Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilökohtainen S-etukortti

Vierailija
10.11.2013 |

Menimme koko perheellä Prismaan. Mies meni pakkaamaan tavaroita ja minä jäin maksamaan. Muistin ennen maksamistani, että minulla ei ollut S-etukorttia mukana, kun taskussa oli vain käteistä ja sanoin miehelle, että annatko S-etukortin, joka on rinnakkaiskortti. Myyjä sanoi, että "Pitää olla oma kortti." Sanoin, että mies sitten maksaa ostokset niin on oma kortti. Myyjä katsoi kuin halpaa makkaraa ja kun yritin ottaa kuitin tarkistaakseni tuliko yhdestä tuotteesta alennus, myyjä antoi väkisin kuitin miehelleni. Jestas! Olemme perhe, maksamme yhteisistä rahoista ja samalle S-tilille kertyy bonukset.  Tämä ei ole ihan sitä asiakaspalvelua mitä minä haluan.  Muuten kyllä Prisma on hyvä kauppa, mutta S-etukorttipelleilyä en tajua.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut, että on rinnakkaiskortti. Mistäs se myyjä tietää teitä tuntematta, että olette naimisissa, teillä on yhteiset rahat ja kortit, etenkin jos lapset ei ole mukana. Myös kaverukset, työkaverukset, seurustelevat, sisarukset yms. saattavat käydä kaupassa, eikä jokainen yhdessä kulkeva mies ja nainen ole aina naimisissa. S-bonukset saa kuitenkin ihan rahana takaisin, joten kai sitä pitää valvoa. 

Vierailija
2/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein tulee käytyä jossain S-ketjun ruokapaikassa syöttämässä itsensä ohella asiakas tai kollega. Olen kaivamassa korttia ja myyjä sitten kysyy että oliko S-etukorttia, jolloin kaivan ja höylään ensin sen. Sen jälkeen kuittaan lounaan Business Eurocardilla ja voi sitä happamuuden määrää siinä ilmeessä ja se vinkuminen, "SE ON VAAN HENKILÖKOHTAISEEN KÄYTTÖÖN!". Olen aina vastannut että itsehän sitä pyysit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se käteiskortti vai onko siinä maksuvaihtoehtoja (dedit/credit/molemmat)? Mikäli jälkimmäinen, se on pankki-/luottokortti, jolloin et voi toisen korttia käyttää, vaikka se miten olisi miehesi. Tällöin kassahenkilö vain noudatti ohjeita. Mikäli käteiskortti (=ei mitään maksuvaihtoehtoa), näistä voidaan joustaa.

Vierailija
4/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin 2. Todella monet myös tyrkyttävät kaverin korttia ja kanssani on jäänyt joku äiti vänkkäämään, että "ollaan samaa perhettä" vaikka kyseessä oli aikuinen lapsi käymässä kaupassa äidin kanssa ja molemmilla ihan omat taloudet.

Vierailija
5/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 11:03"]

Aika usein tulee käytyä jossain S-ketjun ruokapaikassa syöttämässä itsensä ohella asiakas tai kollega. Olen kaivamassa korttia ja myyjä sitten kysyy että oliko S-etukorttia, jolloin kaivan ja höylään ensin sen. Sen jälkeen kuittaan lounaan Business Eurocardilla ja voi sitä happamuuden määrää siinä ilmeessä ja se vinkuminen, "SE ON VAAN HENKILÖKOHTAISEEN KÄYTTÖÖN!". Olen aina vastannut että itsehän sitä pyysit.

[/quote]

No voi herran tähden, mistä se myyjä tietäisi, että maksat yrityksen kortilla? Se pitäisi ihan itse tietää, että bonukset on tarkoitettu henkilökohtaiseen käyttöön. Ja kyllä, lukee ihan siellä sopimusehdoissa, kun olet sen kortin hankkinut, ne tulee lukea läpi!

Vierailija
6/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 11:06"]

[/quote]

No voi herran tähden, mistä se myyjä tietäisi, että maksat yrityksen kortilla? Se pitäisi ihan itse tietää, että bonukset on tarkoitettu henkilökohtaiseen käyttöön. Ja kyllä, lukee ihan siellä sopimusehdoissa, kun olet sen kortin hankkinut, ne tulee lukea läpi!

[/quote]

Kassan pelisilmän puutetta se on jos ollaan arkena lounasaikaan bisnespukeutuneena ryhmänä paikassa, missä noutopöytä maksaa 15 euroa ja missä siihen aikaan varmaan yli puolet kuiteista menee jonkun yrityksen kirjanpitoon.

Silloin olisi kohteliasta kysyä, että jos (vastoin kaikkia aistittavia merkkejä) aiot maksaa omistasi niin onko S-etukorttia, jos siis tapana on kiukkuuntua ja vetää naama kurttuun kun asiakas ystävällisesti kaivaa sen pyydetyn lätkän.

Vierailija
7/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 11:14"]

[/quote]

[/quote]

Kassan pelisilmän puutetta se on jos ollaan arkena lounasaikaan bisnespukeutuneena ryhmänä paikassa, missä noutopöytä maksaa 15 euroa ja missä siihen aikaan varmaan yli puolet kuiteista menee jonkun yrityksen kirjanpitoon.

Silloin olisi kohteliasta kysyä, että jos (vastoin kaikkia aistittavia merkkejä) aiot maksaa omistasi niin onko S-etukorttia, jos siis tapana on kiukkuuntua ja vetää naama kurttuun kun asiakas ystävällisesti kaivaa sen pyydetyn lätkän.

[/quote]

Niin, no onhan se totta, että myyjän ominaisuuksiin kuuluu myös ajatustenluku. Ehkä kyseessä oli joku uudempi työntekijä, jonka meediontaidot eivät olleet vielä kehittyneet täydellisiksi.

Vierailija
8/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä loppujen lopuksi on että kennen s-korttia kassalla vilautetaan. Kyllä ne boonukspalautukset on hinnoissa joka tapuaksessa jo mukana.

Vierailija
9/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset oli mukana, joten ihan taatusti näkyi, että ollaan perhe. Tuskin kassa oli ilkeä tahallaan. Hänet on koulutettu toimimaan niin kassalla, eivätkä hänen esimiehensä ymmärrä kuinka tylyltä sellainen korttipelleily vaikuttaa asiakkaasta.

ap

Vierailija
10/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaapa että jos merkkautatte itsellenne bonukset, ja sitten viette kuitin firman kirjanpitoon, niin mahdollisen verotarkastuksen tullessa ne bonukset lasketaan teille veronalaiseksi tuloksi.

Vierailija
11/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kaupassa voi olla sellainen työkulttuuri, että ei kyllä kannusteta mihinkään "pelisilmän" kehittymiseen tai muutenkaan palveluun. Jos siis on ohjeistettu, että S-korttia pitää kysyä kaikilta niin se on kysyttävä, koska jos esimies kulkee ohi, saa myyjä heti kuumotusta siitä että miksi ei ole kysytty. Toisekseen kaupoissa on vielä niin nuoria myyjiä, ettei pelisilmä ole kehittynyt.

Mutta tosiaan kaupan johtamiskulttuurin kannalta tärkeintä on aina se, että myyjä noudattaa ohjeita, oma ajattelu on ihan toissijainen arvo.:)

Vierailija
12/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 11:21"]

Mitä väliä sillä loppujen lopuksi on että kennen s-korttia kassalla vilautetaan. Kyllä ne boonukspalautukset on hinnoissa joka tapuaksessa jo mukana.

[/quote]

Oleellista tässä keskustelussa lienee kuitenkin se, että myyjä ei päätä näistä asioista vaan hänen oletetaan toimivan esimiehen ohjeiden mukaan.

Vierailija
13/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 11:21"]

[/quote

Onhan sillä tietysti sikäli väliä, että ketju on laskenut esim. bonusportaikon siten, että se on epätasa-arvoinen ja palkitsee ylärajaansa asti sitä paremmin mitä enemmän törsää. Jos asiakasomistajuudesta haluaisi täyden edun, useimpien kannattaisi käyttää yhtä yhteistä korttia ja jakaa se maksimibonus sitten keskenään kun vertailutilanne voi olla se, että yksinään kukaan ei olisi saanut bonusta lainkaan.

Ihan mielenkiinnosta, onko paikalla ässän myyjiä? Onko kassoille annettu ketjun puolesta joku ohjeistus tähän kyttäämiseen vai onko se vain yksittäisten pätemistä? Kassallahan ei ole juuri keinoja tietää tai puuttua toisen S-kortin käyttämiseen siinä tilanteessa, kun maksu suoritetaan joko käteisellä tai sillä samalla kortilla. Silloinhan ei tule mitään kahden eri nimen havaittavissa olevaa ristiriitaa.

Vierailija
14/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 11:25"]

Muistakaapa että jos merkkautatte itsellenne bonukset, ja sitten viette kuitin firman kirjanpitoon, niin mahdollisen verotarkastuksen tullessa ne bonukset lasketaan teille veronalaiseksi tuloksi.

[/quote]Periaatteessa ja käytännösskin näin, mutta enpä ole koskaan kuullut että näistä olisi tullut mitään veroseuraamuksia, ellei sitten ole firman ostaja ja ostotapahtumia olisi todella paljon.

Meinaan jatkossakin käyttää bonuskortin mittarissa ennen tankkaamista, vaikka ajankin siitä tankillisesta työnantajan korvaamaa työajoa.

Meillä työnantaja KIELSI käyttämästä bonuskortteja työostoissa, ettei tule veroseuraumuksia. Minun veroasiat ei kuulu työnantajalle, joten haistatan  pitkät tuollaisille kielloille.

Vierailija
15/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 11:31"]

Ihan mielenkiinnosta, onko paikalla ässän myyjiä? Onko kassoille annettu ketjun puolesta joku ohjeistus tähän kyttäämiseen vai onko se vain yksittäisten pätemistä? Kassallahan ei ole juuri keinoja tietää tai puuttua toisen S-kortin käyttämiseen siinä tilanteessa, kun maksu suoritetaan joko käteisellä tai sillä samalla kortilla. Silloinhan ei tule mitään kahden eri nimen havaittavissa olevaa ristiriitaa.

[/quote]

Voi hyvänen aika..kuvitteletko oikeasti, että joku voisi kaupassa töissä ollessaan "päteä" itsekseen täysin yrityksen linjauksen vastaisesti?:)

Olen siis itse ollut vuokratyöntekijänä aikoinaan Prisman kassalla ja oma kokemukseni on siltä pohjalta. Silloin taidettiin vain sanoa, että kortti on henkilökohtainen, ei sen kummempaa. Ja samoin on muissakin ketjuissa kuin vain S-ketjut.

5/13

Vierailija
16/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 11:36"]

Voi hyvänen aika..kuvitteletko oikeasti, että joku voisi kaupassa töissä ollessaan "päteä" itsekseen täysin yrityksen linjauksen vastaisesti?:)

Olen siis itse ollut vuokratyöntekijänä aikoinaan Prisman kassalla ja oma kokemukseni on siltä pohjalta. Silloin taidettiin vain sanoa, että kortti on henkilökohtainen, ei sen kummempaa. Ja samoin on muissakin ketjuissa kuin vain S-ketjut.

5/13

[/quote]

Eihän se pätenyt ketjun linjauksen vastaisesti vaan sen mukaisesti. Ja tosiaan alkoi mietityttää, että miksi joku kassa haluaa siirtää oman selvästi pilaantuneen päivänsä myös maksavalle asiakkaalle, jos sellaiseen ei selvästi ole kannustettu ja uhattu jollain toimenpiteillä jos nillitys pikkuasioista ei ole riittävän huolellista. On mielestäni kohtuutonta siirtää korttiehtojen valvontaa kassalle, jolla ei kertakaikkiaan ole keinoja edes havaita suurta osaa näistä väärinkäytöksistä.

Vierailija
17/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 11:25"]

[/quote]Periaatteessa ja käytännösskin näin, mutta enpä ole koskaan kuullut että näistä olisi tullut mitään veroseuraamuksia, ellei sitten ole firman ostaja ja ostotapahtumia olisi todella paljon.

Meinaan jatkossakin käyttää bonuskortin mittarissa ennen tankkaamista, vaikka ajankin siitä tankillisesta työnantajan korvaamaa työajoa.

Meillä työnantaja KIELSI käyttämästä bonuskortteja työostoissa, ettei tule veroseuraumuksia. Minun veroasiat ei kuulu työnantajalle, joten haistatan  pitkät tuollaisille kielloille.

[/quote]

Työnantajasi tarkoitti, että siitä tulee veroseuraamuksia työnantajalle itselleen. Jos sinä otat firman ostoista bonukset/plussat tai vastaavat itsellesi, työnantaja ei saa tehdä ostoista alv-vähennyksiä. Jos teidän firmaan tehdään verotarkastus, niin siinä nämä tulee ilmi. Verottaja tekee pistokokein eri firmoihin verotarkastuksia ja siinä kyllä käydään kuititkin läpi.

Vierailija
18/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Lounasaikana bisnespukeutuneena mennään syömään S-ryhmän ravintolan noutopöytään, kun työnantaja maksaa? En usko. Kyllä tuollaisissa paikoissa joko maksetaan itse tai sitten työnantaja maksaa osan henkilökunnan ruokailusta ja työntekijä osan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme