaan sanoisi että joo, olet kyllä ruman näköinen. Mistä sen voi sitten koskaan tietää?

Vierailija
5/21 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo johtuu ehkä osittain siitä että peili näyttää peilikuvan kun taas kamera kääntää sen kuvan niin miten muut näkevät oikeasti sinut. Jos kasvoissa on vähän epäsymmetriaa kuten yleensä kaikilla niin peilistä katsoessasi itseäsi esim oikealla roikkuva poski, kieli tai luomi näkyy valokuvassa vasemmalla.

Vierailija
6/21 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta ihmettelen joka kerta miten voin olla niin saakelin ruma :D Josta ihmettelyni siirtyy aina siihen että miten ihmeessä mieheni on minut valinnut, ja miten lapseni(joka ei ole nykyisen miehen kanssa tehty, ja on jo aikuinen) voi olla niin suunnattoman kaunis :D Ihan kuin näkisin kuvista, ja kyllä, myös peilistä toisinaan jotain ihan muuta kuin muut näkevät. Hämmentävää!

Vierailija
7/21 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tullut sellainen teoria, etten rakasta itseäni ja sitten kuvassa oma olemus konkretisoituu ja tuntuu pahalta. Sitten yritän järkeillä, että läheiseni näkevät sen saman ihmisen joka päivä ja silti ovat seurassani. 

Tämä on mennyt niin pahaksi, että suhtaudun negatiivisesti myös minulta näyttävien ihmisten kuviin. Alan jotenkin sääliä heitä, että ovat niin rumia ja epäkelvon näköisiä. 

Vierailija
8/21 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena oli, mutta olen jo kauan sitten hyväksynyt että ses kuvien ulkonäkö on totuus ja peilistä nähty ei. Peilin edessä kun valitsee sopivimmat kulmat, ottaa hyvän ilmeen (naamani perusilme on resting bitch face tyylinen ruttunaama) ja näkee sen puolen mihin on tottunut. Kuvassa näyttää siltä kuin oikeasti näyttää muiden silmiin. Itselläni peilikuva on kivan näköinen, valo- tai videokuva kauhea lehmä. Mutta selllainen minä oikeasti olen, ja se on ihan ookoo.

9/21 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä! Inhoan itsestäni otettuja valokuvia ja minun on ylipäätään vaikea katsoa niitä. Olen niin hirveän ruma ja nenäni on aivan järkyttävän iso. Selfieitä en pysty itsestäni ottamaan. Joo ja olen jo päälle nelikymppinen nainen ja inho omaa ulkonäköä kohtaan kasvaa vuosi vuodelta. Ei ihme että olen sinkku.

Vierailija
10/21 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa tuo on yleinen harhaluulo ,että peilikuva olisi se ns väärä ja kamera oikea. Asia on juuri päinvastoin. Se mitä näemme peilistä on se miten muut meidät näkevät. Peilissä on syvänäköä ja dimensiota mitä kamerasta ei välity.

Vierailija
11/21 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaalea iho ja harvoin valokuvassa valo tulee imartelevasti. Videokuvissa näytän ihan ok:lta ja peilissä myös. Mutta ne valokuvat, eritoten ryhmäkuvat, saa repimään hiuksia.

Vierailija
12/21 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa tuo on yleinen harhaluulo ,että peilikuva olisi se ns väärä ja kamera oikea. Asia on juuri päinvastoin. Se mitä näemme peilistä on se miten muut meidät näkevät. Peilissä on syvänäköä ja dimensiota mitä kamerasta ei välity.

Jep, mutta peilissä oikea on vasen ja vasen on oikea. Se on yksi syy, miksi valokuva näyttää niin kummalliselta omaan silmään, koska kenenkään kasvot eivät ole symmetriset, ja valokuvassa vasen on vasen ja oikea on oikea. Eli päinvastoin kuin peilissä.

Vierailija
13/21 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Muistan siskoni häät. Omasta mielestäni olin hyvin edustava ja viimeisen päälle laitettu. Tunsin itseni hyvännäköiseksi. Seuraavan päivänä katsottiin hääkuvia, joita oli satoja. Voi apua! 95% kuvista, missä olin, näytin aivan hirveälttä. Muutamassa kuvassa näytin siltä, miltä olin kuvitellut näyttäväni. Kai mää sitten olen ruma.  

Vierailija
14/21 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mutta mikä se totuus on? Onko se videokuvaa, missää näyttää itseltään kaikista eniten?

Itse pystyn ottamaan selfien missä näytän ihan hirveältä, mutta myös selfien missä näytän tosi hyvältä. Riippuu valosta/kuvakulmasta.

Vierailija
15/21 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Muistan siskoni häät. Omasta mielestäni olin hyvin edustava ja viimeisen päälle laitettu. Tunsin itseni hyvännäköiseksi. Seuraavan päivänä katsottiin hääkuvia, joita oli satoja. Voi apua! 95% kuvista, missä olin, näytin aivan hirveälttä. Muutamassa kuvassa näytin siltä, miltä olin kuvitellut näyttäväni. Kai mää sitten olen ruma.  

Mulle kävi samoin veljen häissä. Tasan yhdessä kuvassa näytin hyvältä ja kaikissa sadassa muussa kuvassa aivan järkyttävän rumalta. Oikein oksetti kun katsoi itseään.

Vierailija
16/21 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä16383 kirjoitti:

Voi kyllä! Inhoan itsestäni otettuja valokuvia ja minun on ylipäätään vaikea katsoa niitä. Olen niin hirveän ruma ja nenäni on aivan järkyttävän iso. Selfieitä en pysty itsestäni ottamaan. Joo ja olen jo päälle nelikymppinen nainen ja inho omaa ulkonäköä kohtaan kasvaa vuosi vuodelta. Ei ihme että olen sinkku.

Sama. Itsekin jo yli 40 ja itseinho vaan kasvaa vuosi vuodelta. Hävettää edes liikkua ihmisten ilmoilla tämän naaman kanssa.

Vierailija
17/21 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla karuin oli työpaikalla videoitu puheeni. Olin innostunut tilaisuudesta, tunsin itseni tosi energiseksi ja hyvinvoivaksi ja huippu asiaosaajaksi, esitys meni loistavasti. Mutta kun näin sen tallenteen niin voi kauhea. Kuva ei mitenkään vastannut sisäistä fiilistä tai käsitystä siitä miltä näytin. Siellähän oli ihan kauhean näköinen, happaman näköinen, kaksoisleukainen, töröhampainen ja munapäinen vanha äm mä puhumassa! Oli se aika järkytys. Ne hampaat oli suurin yllätys, olin itse aina pitänyt hymyäni kauniina, ja oikeasti siitten isohkot etuhampaani näyttävätkin järkyiltä oravahampailta :(

Vierailija
18/21 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vaalea iho ja harvoin valokuvassa valo tulee imartelevasti. Videokuvissa näytän ihan ok:lta ja peilissä myös. Mutta ne valokuvat, eritoten ryhmäkuvat, saa repimään hiuksia.

Tästäkö se johtuu? En ole tajunnatkaan. Minulla on tosi vaalea iho ja valokuvissa näytän kamalalta. Peilissä olen ihan ok ja videolla jopa nätti, mutta valokuvat on ihan järkyttäviä.

Vierailija
19/21 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan peilikin kaksiulotteinen.

Vierailija
20/21 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Kun on laittautunut olevinaan niin nätiksi ja peilikuva miellyttää...sitten näet kuvat - pam, kuin isku palleaan! 😧Miten mä voin olla noin ruma?! 😣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi